Le Mans 2010

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
belcar
Berichten: 976
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 13:57
Locatie: antwerpen

Re: Le Mans 2010

Bericht door belcar »

PK Carsport heeft al laten weten dat ze hun deelname zo snel mogelijk willen bevestigen en er hard aan werken. Ze gaan dan rijden met hun huidige Corvette. :pray: :pray: :pray: :dance: :worshippy:
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
Gebruikersavatar
johan4
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 01 feb 2009 21:30
Locatie: De Kop van Noord-Holland

Re: Le Mans 2010

Bericht door johan4 »

Dat zou hartstikke gaaf zijn :dance: . De kaarten zijn besteld dus we gaan het zien!!!!!! :D
Afbeelding

Teller : 49 X 1:18 / 214 X 1:43
Gebruikersavatar
Stranger
Berichten: 142
Lid geworden op: za 08 mar 2008 16:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Le Mans 2010

Bericht door Stranger »

belcar schreef:PK Carsport heeft al laten weten dat ze hun deelname zo snel mogelijk willen bevestigen en er hard aan werken. Ze gaan dan rijden met hun huidige Corvette. :pray: :pray: :pray: :dance: :worshippy:
Hun huidige, doch gedowngrade Corvette bedoelen ze :-)
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Le Mans 2010

Bericht door Ferrari10flrb »

Hoe meer verschillende merken des te beter!! En dat geldt ook voor het aantal nederlandse deelnemers. Ben vooral benieuwd naar de nieuwe GT1's, Aston Martin in LMP1? Acura in LMP1? En de botsbrigade de GT2's.

Kaarten zijn ook al besteld :dance:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Le Mans 2010

Bericht door Markopolo »

Stranger schreef:Als Spyker en Highcroft zich melden bij de ACO, al het papierwerk in orde is en de benodigde euro's worden overgeschreven naar Frankrijk...dan zouden ze wel een kans moeten hebben om geselecteerd te worden :-)
Huh? Highcroft heeft een uitnodiging en moet volgens jou kans maken om geselecteerd te worden. Lijkt me sterk?
Gebruikersavatar
johan4
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 01 feb 2009 21:30
Locatie: De Kop van Noord-Holland

Re: Le Mans 2010

Bericht door johan4 »

Ferrari10flrb schreef:Hoe meer verschillende merken des te beter!! En dat geldt ook voor het aantal nederlandse deelnemers. Ben vooral benieuwd naar de nieuwe GT1's, Aston Martin in LMP1? Acura in LMP1? En de botsbrigade de GT2's.

Kaarten zijn ook al besteld :dance:
Aston Martin zelf slaat een jaar over. Ze hebben de wagens verkocht.
Afbeelding

Teller : 49 X 1:18 / 214 X 1:43
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Le Mans 2010

Bericht door 1:18 24/7 »

JLOC is er weer bij, oh yeah! :dance:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: Le Mans 2010

Bericht door fish88 »

Het lijkt me dat de gedowngrade GT1's bijna even snel zijn als de normale GT2's... Kunnen ze dan niet beter maar 1 GT klasse toelaten.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Le Mans 2010

Bericht door Ferrari10flrb »

fish88 schreef:Het lijkt me dat de gedowngrade GT1's bijna even snel zijn als de normale GT2's... Kunnen ze dan niet beter maar 1 GT klasse toelaten.
Strak plan! Zou helemaal een mooi veld zijn:
F430, 997, Corvette, MC12, GTR, GT40, Spyker, Jaguar, Viper, Aston Martin. :dance: :drool:
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Le Mans 2010

Bericht door 1:18 24/7 »

Mijn excuses dat ik het allemaal even niet begrijp, zal ongetwijfeld aan mij liggen en niet aan de vele vage plannen en regels. MAARrr...

-De huidige GT1's worden gedowngrade tot 2010 GT1's? (Zoals die ook in het FIA GT WORLD SHIZZLE kampioenschap gaan rijden?) Of tot GT2's :?:
-Corvette Racing is uitgenodigd voor GT1, maar ze zijn nu actief met een GT2. Kunnen ze daar dan wel gewoon aan meedoen? Of gaan ze in een gedowngrade GT1 rijden? Of een GT2 tot 2010 GT1 ombouwen!?!?

Het blijft me maar wat vaag allemaal!

2 dingen zijn wel zeker: Het wordt schitterend weer in Juni in Frankrijk op het moment dat ik er binnen kom! En ik hebt er zinnin!!! :dance:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Le Mans 2010

Bericht door Ferrari10flrb »

1:18 24/7 schreef:Mijn excuses dat ik het allemaal even niet begrijp, zal ongetwijfeld aan mij liggen en niet aan de vele vage plannen en regels. MAARrr...

-De huidige GT1's worden gedowngrade tot 2010 GT1's? (Zoals die ook in het FIA GT WORLD SHIZZLE kampioenschap gaan rijden?) Of tot GT2's :?:
-Corvette Racing is uitgenodigd voor GT1, maar ze zijn nu actief met een GT2. Kunnen ze daar dan wel gewoon aan meedoen? Of gaan ze in een gedowngrade GT1 rijden? Of een GT2 tot 2010 GT1 ombouwen!?!?

Het blijft me maar wat vaag allemaal!

2 dingen zijn wel zeker: Het wordt schitterend weer in Juni in Frankrijk op het moment dat ik er binnen kom! En ik hebt er zinnin!!! :dance:
Ben idd ook wel enigszins de weg kwijt wat betreft het GT regelement.......Maar hoe dan ook, ik verheug me er alweer op.
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: Le Mans 2010

Bericht door model1op43 »

We discussiëren hier niet over de deelnemende auto's van 2010, maar over de teams die op grond van hun prestaties in 2009 een uitnodiging krijgen. Dat is niet hetzelfde. Vitaphone Racing krijgt ieder jaar een uitnodiging omdat ze FIA GT winnen, maar hun Maserati's zijn nooit door de ACO geaccepteerd. Dit jaar hadden ze met een RS Spyder willen rijden, het jaar daarvoor deden ze uiteindelijk met een DBR9 mee. Oftewel, Corvette Racing wordt uitgenodgd om deel te nemen in GT1, of ze daar in 2010 überhaupt een auto in hebben staat daar los van.

Ik zeg, deze lijst ondergaat nog heel wat wijzigingen voordat het Le Mans 2010 is. :cool:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: Le Mans 2010

Bericht door fish88 »

model1op43 schreef:We discussiëren hier niet over de deelnemende auto's van 2010, maar over de teams die op grond van hun prestaties in 2009 een uitnodiging krijgen. Dat is niet hetzelfde. Vitaphone Racing krijgt ieder jaar een uitnodiging omdat ze FIA GT winnen, maar hun Maserati's zijn nooit door de ACO geaccepteerd. Dit jaar hadden ze met een RS Spyder willen rijden, het jaar daarvoor deden ze uiteindelijk met een DBR9 mee. Oftewel, Corvette Racing wordt uitgenodgd om deel te nemen in GT1, of ze daar in 2010 überhaupt een auto in hebben staat daar los van.

Ik zeg, deze lijst ondergaat nog heel wat wijzigingen voordat het Le Mans 2010 is. :cool:
De gedowngrade MC12 is gehomologeerd voor het FIA GT1 World Championship van volgend jaar, dus ook voor de 24H van Le Mans van 2010. Corvette krijgt vast wel een uitnodiging voor GT2 aangezien die goede maatjes zijn met de ACO.

Wel een "pain in the ass" dat JLOC weer een startbewijs heeft weten af te dwingen... Ik verwacht niet dat Prodrive met een serieuze armada komt zoals dit jaar. De 2009 wagens werden doorverkocht aan privateers en waarschijnlijk ook verzamelaars en ik denk dat ze zich eerder richtten op de nieuwe, 2011, LMP1 regels.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Le Mans 2010

Bericht door 1:18 24/7 »

model1op43 schreef:We discussiëren hier niet over de deelnemende auto's van 2010, maar over de teams die op grond van hun prestaties in 2009 een uitnodiging krijgen. Dat is niet hetzelfde. Vitaphone Racing krijgt ieder jaar een uitnodiging omdat ze FIA GT winnen, maar hun Maserati's zijn nooit door de ACO geaccepteerd. Dit jaar hadden ze met een RS Spyder willen rijden, het jaar daarvoor deden ze uiteindelijk met een DBR9 mee. Oftewel, Corvette Racing wordt uitgenodgd om deel te nemen in GT1, of ze daar in 2010 überhaupt een auto in hebben staat daar los van.

Ik zeg, deze lijst ondergaat nog heel wat wijzigingen voordat het Le Mans 2010 is. :cool:
Dat Corvette Racing mee wil doen aan Le Mans is wel duidelijk, maar wel in de GT2 klasse aangezien ze gestopt zijn met de GT1 en een nieuwe GT2 in gebruik hebben genomen. Vroeg me alleen af of dat kon, voor de ene klasse uitgenodigd worden en in de andere klasse uitkomen, had ze eerder verwacht onder het kopje GT2 in deze publicatie. Maar Vitaphone heeft dus ook geprobeerd om een LMP2 in te zetten terwijl ze voor hun GT1 prestaties waren uitgenodigd, dus dat moet gewoon kunnen lijkt me!

JLOC is echt een schande ja, regels zijn regels maar ik zou als ik de ACO was die gasten never nooit meer uitnodigen, prutsers!
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Le Mans 2010

Bericht door Markopolo »

LE MANS: ACO Confirms GT1 For 2010, Modifies 2011 Rules
The GT1 category will continue after all, following the Automobile Club de l’Ouest’s announcement Tuesday that it will accept cars from the FIA’s new GT1 World Championship to compete in the 24 Hours of Le Mans, European-based Le Mans Series and Asian Le Mans Series next year.

Three constructors, (The ACO welcomes "tuner-built" cars from NISMO, Matech and Reiter for 2010) all with new 2010-spec GT1 cars, have confirmed intentions of fielding entries in the 24 Hours of Le Mans next year. However, in return, the ACO has mandated these same constructors campaign cars in the LMS or Asian LMS championships next season in order to be invited to the twice-around-the-clock June classic.

It’s believed NISMO with its Nissan GT-R, the Matech-built Ford GT and Reiter Engineering’s new Lamborghini Murcielago SV are the likely candidates to run next season. Both the Nissan GT-R and Ford GT have been regular competitors in this year’s FIA GT Championship, which will evolve into the GT1 World Championship in 2010 with revised regulations.

Current ACO and/or FIA homologated cars, including the Corvette C6.R, Aston Martin DBR9 and Maserati MC12, will be grandfathered into the World Championship next year. It’s understood the ACO will also accept these cars in its series, although questions hinge over the Maserati, which is not ACO approved.

It’s unclear whether older GT1 cars such as the Saleen S7R and Ferrari 550 Maranello, which both still regularly compete in national and FIA-sanctioned championships, will also be eligible. Either way, the ACO expects eight to ten GT1 cars on the grid at Le Mans next June.

This latest move to allow new and existing GT1 cars will have no impact in the American Le Mans Series, which will continue with a single class GT class (plus GT Challenge) for 2010.

The ACO also revealed changes to the proposed 2011 regulations for LMP cars. Closed-top prototypes will no longer have a power advantage to its open-top counterparts, thanks to a recent technical study that found a coupe’s aerodynamic advantage to offset the air conditioning resources needed to cool the cockpit, and other variables.

Regulations state a closed-top car’s cockpit temperature cannot exceed 89.6 degrees Fahrenheit, unless ambient temperatures are higher. The ACO had given closed-top cars an increased restrictor to help compensate for the power required to run air conditioning. Starting in 2011, that will no longer be the case, as both open and closed top cars will run with the same restrictor.

The ACO discussed this latest development, along with the previously announced proposed regulations, in a meeting with current and prospective manufacturers today in Paris. The aim of the meeting was to validate the different technical options before confirming the 2011 regulations, which they plan to release by the end of the year.
Dus die jappen met hun Lambo's hoeven alleen maar even een SVtje te kopen en waarschijnlijk kunnen ze dan wel een beetje met de flow mee :cool:
Plaats reactie