Tom's Audi's en meer- een quattro van Atlas

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
De_Modelautogarage
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door De_Modelautogarage »

Mooie auto een zeer mooi gemaakt ook zeg :thump_up:
De_Modelautogarage
1:43 -> 56
Tekno -> 7
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D mooie wagen :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Die ziet er gaaf uit vooral de combinatie tussen de kleur en de chromen velgen. Waarom komt zoiets nu niet eens een keer in 1:18 uit :cry:
tom

Bericht door tom »

De Q7 gaat in ieder geval komen in 1:18...
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Opzich een hele mooie auto alleen die grill. :thump_up: :thump_up: JAK, kan het maar niet mooi vinden zo'n gapend gat :? :oops:
tom

Bericht door tom »

Gisteren in plaats van de DTM weer eens naar de Vehikel geweest, waar het niet zo druk was. Wel twee aardige modellen gescoord: de 1:24 A4 van het (inmiddels) vorige model van Maisto (had ik nog nooit gezien) en toch maar besloten om mijn serie 1:18 Corvettes vol te maken en een Burago C5 gekocht. Geen supermooi model maar de vorm is goed, hij misstaat niet tussen de rest. Was ook serieus goedkoop omdat de doos er wat afgeragd uitziet.

Zoals je kunt zien is die A4 ook niet geweldig (te kleine wielen onder andere) maar ik vond het toch wel leuk om 'm erbij te hebben.

AfbeeldingAfbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Schitterende modellen , hoor. :worshippy: :worshippy: Vooral die Corvette is leuk
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Zo op de foto lijkt de kwaliteit van de Audi nog wel redelijk. De Corvette blijft uiteraard een beest van een auto. Mooie aanwinsten. :thump_up:
Bracer

Bericht door Bracer »

Aardige modelletjes Tom, ze mogen dan ieder wat schoonheidsfoutjes vertonen maar op zich zijn het redelijke modellen. De Corvette heb ik zelf ook en qua body vind ik het toch een van de betere modellen van Bburago :thump_up:
tom

Bericht door tom »

Vorm klopt helemaal, lak is best netjes en de wielen zijn ook correct (en niet zoals bij oude Burago's verchroomd). Dan neem je het ze niet kwalijk dat het interieur wat simpel is en er geen remklauwen op zitten. Zeker niet als het model 7 euro kostte. :)

Ik keek trouwens vorige week op de doos van de HotWheels Corvette C6 en zag de onderverdeling in modellen. Vreemd, ik dacht al dat er in die telling iets niet klopte... ze hebben gewoon een model overgeslagen! Blijkbaar beschouwen ze die als een facelift van een oudere versie, maar hij lijkt er in niets op. :eh:
tom

Bericht door tom »

Volgens mij had ik het nog niet gemeld, maar de 1:18 A8 en A4 Cabriolet van MotorMax zijn binnen. Niet echt nieuws om de vlag voor uit te hangen, gezien de kwaliteit... maar de A8 heeft geen concurrentie, de A4 is iets minder dan die van Welly bij nader inzien. Wellicht heb ik nog eens de tijd om een goede vergelijking tussen de twee te schrijven.

Afbeelding
Afbeelding

...en ook al zijn ze niet super, ze horen wel in de verzameling.
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Zo is mijn hele verzameling zowat, de meeste modellen zijn van Bburago (dus niet de beste kwaliteit), maar zijn wel mooi
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Moet zeggen dat ze toch wel aardig lijken. En zolang er geen alternatief is dan kun je vaak ook niet anders.
tom

Bericht door tom »

Vorm en proporties zijn goed bij beide modellen. Het zijn de afwerking en detaillering waar ze het laten afweten. Achterkleppen en motorkappen die scheef liggen, kleurverschillen en vooral bij de A8 erg lelijk weggeslepen gietbramen aan de dorpels. Als je dat beter wilt krijgen, gaat er een hoop tijd in die modellen zitten.

Ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe A8 (met single frame grill) in 1:18 gaat worden.
tom

Bericht door tom »

Vandaag op de NAMAC-beurs het volgende gescoord:

-Minichamps 1:43 Urquattro Zobelbraun (geen origi kleur trouwens)
-Minichamps 1:43 RS4 2005 blauw metallic
-Minichamps 1:43 A1 quattro Rally Portugal '82 Mouton/Pons
-Minichamps 1:43 A3 2005 d.grijs metallic
-Minichamps 1:43 A8 2004 zilver
-Schuco 1:43 A6 2004 zilver
-Schuco 1:43 A8 2004 zwart
-Minichamps 1:43 A4 Avant 2002 Polizei Bayern (speciale ombouw)

Beetje off topic gegaan:
-Minichamps 1:43 VW Passat 1 2-drs Marinogeel
-Minichamps 1:43 VW Passat 1 Variant Senegalrood
-Minichamps 1:18 Morris Minor groen (oude liefde)
-Revell 1:18 Mercedes-Benz 240D W123 mosgroen (kon ik niet laten staan, fantastische bak!)
-Diorama voor 1:43, stukje haarspeld uit de Ardennen compleet met slecht wegdek en boom.

Verder een folder van de Chinese Audi 100 type 44 en de Chinese A6L (huidige generatie) en een Frans tijdschrift uit 1980 met de intro van de Urquattro.

Nog geen spoor van de 1:18 A3 Sportback en A8. :(

Foto's volgen, het is mooi weer dus ik zal eens kijken of ik wat kan schieten.
Gesloten