Einde Topic

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Re: Ron's zijweg paradijs(21-06) eerste zomer update

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Iederen bedankt voor de leuke reacties voor deze Volksfiets T2a Westfallia bus. :thump_up:

Als 13e jarige, ging ik wel eens mee, met pa, om het rijdend spul te wassen, voor een extra zakcentje op school, muziek, maar natuurlijk ook om mijn Yesteryears aan te vullen met Brumms en Rio's. De MB modellen staan gewoon in de collectie, de anderen staan op zolder, naast de was bisness, kan nog vaak naar kijken, de details, tja, dit was toen zeer ok en betaalbaar.

Ik waste de bedrijfswagens, bij met meneer Sjaak, de technische man van onze wagens.
Stand altijd dag en nacht klaar voor de chauffeurs, maar ook voor het personeel, als ze een lek hadden of lege accu, het was nooit een probleem voor hem.

Hij had destijds zo'n VW camper bus, ging er overal mee naartoe, dit was zijn auto voor A naar B en weer terug.
Door meneer Sjaak, heb ik auto leren rijden en ook vrachtwagen (op eigen terrein natuurlijk).

Geeft mooie herinnering zo'n bus.

@ Ricardo, ons bedrijf is begonnen met 3 VW t1 busjes, later kregen we groter materieel, met nog zwaardere bedrijfswagens en vrachtwagens. We altijd wel een klein busje in de achterhand, gewoon voor het geval dat, idd VW's zo ongeveer tot eind 1970.

Ron :thump_up:
MB 500 Sec Ronnie

Re: Ron's zijweg paradijs (28-06) Polizei VW T3 diesel

AutoWolf schreef:Mooie "hochdach" camper Ron. 6 jaar geleden ben ik op vakantie gegaan met een vriend in een T3 Westfalia. Deze had zo'n mega opbouw, dus ruimte te over. 1600cc diesel motor en gaan met die banaan. :) :lol: We gingen naar Frankrijk en hadden een hele leuke vakantie.

Succes met de drukke tijd waar ik over las. Geniet ze ook van de vrije tijd.

Vriendelijke groeten, Wolf. :thump_up:

Wolf, ook ik heb ervaring met de T3 Diesel, het was zo'n als hieronder, maar dan in het blauw. Topsnelheid, met wind mee van een brug af en je haar achterover gekamd, 115 km/u :evil: :evil:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de wegligging was super bagger, maar het gaf ons wel veel plezier, zeker met allerlei verwensingen naar het krot toe :twisted: :twisted: , gelukkig altijd heel thuis gekomen. :)

Laatst gewijzigd door MB 500 Sec Ronnie op di 30 jun 2009 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Bondracer

Re: Ron's zijweg paradijs (28-06) tweede update

Bericht door Bondracer »

:cool: Da's een mooie zijweg die je genomen hebt Ron , die VW busjes blijven hip :thump_up:
Vroeger heeft mijn grootvader nog zo ééntje gehad , we gingen daar bij de boer aardappelen mee halen met enkele keukenstoelen in de laadruimte omdat er geen achterbank in stond. Ik spreek nu begin jaren 70 , wanneer alles nog kon en mocht ....er zaten zelfs geen veiligheidsgordels in :P ...een leuke ervaring die ik nooit zal vergeten.
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Ron's zijweg paradijs (28-06) tweede update

Bericht door Schumi28 »

Leuke update's zoals elke keer weer rond :worshippy: :thump_up:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
MB 500 Sec Ronnie

Re: Ron's zijweg paradijs (07-07) VW T1, Mike's herstel project

Bedankt voor julie bijdrages voor deze VW T3 (polizei) uitvoering.

jullie lezen nu dingen, over mijzelf ea., leren autorijden, ervaringen met bepaalde auto's.

Een goede vriend, vanuit de zandbak speel periode, heeft een aantal jaar geleden een VW T1 bus gekocht en is al jaren bezig deze auto goed te restaureren. Volgens mij is hij al een jaar of 7 onderweg, maar nog steeds niet af. Van buiten wil hij hem zo origineel mogelijk houden, en binnen een vakantie camper idee. menig vrij uurtje heb ik mogen helpen, met nog een paar kroegtijgers uit de buurt. Buitenkant van deze bus wil bij VW blauw met baby blauw.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De hele insteek van mij bij dit project is, is als hij af is om met de bus een weekendje erop uit te gaan in NL, waar naar toe, tja dat boeit niet, als het maar plezier geeft.

Andere hulpverleneners hebben al een claim liggen op de bus, voor een complete vakantie door Europa.

Wanneer de bus af is ??? Volgende eeuw :D

Later, Ron :thump_up:
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Re: Ron's zijweg paradijs (07-07) VW T1 Mike's herstel project

Bericht door Ricardo »

Prachtige klassieker de T1 :drool: Hij zal zeker garant staan voor veel kampeerplezier, als ie ooit afkomt :doh: Ben zelf ook al menig keer wezen kijken voor een T3 Westfalia. Leuk voor op vakantie en je kunt er ook nog je dagelijkse boodschappen mee doen :thump_up:

Moet zeggen dat het model er prima uitziet. Alleen zijn de bandjes niet iets te dun :?:

Ps. Ik neem je uitnodiging graag aan :mrgreen:
rpi
Schaal: 1:18

Bericht door rpi »

Erg leuk om deze Transporters te zien. :worshippy:

Een vriend van mij restaureert ze ook, maar dan bedrijfsmatig. Zie er dan ook regelmatig 1 staan bij hem in de zaak. (Naast de Porsche's, Kevers en Karmann Ghia's) Gelukkig zijn dat geen meerjaren plannen...
MB 500 Sec Ronnie

Ricardo schreef:Prachtige klassieker de T1 :drool: Hij zal zeker garant staan voor veel kampeerplezier, als ie ooit afkomt :doh: Ben zelf ook al menig keer wezen kijken voor een T3 Westfalia. Leuk voor op vakantie en je kunt er ook nog je dagelijkse boodschappen mee doen :thump_up:

Moet zeggen dat het model er prima uitziet. Alleen zijn de bandjes niet iets te dun :?:

Ps. Ik neem je uitnodiging graag aan :mrgreen:

Ricardo, bedankt voor je bijdrage :thump_up:

Mooi uitnodiging geacepteerd, nu maar ff wachten tot zijn laatste adem :( sorry hoor om het ea netjes uit t espreken, dan kan ik zeker via mijn moeder, een van zijn auto's lenen uit zijn wagenpark (zonder gerárd) voor een weekend enof langer.
Alleen omdat jij als enige op het Maf een flinke collectie Bentleys en die het durft ze te tonen en wel in 1:18.

Vandaag van zij P.A. vernomen dat er diverse Bentlys van Minichamps in 1/18 in aantocht zijn naar zijn woonadres, kwam er een vraag over zijn RR cabrio in zilver, met zusenzo kenteken, of ik iemand wist, of iemand die had :doh:
Ik weet ook niet alles, kentekens kan ik zo zelf maken, das nog geen probleem, maar zo'n RR cabrio uit 1979, dat is volgens mij iets anders, moeilijker. Bburago????

Wat betreft die banden van VW, tja dat weet ik eigenlijk niet, vroeger (uhum) reden auto's op veel smalere banden dan nu, misschien had dat iets te maken met het rubber tekort ?

Ikke niet weet?

Kom kijken naar de volgende Rons zijweg.

Ps. Premium ClassiXXs heeft sinds vorig jaar al een T3 Westfalia campe aangekondigd in 2 kleuren, een T2 westfalia moet ook nog komen, kijk eens op hun site: http://www.premiumcalissixxs.de

Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:think: denk dat ik het iets verkeerd verwoord heb. Ik doel meer op de hoogte van de banden van de T1
Die campertjes had ik inderdaad al gezien. Ze zien er super uit. Ik ben blij dat ik me nu een beetje focus op 1 merk en schaal, anders moet ik me appartement verruilen voor een riante villa ergens om alles kwijt te kunnen :lol:

De Rollys Royce :think: Moeilijk, volgens mij heeft Bburago ooit eens een Rolls uitgebracht, alleen welke, ik zou het niet weten.

Toch mooi dat iemand dan via via een hobby begint naast zijn 1:1 modellen :mrgreen:
MB 500 Sec Ronnie

@ Ricardo,

je hebt gelijk, het model lijkt wel of hij op low-profile tyres rond rijdt.

Maar als je goed kijkt, zie dat dit model is uitgevoerd met de luxe white-wall tyres.

Volgens mij heeft Schuco dit modl nagemaakt, aan de hand van en Discovery Serie, waarin zo'n model wordt hersteld met een soortgelijke kleuren combo.

Smokey

Bericht door Smokey »

er zijn veel mensen waaronder ik ....die erg graag zo`n wagen zouden hebben in het echt en het tot die tijd graag doen met dit soort modellen :worshippy:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
MB 500 Sec Ronnie

@ all, bedankt voor jullie bijdrages :thump_up:

Ook ik zou nog wel eens in een VW busje een leuke vakantie willen hebben, maakt eigenlijk niet zoveel uit of het een T1, T2 of T3 is, zolang het woord 'plezier hebben' maar hoog op het wens lijstje staat.

Nu nog maar hopen of het restauratieproject van Mike ooit eens afkomt :?: :?:
Mike leeft in een moeilijke tijd, grote kans op ontslag binnen afzienbare tijd, getrouwd en 3 kids in de leeftijd 10-15 jaar, tja dan blijft er echt weinig geld over voor zo'n dure herstel hobby :(

Laatst gewijzigd door MB 500 Sec Ronnie op wo 15 jul 2009 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Bien

Bericht door Bien »

Mooie VW's als aanvulling op je Mercedes verzameling :worshippy:
MB 500 Sec Ronnie

Re: Ron's zijweg paradijs (15-07)Held/Anti Held Guust - Gaston

In mijn jeugdjaren las ik vaak strips.

Rik Ringers, Familiie Doorzon, Sukse en Whiskey, Michel Vailliant, maar ook zeker Guust.

Goede uitvindingen met een slechte afloop/ uitkomst, bar slechte werklust maar 100% plezier op het werk.

Zeer mooi getekende auto's in deze strips, Dupuis erg OK :worshippy: :worshippy:
Daarom een homage aan Guust:

zijn Fiat met taxi striping van Rio.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ron heeft een beetje last van jeugd herinneringen, en gaat maar ff een strip van Guust lezen, humor en nog meer humor.

Later, Ron :thump_up:
BenF1
Schaal: 1:18

Re: Ron's zijweg paradijs (15-07)Held/Anti Held Guust - Gaston

Bericht door BenF1 »

Leuk! Ja, Guust Flater las/lees ik ook graag!
Plaats reactie