Mijn tweede kit is een feit. Ik ben aan deze Golf begonnen omdat het even niet mee zat met de NSX. Deze kit van Fujimi bevatte maar weinig onderdelen en het was een kwestie van ongeveer 8 uurtjes om deze in elkaar geplakt te krijgen. Hoewel er niet veel onderdelen bij zaten was dit een erg leuk model om te bouwen, doordat je er verschillende uitvoeringen van kon maken. Zo zat er een dashboard met het stuur links, maar ook een met het stuur rechts bij. Bovendien zat er een rolkooi, lagere voorspoiler, grille met enkele koplampen en race-decals bij zodat je ook een race-versie kon bouwen. Al deze onderdelen heb ik niet op de Golf gebruikt, maar zullen in de toekomst wellicht van pas komen op andere modellen. Wel heb ik het model een klein beetje verlaagd.
Kortom, Fujimi heeft een leuke kit met redelijke pasvorm neergezet en ik sluit niet uit dat er nog meer van dit merk gaan volgen. Alleen jammer dat het op het laatst nog even mis ging doordat er verschillende kleine onderdelen afbraken en ik zilverkleurige verf op het model morste. Maar gelukkig heb ik dit allemaal kunnen herstellen.
Nu de NSX afmaken (heb wat problemen met de lak) en dan zal ik waarschijnlijk beginnen aan de Audi R10 TDI. En er zit een diorama in de planning. Genoeg werk nog dus, maar nu eerst maar een deze showen.
Het bouwverslag vind je
hier.
Volkswagen Golf GTI (1987)
Fujimi -kit-