1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest !

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door rsh_scuderia »

Afbeelding

:worshippy: Voor Maseratirijders was deze al bekend. De Gran Tursimo MC Stradale. Het sportpakket op de Gran Turismo.
Wat mij betreft de mooiste auto in zijn klasse, beschaafd, imponerend en je kan er ongelooflijk hard met grandtoereren.

Afbeelding

Dan de Alfa Romeo 4c. Simpel plak en knipwerk van Lotus. Jammer.

Afbeelding

En VW heeft de Jetta, dus deze moet ook priemiejum verkocht gaan worden, dus de A3 sedan is nu ook tot leven gewekt.
Afbeelding

Voor het eerst vind ik dat er op een Audi een goed smoeltje op zit. Sportief, gedrongen en modern.
De vraag is natuurlijk of deze zo in productie zal gaan en hoe snel het gaat vervelen.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

1. Maserati - Huidje moet glimmen, mat is uit. En de velgen een duim (of twee) groterder graag.

2. Alfa - Vind hem niet ronduit lelijk, want dat is een Lotus ook niet. Neusje is best OK, maar vooral die achterkant (Cayman meet Twingo Wind) kan mij niet echt bekoren..

3. Audi - Qua dynamiek grijpt dit een beetje terug naar editie 2005 (?), ofwel de mooiste A4 ooit. Als dit de 'nieuwe' designrichting is van Audi, raad ik ze wel aan er niet meer Benz in te stoppen, want dan komt het er iets te dik bovenop te liggen. :cool:

4. Lambo - Net een slecht in elkaar gezet kartonnen bouwpakket, al die vouwlijnen en randen. D'r lopen nog net geen klodders Uhu tussenuit :lol: . Hierbij vergeleken was de Murcielago geniaal in eenvoud en strakke lijnen. Oh ja.. kan iemand die grote gaten in de zijkant uitleggen ? Is er een Testarossa revival gaande die ik gemist heb ?? :doh:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
tom

Bericht door tom »

Hahaha, ik vond de A3 ook meteen op een A4 B5 lijken. Geen slecht voorbeeld, nog steeds een fraaie auto. En een sedan is natuurlijk een voorwaarde om in Amerika te verkopen. ik vermoed dat het ding hier niet op de markt komt of marginaal zal verkopen.

Die Maser moet inderdaad glimmen. Mat werkt prima op een vorm zoals die Alfa, niet op grotere vlakken en veel strakke vormen. Ik vind de Alfa wel geslaagd, maar echt origineel is-ie niet. De puppyoog-koplampen werken hier wel (en niet op de Mito en Giulietta).
MartinBond
Contacteer:

Bericht door MartinBond »

Géneve komt steeds dichterbij, hoogste tijd dus om te kijken wat er voor nieuws te vinden is. We gaan het - vooral - Concept-rijtje af, op alfabet:

Allereerst komt Aston Martin met een nieuw pretpakket voor de V8, de Vantage S:
Afbeelding

Ook Audi heet een nieuw bescheiden PK-monster, de RS3 Avant:

Afbeelding

Dan, áls de nieuwe Jag Concept d'r komt, wat Jaguar kennende nooit zal geburen, willen ze 'm ook in de racerij gebruiken. Niet reëel, wél stoer:

Afbeelding

Groot nieuws: De Tomaso is terug! :dance:
hoewel....

De Deauville:
Afbeelding
:doh:

Ferrari heeft de nieuwe FF even meegenomen naar het midden-oosten om wat kiekjes van de FF te maken:

Afbeelding

Ook fiat gaat op de uitmelktoer met de 500, onderstaand de Coupe Zagato:

Afbeelding

Men neme een Dodge Journey, lijmt er een Fiat-badge op ét voila: de Fiat Freemont:

Afbeelding

Gumpert heeft geleerd van de grote hoeveelheid kritiek op het uiterlijk van de Apollo en heeft de designafdeling iets nieuws laten krabbelen: de Gumpert Tornante:

Afbeelding

Koenigsegg is ook aanwezig, met de nieuwe "opvolger" van de CC: de Agera:

Afbeelding

Mazda heeft een wat frissere maar vrij "gewone" SUV in elkaar gezet voor Géneve: de Minagi:

Afbeelding

Vervolgens: Nissan heeft een nieuwe concept en leunt daarmee sterk op de Datsuns 'z' van de jaren '70: de Esflow:

Afbeelding

Renault heeft last van de SUV-kriebels, ze gaan op hoge poten met de Captur:

Afbeelding

óók in het vliegtuig naar Géneve zit deze compacte concept, de R-Space:

Afbeelding

De guitige Citroën Mehari 2.0: de Rinspeed BamBoo:

Afbeelding

Zélfs Rolls Royce kan niet ontkomen aan de absurde regelgeving betreft de emissie van de totale vloot, en komt op de proppen met een Phantom op stroom, de 102 EX Electric:

Afbeelding

Dat de jongens bij SAAB geen grijzepakkenkunstenaars waren, was al bekend, maar dit keer is het menens: ze doen een sprong in het Supercar-diepe met de PhoeniX:

Afbeelding

Afbeelding

SsangYong gaat het opnieuw proberen, dit keer met de SUT 1 Concept:

Afbeelding

En als voorlopige laatste: Wiesmann toont in Géneve hun nieuwe diehard Sportspier, de Spyder Concept:

Afbeelding

Dat was 'm, misschien zien we de komende week meer...
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Die Wiesmann is wel dik! :thump_up: De Fiat/Dodge is gewoon een aanfluiting, weer een merk wat stuk moet blijkbaar. Alsof Lancia om zeep helpen niet genoeg is.
Hoeveel kilometer verlengsnoer krijg je bij de RR, of hangt er gewoon een aanhangwagen met haspel achter?
Nick

Bericht door Nick »

De Koenigsegg is cool, de mazda doet mij denken aan een model van Infiniti.
De Jaguar oogt idd stoer.
Afbeelding
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Bondte waslijst Martin! :D

Even resumee:

Aston - Zoveelste variant uit hetzelfde DB9/V8/DBS/Rapide/Virage-laken een S-pak, begeerlijk is zo'n ding natuurlijk wel, maar na al die jaren uitwisselbaar design mag er toch wel eens iets nieuws getekend worden...

Fiat - Blaas een oude modellijn nieuw leven in, als ware het een eerbetoon aan een icoon. Voeg vervolgens varianten toe die helemaal 100% compleet niks met het origineel te maken hebben... Het wachten is nu op de foute full-cabrio, een mislukte facelift, een Giardinetta met alu-accentjes en een obligaat oversized 4x4 hok waarin moeder de verwende kinderen naar school kan brengen. Sounds familiar?? :ja: Noem mij een zeikerd, noem mij een purist, maar ik vind dit niet kunnen, en dan heb ik het over re-badgen van Amerikanen nog niet eens gehad! Qua timing is vandaag de kreet 'BLOODY SHAME' wel fortuynlijk, en volledig op zijn plaats. :D

De rest - Ik begin er niet eens aan, kijk naar de velgmaat op die Renault, kijk naar de uitstraling van Een Soort Van Tomaso (De Tomaso is dit immers zeker niet :nuts: ) en concludeer dat het eigenlijk allemaal niks is. Een Rolls op stroom om de wereld te redden, jaja... Niet serieus te nemen autonieuws.

Enig lichtpuntje is wat mij betreft de FF, maar die was al eerder bejubeld ! :thump_up: :drool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
MarcoAzzurro

Bericht door MarcoAzzurro »

Persoonlijk vind ik de 500 Zagato wel geslaagd, en sowieso leuk dat dit legendarische designhuis weer eens van zich laat horen (want zoveel doen ze niet meer de laatste jaren).
Het was misschien leuker geweest als de auto nog iets meer een eigen smoel gehad had maar het heeft wel degelijk raakvlakken met het verleden. Zagato maakte namelijk de 500GT Zagato uit 1958.

De Alfa 4c vind ik, en hier spreekt een Alfista in hart en nieren, ronduit waardeloos.
Er gingen voordat dit misbaksel geïntroduceerd werd een hoop photoshops de ronde van hoe hij zou kunnen worden en sommige waren veelbelovend.
Ik had echt hoop dat Alfa weer een auto zou introduceren die het verleden van het merk eer aan doet en dan komen ze met dit..
Het is wel duidelijk dat Alfa (lees Fiat) niet de Alfista probeert aan te spreken maar meer doelt op het grote publiek die juist nog geen alfa reed.
jammer..
Autofan

Bericht door Autofan »

Vwb de Alfa sluit ik me bij Marco aan. Wat ebtreft de 500 Zagato echter niet! Vind op 1 of andere manier iets niet kloppen aan die 500-met-Peugeot-207-achterkant. Ligt niet lekker op het netvlies. En het rebadgen van die dodges naar Fiats is natuurlijk ronduit schandalig!
Afbeelding
TestaRossa
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Die Saab mag best komen. Als ze de zonder blikken of blozen de Spyker afdeling kunnen afkoppelen en wegdoen, dan maar met Saab het segment in?! Vreemde actie, maarja er zal wel een filosofie achter zitten bij die Muller.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
togicollector

Bericht door togicollector »

Die Saab gril is de voorbode van iets helemaal niet zo geweldigs. Het is namelijk de stijl van de nieuwe Saabs. De nieuwe 9000 heeft een geweldig mooie neus maar hier zie ik straks in afgezakte vorm toch weer een hele gewone 13 in een dozijn gril... Jammer. Laten we hopen dat ik het fout zie.

En de 500 Zagato? Ja graag! Maar dan wel in een andere kleur...

De Tomaso: een mooi merk geweest met bijzondere auto's (ook al waren dat de laatste jaren Maserati klonen), maar hier word je inderdaad niet warm van. Weg spraakmakende herintroductie. Wordt nooit meer wat.

Bij de overstap van Mazda naar Renault zijn de design-stokpaardjes meegekomen en dus zien we nu hier de op de natuur gebaseerde (?) lijnen en het gebrek aan karakter. Nog net zo lelijk als ze bij Mazda waren. En Renault maakte toch de laatste jaren af en toe geweldige ontwerpen...

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

BMW M3 .......... Pick Up :think:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind hem geweldig, maar het zal wel een promotiestunt zijn of BMW Goes Down Under :mrgreen:
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Als ik zo eens Google dan zijn er best wat van die BMW Pickups te vinden, zelfs een M5. Alleen allemaal customized volgens mij. Er zal vast een markt voor zijn, AUS of VS oid. Als je alle andere carroserievarianten al hebt uitgemolken, dan wil je als autoproducent wellicht weer iets anders. Dus....wie volgt?!
Blijft wel apart om te zien en zeker wel gaaf. Het zou me overigens niets verbazen als er compleet iets anders onder de M3 'shell' zit. Een ander merk met connecties naar BMW, waar BMW misschien de motor of techniek voor gaat leveren. Ben benieuwd.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Autofan

Bericht door Autofan »

Vind het wel wat hebben. Een BMW El Camino. :P
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Na de rol op de 'ring hebben ze er dit van gemaakt... lekkere low-budget ombouw.
Plaats reactie