Ik heb het echte helmaal gehad met Ferrari

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Markopolo schreef:
En deze reactie ken ik onderhand wel dromen, daar ik op het Formule 1 forum genoeg van deze reacties heb gehad.

Sportief van je, dat je het zelf al aangeeft. :thump_up:

Maar een troost Polo, Jouw tijd komt nog wel in de F1.
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

Jullie vergeten 1 ding, het Concorde Agreement is een afspraak tussen de teams en de FOM om voornamelijk geld te verdelen (hierom is het C.A. in eerste instantie overeen gekomen na de FISA-FOCA clash).

Over de historische bijdrage van Ferrari heb ik hierboven al gepraat, dat leest blijkbaar niemand. Uiteraard gaat het om een aanééngesloten periode van x jaar, motorbouwers kunnen hier nooit aanspraak op maken omdat het gaat om de commitment van teams, als eigen constructeur reed Mercedes alleen in den beginne mee, dat telt nu niet meer. McLaren kan hier echter wel aanspraak op maken, alleen weten wij niet wat de precieze termijn is.

Reken er maar op dat andere topteams dit nooit in het verdrag lieten zetten als zij niet op een gegeven moment ook geld kregen van de andere teams. Teams als Minardi hebben dit getekent omdat er "voor wat, hoort wat" gespeelt is, anders had het gebruik kunnen maken van het veto recht dat iedereen heeft.

Het is waar wat TRD zegt, wij weten van 99% niet wat er in het Concorde Agreement staat, aangezien dit geheim gehouden wordt. De criteria weten wij dus niet!!! Wat hierboven staat is dus voornamelijk giswerk en verstand gebruiken. Echter wie het verdrag tekent gaat ermee accoord, dus hoeft niemand hierom te gaan zeuren, behalve de teambazen van Jaguar, Toyota, BAR en Minardi, aangezien zij het verdrag niet zélf ondertekent hebben, maar een voorganger dit gedaan heeft.

Het heeft dus geen zin om hier op Ferrari te gaan vitten, andere teams krijgen hoogstwaarschijnlijk op een andere manier hiervoor iets terug.
Jos

Bericht door Jos »

FOM (Ecclestone) is trouwens Formula One Management, het bedrijf van Bernie Ecclestone dat de tv gelden, geld dat circuits moeten betalen om op de kalender te mogen staan enz enz beheert. FOM heeft de commerciele rechten op Formule 1 tot en met het jaar 2110.

de FIA (Mosely)is het wereldmotorsport orgaan, dat officieel een non-profit organisatie is. Zij stellen de regels voor diverse kampioenschappen op, en zo ook voor F1. Tevens keuren zij de circuits op veiligheid en dergelijke.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

The Red Dream schreef:
Die 5 a 6 jaar zijn inderdaad misschien niet zo spannend voor jouw, maar dat komt nu eenmaal, dat er een "legende" aan het mee rijden is. Als deze straks op houdt, dan komt de spanning weer terug. Deze "legende" steekt nu eenmaal met kop en schouders boven alles uit. Ook al geven de tegenstanders dat nooit toe.
Het is makkelijk gezegd vanuit de luie stoel, dat de FIA verdomd slecht werk doet, zoals je beweerd. Het is niet zomaar eventjes 20 auto's laten rijden op een stukje baan. Nee, daar komt wel wat meer bij kijken en je kunt je werkelijk hier geen voorstelling van maken. Het is een werkelijk "circus" met alles erop en eraan. Maar wel een miljoenen circus.
Om dit alles goed te rangeren, moeten er regels gemaakt worden. Dat het tegenwoordig om de poen gaat, dat weten we. Dat is nu in elke sport het geval.
Natuurlijk zullen ook bij de leiding fouten worden gemaakt, maar nogmaals; vanuit een luie stoel zo'n organisatie te bekritiseren is altijd gemakkelijk gedaan, maar of het terecht is betwijfel ik toch enorm.

Misschien was 5,6 jaar ook tekort. Daarvoor heeft Mclaren een 2 tal jaren dominantie gehad. Dat was voor mij natuurlijk rede om F1 leuk te vinden zoals Ferrari fans dat nu vinden. Maar of neutraal gezien de sport leuk was... Waarschijnlijk ook niet. En al die tijd roept Fia al dat ze de sport spannender maken etc etc. Dit zijn mannen die in de top van een organisatie zitten, monsterbedragen verdienen en daar alleen nog maar zitten omdat ze nooit verlies kunnen lijden en geen concurrentie hebben.

Ze doen gedeelte van hun werk goed want alles rond de F1 is idd goed geregeld maar hun belangrijkste eigen doelstelling kunnen ze niet realiseren. F1 wordt niet spannender. Al jaren niet. Seizoenen zijn halverwege beslist. Dan kan ik bij wijze van spreken net zo goed een FC Utrecht seizoenkaart kopen. Rond de wintersport zit Europa er niet meer in en degraderen ook niet....

En dat Ferrari, en al zou het Mclaren, BMW of Renault geld krijgt terwijl ze tot de rijkste teams behoren slaat toch nergens op? Als ze zonder hulp niet in staat zijn te winnen horen ze ook niet in de F1 thuis. Net als al die teams die de laatste jaren failliet hebben laten gaan. Wat Martin zegt.. Lotus hebben ze mooi laten stikken, die zijn zelfs bijna helemaal failliet gegaan als de Elise er niet was geweest.

Mclaren's tijd hoort er elk jaar te zijn, net als Ferrari's tijd, William's tijd, Renault tijd en Minardi's tijd. Ik wil races zien waar 3 of 4 merken vechten om de eerste plaats. Seizoenen die op de laatste race beslist worden. Niet een seizoen lang treinen met de teams die 2 aan 2 elkaar opvolgen. De Fia beloofde mij en alle fans spanning.... Geef me die dan! En als je dat niet kunt, rot op!

Mensen hebben het alleen over een race als er een ongeluk gebeurd is... Zegt toch genoeg? Ik denk aan Senna die 2 Williamsen in 1 bocht inhaalt, Berger die uit het niets met zijn Ferrari in de slechte jaren naar winst op Hockenheim reed. Dat is gaaf. Daar praat je over.... Misschien moeten ze maar eens starten met verplichte pitstops van 30 seconden. Dan kun je daar niet meer inhalen en moet het wel op de baan gebeuren.
Jos

Bericht door Jos »

En dat Ferrari, en al zou het Mclaren, BMW of Renault geld krijgt terwijl ze tot de rijkste teams behoren slaat toch nergens op?

lees gewoon eens wat ik heb geschreven...

Lotus hebben ze mooi laten stikken

dat kon omdat het concorde agreement de race-promoters een X aantal auto's belooft. Dat zijn er 20, daarom leeft naar mijn mening Minardi bijvoorbeeld nog. Toen er nog 28 wagens meereden voelde niemand er wat van als er een team failliet ging. Als dat nu zou gebeuren zouden sommige teams 3 autos in moeten zetten. Een simpel rekensommetje leert dan dat een fighting fund goedkoper is dan een extra auto inzetten...Tis allemaal eigen belang !!

De Fia beloofde mij en alle fans spanning.... Geef me die dan! En als je dat niet kunt, rot op!

kijk jij tv?? In het midden en achter veld is strijd genoeg. In de top niet, maar dat is niet de schuld van Ferrari, zij zijn gewoon te snel voor McLaren, Williams, BAR en Renault. Zon voorsprong verander je blijkbaar niet met nieuwe regels... Dit komt omdat als je huidige auto al sneller is je meer tijd hebt om aan volgend seizoen te werken!

Misschien moeten ze maar eens starten met verplichte pitstops van 30 seconden. Dan kun je daar niet meer inhalen en moet het wel op de baan gebeuren.

ik zeg al jaren, geen pitstops meer!! Als het vroeger kon moet het nu ook kunnen. Ik denk ook dat we daar naartoe gaan, de stap wordt al kleiner nu de banden de race + qualy mee moeten gaan.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Afschaffen van pitstops ben ik helemaal voor...ondanks dat 'mijn cluppie' dit instrument tot in de puntjes beheerst.

Alleen de pits in voor lekke banden en andere mankementen, bijtanken verboden.

Er zal meer van de rijders gevergd worden; rij ik mijn banden in tien ronden aan snot (Mansell :mrgreen: ) of wacht ik tot tien rondjes voor het eind ( Prost :think: ) Dit zou het spelletje minder voorspelbaar en volgens mij dus interessanter maken .....

En wil je iemand voorbij, dan is je enige kans om het op de baan te doen, en niet door het geniale denkwerk van een bananenkauwende medemens die qua postuur niet eens in de buurt van een amateursporter komt.

Financieel gezien denk ik dat de situatie beter omgekeerd kan worden, laat de rijke teams bijdragen aan het behoud van een fatsoenlijk startveld, en laat Ferrari McLaren en Williams armlastige teams als Minardi en Jordan financieel of technisch ondersteunen :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Jos

Bericht door Jos »

dat doen ze ook Jolly, ik geloof niet dat Minardi er op eigen kracht nog geweest zou zijn, Ecclestone heeft ze meer dan eens geholpen..
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jos schreef:
kijk jij tv?? In het midden en achter veld is strijd genoeg. In de top niet, maar dat is niet de schuld van Ferrari, zij zijn gewoon te snel voor McLaren, Williams, BAR en Renault. Zon voorsprong verander je blijkbaar niet met nieuwe regels... Dit komt omdat als je huidige auto al sneller is je meer tijd hebt om aan volgend seizoen te werken!

De camera staat 80%van de tijd maar op 1 punt gericht. En dat is voor in het veld. Ik vind de actie reuze meevallen. Ik zal niet zeggen dat ik dit jaar de eerste tot de laatste minuut heb gezien. Meestal haakte ik zelfs na 10 minuten kijken weer af. Dat had ik vroeger toch echt niet. En dat is wat mij het meeste doet, niet dat er telkens 2 rode auto's voor aan het treintje rijden.

En hoe het nu ook gaat met dat geld en of iedereen het er mee eens is of niet... Ik vind het niet werken. Ik mis de spanning. Leuk dat ze achter in het veld inhalen maar waar gaat het daarom? Of Christian straks 18e of 17e wordt met een leuke inhaal actie, het heeft 0 komma 0 effect op de rest van het veld. Kijk je naar Hakkinen en Schumacher in België of Hill en Schumacher in die regenrace... daar gaat het ergens om. Maar als dat betekend dat ik een heel seizoen moet kijken voor 1 leuke actie in 1 race...
Jos

Bericht door Jos »

In welke tak van open wiel autosport zie je dat dan nog wel?? Die tijden zijn helaas voorbij, en komen ook niet meer terug vrees ik...

trouwens de huidige regie stemt meer dan ooit af op inhaalacties ipv saaie leidende Ferrari's
BU
Contacteer:

Bericht door BU »

Tim: Ik doelde niet op Amerika, maar op Bush :wink:.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jos schreef:In welke tak van open wiel autosport zie je dat dan nog wel?? Die tijden zijn helaas voorbij, en komen ook niet meer terug vrees ik...

Kijk ik dus eigenlijk ook nauwelijks meer. Ik ben helemaal over op Porsche Supercup (met zijn 3'en de bocht in :dance: ), DTM, GT en BTCC, kan ik niet meer zien want die zit helaas niet meer op BBC, maar schijnen na enkele zwakke jaren toch weer de goede kant op te gaan.

Misschien zou zo'n gewichten systeem ook wel wat voor de F1 zijn. Winst is bij volgende race halve kilo ballast erbij etc.
Jos

Bericht door Jos »

vind jij dtm spannend dan?? de autos zijn geweldig, maar de klasse en competitie vind ik overgewaardeerd. Daar vinden ook veel optochten plaats..
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Jos schreef:vind jij dtm spannend dan?? de autos zijn geweldig, maar de klasse en competitie vind ik overgewaardeerd. Daar vinden ook veel optochten plaats..

Pardon, van 1 DTM wedstrijd heb ik meer zweet in me trui zitten dan van een heel seizoen Formule 1

Zal de move van Albers op Paffett en Ekstöm niet gauw vergeten :worshippy:
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Jos schreef:In welke tak van open wiel autosport zie je dat dan nog wel?? Die tijden zijn helaas voorbij, en komen ook niet meer terug vrees ik...

Bij de IRL en Champcars zie je meer dan genoeg spannende inhaalacties, die wagens zijn dan ook veel meer gelijkwaardig dan in de F1
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jos schreef:Het laatste Concorde Agreement dateert van 1997. Hoewel Stoddart dat dus niet persoonlijk getekend heeft heeft zit hij er wel aan vast. Ik kan dus wel begrijpen dat Stoddart dit een belachelijke regel vind.
Aan de andere kant, dit verdrag loopt tot 2007, en dan zou het veranderd kunnen worden, eerder niet (tenzij het opengebroken wordt..).

nou... open gebroken...

http://f1.racing-live.com/en/index.html?http://f1.racing-live.com/en/headlines/news/detail/050119194504.shtml

Ferrari ziet het wel zitten. :|
Plaats reactie