Daar is ie weer! Peter 25 april 2018

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Als je dit vergelijkt met een van de eerste Siku modellen die ze gemaakt hebben dan is ook meteen te zien wat voor sprongen fabrikanten maken in de loop van de jaren.

Ziet er zeer leuk uit Peter :worshippy:
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

rsh_scuderia schreef:Als je dit vergelijkt met een van de eerste Siku modellen die ze gemaakt hebben dan is ook meteen te zien wat voor sprongen fabrikanten maken in de loop van de jaren.

Ziet er zeer leuk uit Peter :worshippy:

Even op inhaken :mrgreen: Ik vind het wel jammer dat Siku nu veel meer kunststof gebruikt ipv van metaal zoals ver in het verleden.

OT. Peter het zijn weer mooie modellen zeker ook doordat het Nederlandse versies zijn :worshippy: :thump_up:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ricardo schreef:[..]

Even op inhaken :mrgreen: Ik vind het wel jammer dat Siku nu veel meer kunststof gebruikt ipv van metaal zoals ver in het verleden.

OT. Peter het zijn weer mooie modellen zeker ook doordat het Nederlandse versies zijn :worshippy: :thump_up:

Dat ben ik met je eens, een metalen bodem geeft een model wat gewicht mee en minder plastic gevoel. Wel heel mooi vind ik dat ze rubberen bandjes hebben tegenwoordig. Alleen de ambulance heeft nog van die fastwheels of hoe ze ook heten.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

In het weekend wat van Ebay gewonnen John Day modellen opgehaald, dit is een CanAm wagen. Wit metaal en dus heel zwaar.
AfbeeldingAfbeelding

This 1:43 John Day model depicts the car in which Jackie OIiver dominated the 1974 CanAm seies. He won 4 of the 5 races and ended the championship with 82 points, almost twice as much as the second placed driver (George Follmer).

Deze Tyrrell had ik met een andere voorvleugel en zonder luchthapper.
Afbeelding
Afbeelding
This 1:43 John Day model depicts the car in which Jackie Stewart won the 1971 Worldchampionship Formula 1. Stewart won 6 of the 11 races that year, ending up with 62 points, almost twice as much as second placed driver Ronnie Peterson, with 33 points.
De Lotus van Jochen Rindt, waarin hij posthuum wereldkampioen werd.
Afbeelding
This 1:43 John Day model depicts the car in which Jochen Rindt won the Dutch Grand Prix in 1970. It was the first appearance of this revolutionary car, which influenced a lot of teams trying to copy it.

It was a tragic year for Rindt: he was posthumously crowned as worldchampion, winning 5 Grand Prix, but was tragically killed during the training for the Italian Grand Prix.

Een March.

Afbeelding
This 1:43 John Day model depicts the car in which Hans Stuck contested the 1976 Long Beach Grand Prix (USA-West). He did not finish the race, in fact he collided with Fittipaldi in the third lap, and damaged his right wheel assembly in such a way that he had to give up.

He ended the championship in 13th place, with 8 points.

Een Brabham.
Afbeelding
This 1:43 John Day model depicts the car in which Carlos Pace contested the 1975 Grand Prix season. Pace ended the worldchampionship in 6th place, with 24 points to his name and one win, his home Grand Prix in Brasil.
Laatst gewijzigd door Peter Parker op di 18 apr 2006 08:30, 6 keer totaal gewijzigd.
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

CanAm..geweldige raceklasse! :thump_up:
Je hebt er weer een mooi model bij! Prachtig bij die CanAmmers vind ik dat je cilinders zo eruit ziet steken (net als bij de McLaren M8B e.d.).
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Prachtige klassieke sportwagens, Peter. :worshippy: Wat is zo'n CanAm wagen toch heerlijk bruut :thump_up:
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Heerlijke bak die UOP Shadow :drool:
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinsten :thump_up:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Dat zijn toch weer leuke racers van JD.
Hoe zwaar weegt zo een kit nu precies?
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

rsh_scuderia schreef:Dat zijn toch weer leuke racers van JD.
Hoe zwaar weegt zo een kit nu precies?
Poeh daar vraag je me wat, het verschilt natuurlijk per model, maar die UOP CanAm wagen zal ik eens wegen.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Nieuwe camera gekocht van een bonus. Ben nu aan het uitzoeken hoe hij werkt, maar hier de eerste 2 resultaten. Hij is heel klein 6.1 megapix. Pracht ding.
Mijn nieuwe model aanwinsten zijn Corgi Formule 1 modellen. Ik ben momenteel helemaal in de ban van Formule 1 in het tijdvak 1974-1980. De oude heren als Fittipaldi, Reggazoni, Hunt, Hill (vader van), Brambilla. Ik heb wat oude boeken van Ulrich Schwab over races van dat seizoen en deze modellen reden in die tijd.
Afbeelding
De Ferrari, de Surtees en de Hesketh zijn mijn nieuwe aanwinsten. De UOP had ik reeds. Verder heb ik nog een Surtees en een JPS uit die serie, maar daarvan zijn de decals erg slecht. Er moet nog een Tyrrell 6 wieler zijn en 4 wieler.
Afbeelding
Tjaard
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Leuke modellen, ik had vroeger enkele Matchbox racers, ik denk dat ze ongeveer hetzelfde formaat waren ...
fish88

Bericht door fish88 »

Je modellen zien er opeens veel mooier uit :mrgreen:

ook mooie modellen weer :worshippy:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
tom

Bericht door tom »

Die foto's zijn de upgrade van het jaar!

Ik vind F1-bakken uit de jaren '60 en '70 ook super, met name de Tyrell six-wheeler en de JPS Lotussen. Mooi spul!
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Een hele verbetering, goede koop die camera! Van mij mag je de komende weken enkel foto-updates doen van modellen die je al had :wink:

Deze modellen zien er goed uit! Mooi! :worshippy:
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:worshippy: Eindelijk details die te zien zijn :mrgreen: Je modellen zien er ook weer geslaagd uit :thump_up:
Plaats reactie