Ontwikkeling modelauto's

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
tom

Bericht door tom »

Curbstone Models schreef:Omdat bij een exacte kopie van een modelauto op schaal een aantal dingen volledig fout zitten, wordt het model (bijna altijd) eerst gemaakt uit een soort klei. Hierbij wordt gebruik gemaakt van tekeningen van de fabrikanten van het origineel, maar ze zijn veelal een leidraad, niet bepalend. Het model moet er als model wel goed uitzien. Dat betekent vaak dat een model alléén maar in de grote lijnen op zijn grotere broer lijkt. Vaak zijn de verhoudingen verandert omdat er accenten op bepaalde onderdelen gelegt moeten worden die er eigenlijk op de schaal niet meer zijn.

Het lijkt vaak gemakkelijk, maar het meeste werk aan het maken van een schaalmodel, hoe geavanceerd dan ook, is gewoon handwerk.

Als je dit leest ga je je afvragen hoe een fabrikant al Minichamps, met honderden nieuwe modellen per jaar (en dan bedoel ik puur de castings, niet de kleurvarianten) dit allemaal voor elkaar krijgt. Wat een ontwerpafdeling moeten ze daar hebben... :worshippy:
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

De fabriek van Herpa..
Erg leuk om te lezen :thump_up:

http://www.herpa.de/herpa_e.htm (klik op de foto om het verhaal te lezen!)
Afbeelding
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

De modelbouwer Gijsbert Achterberg heeft een paar jaar geleden gespeeld met het idee om zelf modellen te maken en dit idee uitgevoerd met een 1:43 model van de Ferrari 308 GT/M.
Misschien heeft hij wel interesse om uit te leggen hoe zoiets in zijn werk gaat. Dit is dus een kleinschalige manier van modelfabricage maar misschien net zo interessant? Indien interesse zou ik hem dit kunnen vragen.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

bigodino schreef:De modelbouwer Gijsbert Achterberg heeft een paar jaar geleden gespeeld met het idee om zelf modellen te maken en dit idee uitgevoerd met een 1:43 model van de Ferrari 308 GT/M.
Misschien heeft hij wel interesse om uit te leggen hoe zoiets in zijn werk gaat. Dit is dus een kleinschalige manier van modelfabricage maar misschien net zo interessant? Indien interesse zou ik hem dit kunnen vragen.

Intresse??? Ik wel anders had ik de topic niet gemaakt :mrgreen:
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik heb er ook wel interesse in... ik wil weleens weten hoe dat nou precies in z'n werk gaat! En dan is het ook nog in het Nederlands, dus misschien wat makkelijker te lezen.. :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie