1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest !
Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest
Die middenconsole!
Zo protserig, een gemiddelde Wurlitzer is er jaloers op!
Nee, niet echt mijn ding, hoewel ik hem wel strakker vind als de Zonda.
Antonio.
Zo protserig, een gemiddelde Wurlitzer is er jaloers op!
Nee, niet echt mijn ding, hoewel ik hem wel strakker vind als de Zonda.
Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Mijn MAF verzameltopic.
-
- Moderator
- Schaal: 1:18

Respectievelijk de Thema, de GrandVoyager en de Flavia van Lancia.
Oftewel; Fiat doet een Audi' tje met Lancia.
Andere badge er op en verkopen als lauw warme hap.

Pak dan alleen de techniek als basis en knal er een andere koets overheen. Bij de Fulvia bijv zoiets:

- Jolly Club
Schaamteloos. Heb al eerder betoogd dat men Lancia meer recht had gedaan door het af te laten sterven, dan deze (ooit zo illustere) naam in haar laatste levensjaren zo publiekelijk te vernederen en te kakken te zetten...
Je meldt je oude demente opa toch ook niet aan voor X-Factor

Je meldt je oude demente opa toch ook niet aan voor X-Factor

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
- Maarten Mercedes
- Contacteer:
Een merk met zo'n rijke historie vol temperamentvolle auto's laten eindigen als merk met alleen maar gerebadgede Chryslers
Waar gaat het heen

Waar gaat het heen

- 1:18 24/7
^What she said!1:18 24/7 schreef:1:18 24/7 schreef:Zonde van die mooie Chrysler(s)!

Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!
Jolly Club schreef:Schaamteloos. Heb al eerder betoogd dat men Lancia meer recht had gedaan door het af te laten sterven, dan deze (ooit zo illustere) naam in haar laatste levensjaren zo publiekelijk te vernederen en te kakken te zetten...

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

De nieuwe Ypsilon is wel een eigen product, maar bijna even geslaagd als de Chrysler-derivaten.
http://www.autoblog.nl/gallery/Lancia/Y ... ilon-1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Na de afschuwelijke Countryman wordt het Mini-aanbod nog uitgebreid...

http://www.autoblog.nl/gallery/Lancia/Y ... ilon-1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Na de afschuwelijke Countryman wordt het Mini-aanbod nog uitgebreid...

Laatst gewijzigd door Ricardo op wo 16 feb 2011 07:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto maximaal 800x600
Reden: Foto maximaal 800x600

Daar zal vast een markt voor zijn. Ik zou zeggen dat het hele Mini-verhaal volkomen uitgekauwd is en dat iedereen die er een gehad heeft nu uitgestuiterd is, maar ze blijven verkopen.
Lancia-Chrysler is een schandalige zet. Wie weet wordt Lancia het volgende merk dat door Spyker overgenomen wordt...
Lancia-Chrysler is een schandalige zet. Wie weet wordt Lancia het volgende merk dat door Spyker overgenomen wordt...

- Jolly Club
Als regelrecht bewonderaar van de oer-Mini, en de genialiteit die aan het oorspronkelijke ontwerp ten grondslag lag, kon ik de eerste revival in de vorm van de New Mini nog wel waarderen. De combinatie van stijl-elementen, rijkwaliteiten en de haast onbeperkte mogelijkheden om er echt je eigen Mini van te maken (zoals dat ook heel sterk voor de oude Mini opgaat) beschouwde ik op dat moment meer als eerbetoon aan, dan schoffering van Sr. Issigonis' legendarische creatie.
Edoch, sinds het verschijnen van de gefacelifte versie dwaalt men qua ontwerp verder en verder af van het origineel, en door het toevoegen van allerlei modegevoelige varianten in de vorm van kekke Cabrio's, logge SUV's, foute stations, vreemde speedsters en wat er nog meer aan kruisbestuiving op het programma staat (sportieve 4x4 coupe met verhoogd onderstel maar lage daklijn is de meest recente die ik gezien heb), holt mijn waardering voor dat wat BMW met de merknaam aan het doen is in rap tempo achteruit. Het originele concept wordt inmiddels zoveel geweld aangedaan, dat het in mijn ogen de naam Mini niet meer zou mogen dragen.
Als marketing-tool blijkt het echter allemaal geweldig te werken, want welk zichzelf respecterend merk biedt op dit moment geen peperdure stickervellen aan in zijn prijslijst ?? Dieptepunten van dat trendvolgend gedrag zijn natuurlijk een Skoda Fabium Diesel met wit Cooperdakje, of een Aygo met racestrepen en/of carbonsticker op de motorkap.. Zou toch voldoende aanleiding moeten zijn om te zeggen: "GENOEG VAN DAT NU!"

Edoch, sinds het verschijnen van de gefacelifte versie dwaalt men qua ontwerp verder en verder af van het origineel, en door het toevoegen van allerlei modegevoelige varianten in de vorm van kekke Cabrio's, logge SUV's, foute stations, vreemde speedsters en wat er nog meer aan kruisbestuiving op het programma staat (sportieve 4x4 coupe met verhoogd onderstel maar lage daklijn is de meest recente die ik gezien heb), holt mijn waardering voor dat wat BMW met de merknaam aan het doen is in rap tempo achteruit. Het originele concept wordt inmiddels zoveel geweld aangedaan, dat het in mijn ogen de naam Mini niet meer zou mogen dragen.
Als marketing-tool blijkt het echter allemaal geweldig te werken, want welk zichzelf respecterend merk biedt op dit moment geen peperdure stickervellen aan in zijn prijslijst ?? Dieptepunten van dat trendvolgend gedrag zijn natuurlijk een Skoda Fabium Diesel met wit Cooperdakje, of een Aygo met racestrepen en/of carbonsticker op de motorkap.. Zou toch voldoende aanleiding moeten zijn om te zeggen: "GENOEG VAN DAT NU!"

- MartinBond
- Contacteer:
Voor 't eerst ben ik het met Henk eens. DE 1e New-mini cabrio had al een "moet-dat-nou" gevoel opgewekt, nu word 't alleen maar erger. Dit is 't zelfde als Fiat welke de 500 Supercharged allroad-MPV aankondigd.... 

http://media.autoweek.nl/m/m1fyreabj3pa_800.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;Jolly Club schreef:Het originele concept wordt inmiddels zoveel geweld aangedaan, dat het in mijn ogen de naam Mini niet meer zou mogen dragen.
Tegenwoordig moet volgens de marketeers alles uitgehold worden voor het bevredigen van het grote doel: het opvullen van alle mogelijke vragen.
Zelfs al worden die niet eens door de klant gesteld ("premium")?
Het resultaat is in sommige gevallen wel positief (CLS), maar het nut van het overige deel is me soms niet echt duidelijk.
(Bv RR Sport: je koopt toch geen Range Rover voor de sportiviteit of een Mini om 5 personen en veel bagage te huisvesten?)

- rallywalt
- Schaal: 1:24
- Contacteer:
Die Amerikaanse Chrysler-Lancia's zijn vreselijk...... Op het salon van Brussel dit jaar stonden ze zij aan zij op een gemeenschappelijke stand. Ik hoopte tevergeefs dat er iemand met een grote hamer langs zou komen. een groene hamer met een wit/rode lange steel
Wouter

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
- Maarten Mercedes
- Contacteer:
- Jolly Club
Beetje VAG-politiek al die Balbonisuperleggerasangnoir-actiemodellen bij Aston. Niet dat het niet mooi is, maar verrassend is anders...