Het DTM topic 2005

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

hakkinen heeft vandaag bewezen over enorm talent te beschikken. Zijn wagen was tientallen kilo's zwaarder dan die van zijn concurrenten ivm goede klasseringen in de eerste 2 races, en evengoed was hij de snelste op het circuit.

Dat hij veel talent had bewees hij natuurlijk al in de F1, maar daar kreeg hij wel ook het beste materiaal. Nu had hij gewoon een veel zwaardere auto, en dan nog zo snel gaan :worshippy:
Vincent

Bericht door Vincent »

Heb ook gekeken, Hakkinen is gewoon top ! :D
Gelukkig kwam Bernd Schneider ongedeerd uit z'n Mercedes, want het was wel een héle harde klapper. :shock:
En voor de rest niet veel bijzonders eerlijk gezegd... :oops:
Grab life by the horns.
fish88

Bericht door fish88 »

Bart schreef:Ik heb vanmiddag ook hartstikke genoten, alleen ik mis dan wat. Zo'n overwinning is toch een hoogtepunt voor Hakkinen. Had het daarom ook zeer leuk gevonden als hij effe een donut deed ofzo.

Dit gebeurd helaas nog maar zelden, maar die laatste keer van Ekstrom op Zandvoort 2004 vergeet ik niet meer :mrgreen:

ik stond op de hoofdtribune op zandvoort. maar ik was met mijn domme kop na de finish vlag al weggegaan zodat er geen drukte was... en dus heb ik dat gemist :doh:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Het werd toch wel een keer tijd: :shifty:

Afbeelding
Mattias Ekström pakt de overwinning in Brno

Jammer dan Gary te vroeg weg ging, Schneider zijn wieophanging de geest gaf en Hakkinen in de beginfase een lekke band kreeg, anders hadden we nog een leuk gevecht gezien 8) , wel leuk voor Opel en Frentzen met hun derde plaats :thump_up:
Mercedes heeft nu gelukkig wat van het strafgewicht in mogen leveren en Audi krijgt er wat bij, dus wordt het over 2 weken weer lekker spannend
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

dtmmagazine.com schreef:Spannende tijden voor Jeroen Bleekemolen

Er is een kans dat onze landgenoot Jeroen Bleekemolen op Zandvoort de vijfde Opel gaat besturen. Hij is momenteel in gesprek met verschillende partijen om dit te bewerkstelligen. De kans dat Jos Verstappen uit gaat komen voor Opel op Zandvoort is zo goed als uitgesloten. Het is vooral een sponsor die graag had gezien dat Verstappen in de DTM uit zou komen, maar de Limburger zelf heeft weinig oren naar de race op Zandvoort. Voor Jeroen Bleekemolen is dat anders. Voor hem is dit een goede kans om zich in de kijker te rijden bij de andere teams.
Het grote probleem zijn echter de financiën. Normaal gesproken runt een team in de DTM twee auto?s. Mocht Opel de vijfde wagen in gaan zetten, dan zal er een heel nieuw team van monteurs moeten komen voor deze wagen. En dit brengt een hoop kosten met zich mee. Achter de schermen wordt er hard gewerkt om alles rond te krijgen. Naast Bleekemolen is Circuit Park Zandvoort namelijk ook gebaat bij een Nederlandse coureur, aangezien dit de kaartverkoop een enorme boost kan geven. Opel zelf geeft aan dat Bleekemolen welkom is bij het team als alle financiën rond komen.
In de tussentijd zit Jeroen Bleekemolen niet stil. Zo komt hij dit seizoen uit in de BRL-V6, waar hij in zijn eerste race meteen de pole-position en de overwinning wist te pakken. In zijn tweede race kreeg hij echter problemen met zijn bolide, waardoor hij momenteel op de 5e plek staat in het algemeen klassement. Ook heeft hij voorafgaand aan de Marlboro Masters op het circuit van Zandvoort een BMW WTCC bolide getest. ?Het was vooral een kennismakingstest met de auto,? aldus Bleekemolen. Het is erg goed gegaan en wie weet wat er nog gaat gebeuren. Er moet echter wel een auto beschikbaar zijn als we willen rijden. Dus dat is nog even afwachten. Misschien voor eind dit seizoen, maar volgend seizoen is ook zeker een optie.?
Afgelopen weekend kwam Bleekemolen zelfs nog in actie op Indianapolis. Hij reed daar mee in het voorprogramma van de Formule 1, namelijk in de Porsche supercup. En ook hier deed hij het zeker niet onverdienstelijk, vooral ook omdat het de eerste keer was dat hij in die klasse uitkwam. In de eerste race reed hij van plek elf naar de zesde plek. Voor de tweede race had hij zich zelfs gekwalificeerd als vierde en eindigde hij als derde. Een zeer goede prestatie dus, vond ook Bleekemolen zelf. ?Indy ging in ieder geval super, ik had nog nooit met die auto en op Indy gereden, maar het hele weekend hebben we ons verbeterd en in de 2e race waren we een van de snelste, zoniet de snelste. Het was een hele mooie ervaring om in Indianapolis op het podium te staan.?

Of Bleekemolen echter ook met de DTM-race op Zandvoort aan de start zal staan is nog afwachten. Vooralsnog is er nog niks definitief, en is het voor de Nederlandse fans nog afwachten of er een Nederlander aan de start zal staan met de DTM-race op Zandvoort. Haast is echter geboden, de DTM-race op Zandvoort vindt dit jaar namelijk al plaats op 28 augustus.

Zie dikbedrukte onderstreepte stukje, leert die gozer het dan nooit :eh:

Toch maar hopen dan dat Jeroentje mag rijden 8)
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

dtmmagazine.com schreef:Komend weekend zal er op de Norisring een hele special race te zien zijn. Dan zullen namelijk niemand minder dan de oud-wereldkampioenen Formule 1 Emerson Fittipaldi (1972 en 1974), Nigel Mansell (1992), Alain Prost (1985, 1986, 1889 en 1993) en Jody Scheckter (1979) evenals vijfvoudig wereldkampioen in de 500cc motorrace Mick Doohan gaan rijden voor het goede doel, waarbij 500.000 euro verdeeld gaat worden.
Het evenement, dat met de DTM-bolides van Opel, Audi en Mercedes gereden zal gaan worden, zal de eerste keer zijn dat deze wereldkampioenen tegen elkaar rijden. ?Nog nooit eerder in de historie van de DTM is er een race als deze geweest,? aldus ITR-voorzitter Hans Werner Aufrecht. ?Dit is een bonus voor de toeschouwers op de Norisring en voor het tv-publiek. We zijn er echt trots op dat deze vijf voormalig wereldkampioenen hebben toegezegd voor het goede doel met de DTM-bolides te gaan rijden .?
Viervoudig wereldkampioen Formule 1 Alain Prost heeft een aantal weken geleden op het circuit van Oschersleben al eens mogen testen met een DTM-wagen. ?De DTM-bolides zijn fantastisch. Ik had een hoop plezier op de baan,? aldus Prost. De andere oud-wereldkampioenen zullen vrijdag op de Norisring de gelegenheid krijgen om kennis te maken met de DTM-bolides.
De 'Race der legenden' zal zaterdag plaats gaan vinden na de kwalificatie en de Super Pole, dit zal rond 19:00 uur zijn, en zal evenals de kwalificatie en Super Pole live uitgezonden worden door de Duitse zender ARD.

:worshippy: 8)
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Daar komen weer een paar specials voor je collectie aan Mark :mrgreen:

Gaaf idee, maar hoop niet dat deze vijf het hele startveld vormen, voordat je het weet beginnen mensen met flesjes te gooien en wil iedereen zijn geld terug 8)

Ik ben voor Mansell (net als vroegah..:clap: )

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

dtmmagazine.com schreef:Christijan Albers komt naar Zandvoort!

De geruchten hingen al een tijdje in de lucht maar sinds vanochtend is het officieel. Voormalig DTM-coureur Christijan Albers, momenteel rijdend voor het Minardi Formule 1 team, zal een Formule 1 demonstratierun rijden wanneer de DTM op Zandvoort neerstrijkt. Met de demonstratie, die ‘F1 vs. DTM’ zal gaan heten, zal Mika Häkkinen het in zijn DTM-bolide op gaan nemen tegen Albers.
Het idee is als volgt. Als eerste zal Christijan Albers vijf ronden gaan rijden met zijn Formule 1-bolide. Vervolgens zal Mika Häkkinen eveneens vijf ronden gaan rijden, maar dan in zijn DTM-bolide. Na deze runs mogen de fans gaan raden wat het verschil is tussen de snelste rondetijd van Albers en de snelste rondetijd van Häkkinen. De vijf fans die het dichtste bij de werkelijke tijd zitten winnen een taxirit met een DTM-bolide met Christijan Albers achter het stuur.

“Het zal een geweldig evenement gaan worden,” aldus Albers. Ik kijk er echt naar uit om voluit te gaan op Circuit Park Zandvoort met mijn Formule 1-bolide. “Het zal ook leuk worden voor mij om weer achter het stuur van een DTM-bolide te kruipen. Ik heb een hoop geleerd in de DTM en het heeft mij zeker geholpen met mijn stap naar de Formule 1. De wagens mogen dan een dak hebben, het zijn wel echte racewagens!”

Minardi-baas Paul Stoddart voegt toe: “Dit is een unieke kans om de Formule 1 meer toegankelijk te maken voor de fans, dus we hadden er geen problemen mee om een wagen beschikbaar te stellen voor Christijan. Logistiek gezien was het nog een lastiger verhaal aangezien het team een test gepland heeft op Monza, die plaats zal vinden op de donderdag en vrijdag voor het evenement op Zandvoort. Gelukkig is het met de inzet van ons Brits personeel mogelijk om bij beide evenementen aanwezig te zijn.”

De DTM-race op Zandvoort wordt verreden op zondag 28 augustus.

Dat wordt even het klokje meenemen :P
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Ik probeer zoveel mogelijk races van de DTM te kijken maar verder volg ik het niet heel intensief maar waarom maakt Paffet vam die onnodige fouten zoals in de laatste race door over de witte lijn te rijden. s dit onervarenheid of wat anders?
Oprichter van modelautoforum.nl
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Markopolo schreef:Dat wordt even het klokje meenemen :P

250 man die het straks goed hebben.... Overwerken voor Albers dan. Eigenlijk leuker als ze te gelijk de baan op gaan. Zo snel is die Minardi nu ook weer niet. 8)
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Muiter schreef:Ik probeer zoveel mogelijk races van de DTM te kijken maar verder volg ik het niet heel intensief maar waarom maakt Paffet vam die onnodige fouten zoals in de laatste race door over de witte lijn te rijden. s dit onervarenheid of wat anders?

Dit komt niet door onervarenheid, maar door gedrevenheid. Bij de F1 komt het ook vaak voor dat ze net over de lijn rijden omdat ze iets te gedreven zijn. En er staat natuurlijk een grote druk op die jongen zijn schouders net als bij Albers vorig jaar, in 2003 werd hij 2de dus moest hij zich bewijzen het jaar daarop en dat ging niet zoals het gehoopt was, ditzelfde zie ik nu dus bij Paffett ook.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Te gek dat Albers gaat rijden bij de DTM, ik hoopte al dat er wat Nederlands talent zou rijden. Doornbos had voor mij ook gemogen, maar Albers heeft DTM historie.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ze hebben je zeker gehoord St. P. :eh:

formule1nieuws.nl schreef:In tegenstelling tot eerdere mededelingen zal er geen wedstrijd plaatsvinden tussen een DTM auto en de Formule-1 bolide van Minardi, maar zal de gehele aandacht uitgaan naar de aanval van Christijan op het baanrecord van Luca Badoer.

Gaat ie zeker weten halen. Afbeelding Afbeelding
fish88

Bericht door fish88 »

ik ben het hele weekend in zandvoort maar dat zal naast de DTM race echt het hoogtepunt worden :worshippy: rotterdam was leuk maar een f1 wagen die volgas doorrijd is nog leuker :dance:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Tijdens de DTM race op de Eurospeedway in Lausitz komend weekeinde zal Jos enkele rondjes rijden als demo voor A1Grand Prix. Het Nederlandse team kan hier een mooi stukje promotie doen voor zo'n 70.000 mensen die een prachtig overzicht hebben vanaf de 35 meter hoge tribune.

Het is voor het Nederlandse team sowieso mooi omdat de tweede race in het A1 kampioenschap op de Eurospeedway is. Het moderne circuit kan echter op vele manieren gebruikt worden en het rondje dat de DTM wagens afleggen is niet gelijk aan de ronde van de A1GP.

De opvallend oranje wagen van het Nederlands team is sinds het bekend worden dat alle races live worden uitgezonden door RTL7 ook steeds meer in de belangstelling gekomen.

Leuk voor het NL team qua reclame maar wat moeten al de one-seaters toch bij die toerwagenkampioenschappen :think: zouden die dan toch populairder aan het worden zijn :mrgreen:
Plaats reactie