Matts DD-ers. Eerbetoon aan... hemzelf.
- vivado ferrari collection
- Contacteer:
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- Gerben Olsder
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
- zipperscales
- Contacteer:
Matt, weer een superombouw er bij!
Ik had het dus toch goed gezien, mooi ook dat jij er nog wat mee doet. Super, helemaal af nu.
Ik had het dus toch goed gezien, mooi ook dat jij er nog wat mee doet. Super, helemaal af nu.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
- Ferrari10flrb
- Contacteer:
BMW Ombouw
Vakwerk hoor, respect van iemand die "jaloers" is op zoveel handigheid!
Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=243
Mijn verzameling:
https://sites.google.com/site/djdferrariverzameling/
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=243
Mijn verzameling:
https://sites.google.com/site/djdferrariverzameling/
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
En jij slaat terug met een Porsche ombouw, ben trouwens wel blij dat mijn Corgi niet als ombouw is gebruikt.Gerben Olsder schreef:[..]
Nee Peter, ik ben niet jaloers want hij staat al enige tijd bij mij in de kast.![]()
Dat neemt niet weg dat dit weer een geweldige ombouw is!
Complimenten Matt..
-Gerben-
Strak gedaan weer. Helaas lukt je truckje met het wattenstaafje niet altijd. Bij een Minichamps DTM Opel van nog niet zo lang terug kreeg ik de witte letters niet van de ramen. Maar daar wilde wel meer niet bij lukken dus dat was verder geen probleem. 

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Een (ombouw)model met een verhaaltje.
Wat begon als een simpel conversiemodel.
Deze Ferrari F355 werd bestuurd door Jan Willem van der Flier in de European Ferrari Challenge 1996. In eerste instantie was ik in de veronderstelling dat het om Frits Kroymans ging. (maar moest Team Kroymans Nederland zijn). Op het eerste gezicht lijkt het een makkelijke klus, maar viel naderhand toch tegen. De donorauto was wel makkelijk te demonteren en de onderdelen te airbrushen (velgen en remschijven zijn o.a. apart te verwijderen), maar zo bleek het groen van de spiegels, koplampen en velgen een RAL-kleur te zijn. En dus moeilijk verkrijgbaar. Heb er speciaal een halve liter verf voor laten mengen. Bij het aanbrengen van de rood/wit/blauwe streep die over de motorkap loopt, vielen de koelribben weg….deze heb ik met een fijn penseeltje (01) en matzwarte verf weer kunnen accentueren. Ook het interieur is veranderd van lichtbruin in zwart & carbon,….de stoelen zijn aangepast aan het origineel. (rood/zwart). En verder is er nog een rolkooi voor gemaakt, veiligheidsgordels aangebracht, etc….
Al met al zit er ongemerkt toch bijna zo’n 12 uurtjes werk in….al zal niet iedereen de livery aanstaan maar ik vind het wel een van mijn mooiste aanwinsten van de laatste tijd. (al mis ik nog wel de sleepogen voor en achter….)
Ook blijf ik het jammer vinden dat de kleuren niet echt tot zijn recht komen door mijn “flutcamera”
Bij deze ook een bedankje aan degene die mij geholpen hebben bij het verkrijgen van de juiste foto’s en info om dit “ombouwproject” tot een goed einde te brengen. ( bigodino en the_stig) Zonder deze hulp was het niet gelukt,..en dat mag ook eens gezegd worden.
Hierbij wat foto's van de verschillende stappen in de ombouwfase......en het eindresultaat.

Wat begon als een simpel conversiemodel.

Deze Ferrari F355 werd bestuurd door Jan Willem van der Flier in de European Ferrari Challenge 1996. In eerste instantie was ik in de veronderstelling dat het om Frits Kroymans ging. (maar moest Team Kroymans Nederland zijn). Op het eerste gezicht lijkt het een makkelijke klus, maar viel naderhand toch tegen. De donorauto was wel makkelijk te demonteren en de onderdelen te airbrushen (velgen en remschijven zijn o.a. apart te verwijderen), maar zo bleek het groen van de spiegels, koplampen en velgen een RAL-kleur te zijn. En dus moeilijk verkrijgbaar. Heb er speciaal een halve liter verf voor laten mengen. Bij het aanbrengen van de rood/wit/blauwe streep die over de motorkap loopt, vielen de koelribben weg….deze heb ik met een fijn penseeltje (01) en matzwarte verf weer kunnen accentueren. Ook het interieur is veranderd van lichtbruin in zwart & carbon,….de stoelen zijn aangepast aan het origineel. (rood/zwart). En verder is er nog een rolkooi voor gemaakt, veiligheidsgordels aangebracht, etc….
Al met al zit er ongemerkt toch bijna zo’n 12 uurtjes werk in….al zal niet iedereen de livery aanstaan maar ik vind het wel een van mijn mooiste aanwinsten van de laatste tijd. (al mis ik nog wel de sleepogen voor en achter….)
Ook blijf ik het jammer vinden dat de kleuren niet echt tot zijn recht komen door mijn “flutcamera”
Bij deze ook een bedankje aan degene die mij geholpen hebben bij het verkrijgen van de juiste foto’s en info om dit “ombouwproject” tot een goed einde te brengen. ( bigodino en the_stig) Zonder deze hulp was het niet gelukt,..en dat mag ook eens gezegd worden.

Hierbij wat foto's van de verschillende stappen in de ombouwfase......en het eindresultaat.

Carpe Diem
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
- vivado ferrari collection
- Contacteer: