Bien's collectie *28 nov: Ferrari F50 + Lotus Esprit Turbo*

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
rudie20vt
Schaal: 1:43

Re: Bien's Collectie **update 1 mei: Porsche 944 Turbo**

Bericht door rudie20vt »

ik vind het strak gedaan en op naar de volgende zou ik zeggen. :dance: :dance: :dance: :dance:
Afbeelding
Jaap
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Jaap »

Leuke en vooral ook hele nette ombouwprojecten hoor! :dance:
squadraminiatura

Bericht door squadraminiatura »

Bien schreef:Vanmiddag weer twee kits gekocht:
Audi R10 TDI
Corvette C6-R

Ze moeten natuurlijk eerst nog gebouwd worden, maar ik verwacht ze binnen een paar weken te kunnen posten.
Maar eerst maar eens beginnen aan de Honda NSX. :)
Ahh die C6-R van Revell toevallig? Daar ben ik op het moment als "tussendoortje" mee bezig, leuke kit om te bouwen :thump_up:

Wat betreft de oudere Porsche, niks mis mee, strak gemaakt, en die oudere miniaturen hebben op zich ook wel wat :thump_up: Ik heb heb ook nog een paar van die 1/24 modellen staan van midden jaren '80, en dat blijft toch leuk :cool:

Groeten,
Ferry
Bien

Bericht door Bien »

squadraminiatura schreef:Ahh die C6-R van Revell toevallig?
Jep, een leuke kit met niet al te veel onderdelen. Ik was van plan om er een testcar van te maken, maar heb er inmiddels andere plannen mee :twisted: (nee, ook niet de race versie)!

Ook vanmiddag binnengekomen: een VW Golf II GTI van Fujimi. Die is waarschijnlijk als volgende aan de beurt om gebouwd te worden.
De Honda NSX Super GT nadert langzaam de afbouwfase. :)
tom

Bericht door tom »

Da's een leuke kit, de II GTI. Heb ik ook nog liggen.
ronald-clio

Bericht door ronald-clio »

heerlijke porche :thump_up:
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
Bien

Bericht door Bien »

Ik ben nog druk bezig met bouwen, dus maar even als tussendoortje een model showen dat ik al een tijdje heb staan. Deze Supra was een voorgespoten metal-kit van Muscle Machines en deze heb ik een paar jaar geleden binnen een half uurtje in elkaar geschroefd. Ik vind het wel een leuk model en gelukkig heeft hij geen overdreven grote velgen. Hij past goed tussen mijn andere tuning modellen, hoewel ik hem zelf toch iets anders had gemaakt als het een gewone kit was geweest.

Ik verwacht trouwens nog veel meer tuning modellen hier want sinds ik zelf na jaren weer een getunede auto heb en weer bijna elk weekend meetings bezoek is het tuning virus weer enorm aangewakkerd.

Toyota Supra (1993)
Muscle Machines

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bien

Re: Bien's Collectie **update 3 juni: Toyota Supra**

Bericht door Bien »

Dan het tweede "tussendoortje". Ook deze Lancer heb ik zo'n 2 á 3 jaar geleden als metal-kit gekocht. Toen was het nog een buitenbeentje, nu past hij qua schaal én thema perfect in mijn verzameling.
Ik heb er nog wel een paar, maar als volgende update wil ik eigenlijk weer een gebouwde kit laten zien.

Mitsubishi Lancer Evolution XIII (2003)
Muscle Machines

Afbeelding

Afbeelding
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Re: Bien's Collectie **upd. 4 jun: Supra + Lancer Evo VIII**

Bericht door Ricardo »

Persoonlijk vind ik ze een beetje "te" :mrgreen: De Porsche is trouwens wel goed geslaagd :worshippy:
Bien

Bericht door Bien »

Ricardo schreef:Persoonlijk vind ik ze een beetje "te" :mrgreen: De Porsche is trouwens wel goed geslaagd :worshippy:
Ja vooral de Evo is wel een beetje "over the top", maar ik heb ergere modellen gezien. :lol:
Volgende update staat ook alweer klaar, de Golf GTI kit is afgebouwd. Deze hoop ik dit weekend te kunnen plaatsen. :dance:
alain_1978

Bericht door alain_1978 »

De Supra heeft wel een geslaagde bodykit vind ik. Het zou wel mooier zijn met 1 kleurtje erop maar ja das persoonlijke smaak natuurlijk.
Is het motor- en interieurdetail goed? Deze Supra heb ik altijd een knappe wagen gevonden.
Mooie update :thump_up:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Bien

Re: Bien's Collectie **upd. 12 jun: VW Golf II GTI**

Bericht door Bien »

Mijn tweede kit is een feit. Ik ben aan deze Golf begonnen omdat het even niet mee zat met de NSX. Deze kit van Fujimi bevatte maar weinig onderdelen en het was een kwestie van ongeveer 8 uurtjes om deze in elkaar geplakt te krijgen. Hoewel er niet veel onderdelen bij zaten was dit een erg leuk model om te bouwen, doordat je er verschillende uitvoeringen van kon maken. Zo zat er een dashboard met het stuur links, maar ook een met het stuur rechts bij. Bovendien zat er een rolkooi, lagere voorspoiler, grille met enkele koplampen en race-decals bij zodat je ook een race-versie kon bouwen. Al deze onderdelen heb ik niet op de Golf gebruikt, maar zullen in de toekomst wellicht van pas komen op andere modellen. Wel heb ik het model een klein beetje verlaagd.

Afbeelding

Kortom, Fujimi heeft een leuke kit met redelijke pasvorm neergezet en ik sluit niet uit dat er nog meer van dit merk gaan volgen. Alleen jammer dat het op het laatst nog even mis ging doordat er verschillende kleine onderdelen afbraken en ik zilverkleurige verf op het model morste. Maar gelukkig heb ik dit allemaal kunnen herstellen.

Nu de NSX afmaken (heb wat problemen met de lak) en dan zal ik waarschijnlijk beginnen aan de Audi R10 TDI. En er zit een diorama in de planning. Genoeg werk nog dus, maar nu eerst maar een deze showen.

Het bouwverslag vind je hier.

Volkswagen Golf GTI (1987)
Fujimi -kit-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bien op wo 22 jun 2011 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Nelis

Bericht door Nelis »

Netjes gemaakt!

De velgen zijn after market denk ik, of niet?
Bien

Bericht door Bien »

Nelis schreef:De velgen zijn after market denk ik, of niet?
Nee dit zijn de velgen die in de kit zaten. :)
Ik was aan het twijfelen om er een setje BBS velgen bij te kopen, maar toch niet gedaan.
Jeffrey1985
Contacteer:

Bericht door Jeffrey1985 »

Geslaagde Golf met mooie velgen :thump_up:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Plaats reactie