1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest !

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Autofan
Schaal: 1:18

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door Autofan »

Vraag me af wat de toegevoegde waarde is van dit model. Sluit me wat dat betreft bij Jolly Club aan: VAG-politiek met als verschil dat dit er WEL goed uit ziet. :mrgreen:
Afbeelding
OTF'er

Bericht door OTF'er »

De nieuwe grote A3 Cabriolet Golf Cabriolet

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Autofan

Bericht door Autofan »

Gaap, een Eos zonder komt. :yawn:
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Wat is de uiterlijke overeenkomst tussen de twee, behalve het platform? Als je er een andere auto uit dit segment naast zet lijkt-ie er net zoveel op. Ik word af en toe een beetje moe van het slaafse VAG-afzeiken hier...

En VW maakt weer een cabrio voor wie van een echte softtop houdt in plaats van het vouwdak. Ik zie het probleem niet.
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Ik vind hem wel geslaagd.

Afbeelding
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

tripoux schreef:Ik vind hem wel geslaagd.
Het is alleen jammer dat het een photoshop is.
Hieronder de echte Golf cabrio:

Afbeelding

Lekkere eenheidsworst :yawn:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

En VW maakt weer een cabrio voor wie van een echte softtop houdt in plaats van het vouwdak.
Een cabrio-versie op basis van een middenklasser die niet spannend is, zal zelf ook niet gauw in zich hebben spannend te worden. Maar ben het wel roerend met Tom eens dat VAG credits verdient voor de keuze voor echte stoffen dakken!! :worshippy:

Die kekke cabriootjes met klapdak zijn immers niet voor de ware liefhebber van open rijden bedoeld, maar voor dames die denken hip en welvarend voor de dag te komen. Onder de 20 graden is het hen per definitie te koud voor open rijden, en boven de 20 graden kun je beter met dak dicht en de airco aan rijden, want die felle zon in de auto is niet bepaald aangenaam, en je zou je zonnebril eens moeten inzetten waarvoor ' ie gemaakt is in plaats van je geblondeerde kapsel ermee bij elkaar proberen te houden.. ja dahaaag. :cool:

En dan heb ik het nog niet over die afzichtelijk lompe konten gehad... van die klapdakcabrio's . :angel:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Silverarrow
Schaal: 1:43

Bericht door Silverarrow »

tom schreef:Wat is de uiterlijke overeenkomst tussen de twee, behalve het platform? Als je er een andere auto uit dit segment naast zet lijkt-ie er net zoveel op. Ik word af en toe een beetje moe van het slaafse VAG-afzeiken hier...
Ben het in principe met je eens, maar de gelijkenissen tussen deze Golf cabrio en de A3 cabrio zijn toch wel aardig hoog. De proporties zijn bijna exact hetzelfde, de lijn over de flank van wagens lijken op elkaar en de chroomstrip rond het dak/over de deuren is gekopieerd.
Afbeelding
bugatti

Bericht door bugatti »

vanavond om 18:00 uur word de Ferrari FF officieel onthuld door Ferrari, wil je eerste rang zitten?
klik dan om even voor 18:00 urr op de onderstaande link:

http://premiere.ferrarifour.com/public" onclick="window.open(this.href);return false;

is een eerste rang live webcam :D
tom

Bericht door tom »

Jolly Club schreef:En dan heb ik het nog niet over die afzichtelijk lompe konten gehad... van die klapdakcabrio's . :angel:
Mee eens. Om de een of andere reden zien cabrio's op basis van middenklasse sedans er gewoon saai uit (Astra, Focus) en kleine klapdakauto's krijgen een te lange kont die uit verhouding is met de rest (Peug 206CC, bijvoorbeeld). Ik vind de Eos overigens ook een saai ding en ben het eens met de karakterisering van het type bestuurder van de gemiddelde vouwtrommel.

Afbeelding
OTF'er

Bericht door OTF'er »

tom schreef:Mee eens. Om de een of andere reden zien cabrio's op basis van middenklasse sedans er gewoon saai uit (Astra, Focus) en kleine klapdakauto's krijgen een te lange kont die uit verhouding is met de rest (Peug 206CC, bijvoorbeeld). Ik vind de Eos overigens ook een saai ding en ben het eens met de karakterisering van het type bestuurder van de gemiddelde vouwtrommel.
De 308 CC is daarin nog "beter".
Op foto's lijkt het niet zo, maar in 1:1 is die achterzijde zo opvallend dat het de proporties volledig verwart.
Afbeelding
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Jolly Club schreef:Als regelrecht bewonderaar van de oer-Mini, en de genialiteit die aan het oorspronkelijke ontwerp ten grondslag lag, kon ik de eerste revival in de vorm van de New Mini nog wel waarderen. De combinatie van stijl-elementen, rijkwaliteiten en de haast onbeperkte mogelijkheden om er echt je eigen Mini van te maken (zoals dat ook heel sterk voor de oude Mini opgaat) beschouwde ik op dat moment meer als eerbetoon aan, dan schoffering van Sr. Issigonis' legendarische creatie.

Edoch, sinds het verschijnen van de gefacelifte versie dwaalt men qua ontwerp verder en verder af van het origineel, en door het toevoegen van allerlei modegevoelige varianten in de vorm van kekke Cabrio's, logge SUV's, foute stations, vreemde speedsters en wat er nog meer aan kruisbestuiving op het programma staat (sportieve 4x4 coupe met verhoogd onderstel maar lage daklijn is de meest recente die ik gezien heb), holt mijn waardering voor dat wat BMW met de merknaam aan het doen is in rap tempo achteruit. Het originele concept wordt inmiddels zoveel geweld aangedaan, dat het in mijn ogen de naam Mini niet meer zou mogen dragen.

:doh:
Here we are, een week later... Mini presenteert de Rocketman. Mini gaat downsizen. :D

Afbeelding
Afbeelding

Fonky dingetje, lekker raarrrr :worshippy: en met een paar briljante designgrappen die het productiestadium wel nooit zullen halen (dakconstructie met Union Jack, achterklepconstructie) en eindelijk weer eens een interieurtje om je vingers bij af te likken. :clap:

Tres nice! :cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
michel26

Bericht door michel26 »

Ze luisteren naar je :mrgreen:

Gave Bak zeg :thump_up:
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Het interieur is top :worshippy:

Aluminium, carbon, alcantara, een overvloed aan mooie materialen en nog mooi ingedeeld ook. Ben alleen bang dat als ze zo'n ding werkelijk in productie nemen dat al het design-snoepgoed er vanaf wordt gesloopt. Het exterieur is leuk vormgegeven, het is een leuk speels model.
Maarten
Afbeelding
Flickr
Autofan

Bericht door Autofan »

Kek wagentje, maar die neus had iets korter gemogen van mij. Nu doen ze eigenlijk hetzelfde als Toyota met de IQ, alleen heeft Mini een halve meter (neus) extra nodig.
Afbeelding
Plaats reactie