Wat is jullie "verzamelstrategie"

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Ik verzamel alleen maar BMW, ik ben al vanaf me 11de merktrouw :clap:
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Ik verzamel eigenlijk alles 1:18 F1 en af en toe koop ik een ander type 1:18 model. Door onze aanstaande bruiloft is er de laatste tijd erg weinig bij gekomen :snooty:
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
droomautoos
Berichten: 856
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:21
Locatie: Schijndel
Contacteer:

Bericht door droomautoos »

Ik heb altijd alleen maar Porsche's gespaard, in alle maten, alle uitvoeringen en alle leeftijden.
Op dit moment spaar ik voornamelijk Le Mans en aanverwante Porsche versies en andere aparte leuke modellen die ik tegen kom in 1/43.
Bij ons staat op dit moment het Huwelijk bovenaan :D en dus staat verzamelen op een laag pitje. :(
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Markopolo schreef:Ik verzamel alles van DTM, allereerst alle 1:43 modellen van 2000 t/m nu (en af en toe wat oude garde) en daarna de 1:18 en 1:87 als ze een beetje leuke prijzen hebben.


Aardige veiling voor je:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 3580818647

:idea: :?:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

model1op43 schreef:
Markopolo schreef:Ik verzamel alles van DTM, allereerst alle 1:43 modellen van 2000 t/m nu (en af en toe wat oude garde) en daarna de 1:18 en 1:87 als ze een beetje leuke prijzen hebben.


Aardige veiling voor je:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 3580818647

:idea: :?:


Thanks for the tip, ik was hem al aan het volgen! :wink:
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Op een bepaald moment werd het echter een cocktail in mijn vitrinekast,
Daardoor besloot ik mij toe te leggen op mijn favoriete F1 teams: Williams en Jordan.


Dan vind je dit vast een aardige veiling:
21 Williams Formule 1 auto's :dance:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 3582454520
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Monty2004
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 29 dec 2003 23:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Monty2004 »

Inderdaad heel leuk. Bedankt voor de tip! :thump_up:
Echter ik heb ze allemaal al..... maar dan 1:18
Mvg
Jakob
Gebruikersavatar
360spider
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 mar 2004 14:58
Locatie: velddriel

Bericht door 360spider »

Ik spaar enkel Ferrari in schaal 1:18 en groter.
Mijn stategie is kijken wat er vooral te koop staat op normale modelauto sites maar ook op veiling sites, daar kies ik meestal een soort van top 3 uit en ga dan kijken wat ik uiteindelijk ga kiezen, daarbij let ik vooral op welke van de zelfde serie ik al heb, nu ben ik daarom bijvoorbeeld aan het kijken naar een 512tr omdat ik de 512M al heb, en ook naar een 355gts omdat ik hiervan al de 355 berlinetta en spider heb....
ik doe dit zo omdat ik ze dan mooi per serie bij elkaar kan zetten, dit vind ik je vitrinekast een veel mooier geheel geven dan dat je alles maar door elkaar heen zet......
Laatst gewijzigd door 360spider op ma 17 mei 2004 14:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Tsja, als ik 2 Bugatti's tegenkom die geschikt zijn voor mijn verzameling, binnen 1 maand, dan heb ik een hele drukke maand.... en dat vind ik ook het mooie eraan. Een groot deel van de lol is het zoeken naar wat je nog niet hebt. en dan liefst tegen een acceptabele prijs, alhoewel dat niet altijd meevalt.
BMWMaX
Berichten: 153
Lid geworden op: za 28 feb 2004 15:50
Contacteer:

Bericht door BMWMaX »

Hoofdzakelijk Minichamps en sinds kort ook Kyosho 1:43 modellen. Eigenlijk alleen straatmodellen en als het me direkt aanspreekt dan ook wel een enkele race-/rallyeversie.

De BMW modellen die niet door deze fabrikanten gemaakt worden laat ik in principe staan tenzij het echt een heel mooi exemplaar is.
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Ja ik ben zo op het oog begonnen zeg maar :P
Nu spaar ik alleen modellen 1:18, merk maakt me niet zoveel uit zolang het design maar genoeg aanspreekt. De laatste tijd let ik ook meer op de fabrikant. K ben namelijk begonnen met Bburago en dat is me toch vies tegen gevallen in een aantal gevallen, nu eerder maisto of AA, soms een Jada maar das persoonlijk :P
Laatst gewijzigd door Bracer op di 13 apr 2004 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Ik verzamel alleen Ferrari modellen (hoe kan het anders)op 1/18,1/20 of groter, ik tracht wel de modellen van een betere makelij te kopen (zoals: Exoto,Revival,Tamiya,Kyocho,enz...)Als ze dan niet van deze merken bestaan zit er niets anders op dan Hot Wheels of Burago te kopen, ik tracht van de verzameling zo compleet mogelijk te maken.
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Ik verzamel 1:43 Formule 1 modellen van Jos Verstappen en Damon Hill en ik ben tegenwoordig ook een beetje rond aan het pluizen op het Senna Collection gebied. Een strategie durf ik het niet te noemen maar ik hou vooral ebay.de goed in de gaten voor de Hill en Senna modellen, want die vind je hier genoeg en vaak ook nog tegen :thump_up: prijzen.
Laatst gewijzigd door boerke04 op zo 16 mei 2004 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Persoonlijk heb ik niet echt een speciale strategie. Ik spaar voornamelijk 1:18 modellen van voornamelijk AutoArt, Kyosho en Minichamps. Koop voornamelijk modellen die ik ook echt mooi vind. Spaar niet een bepaald type merk of type. Mijn modellen die momenteel in mijn bezit kun je op mijn website zien.

Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

In eerste instantie kocht ik van alles, als ik het maar mooi of leuk vond. Da's niet vol te houden, qua ruimte en budget. Toen ben ik begonnen met 1:43 en 1:18 Engelse auto's uit de jaren '40, '50 en '60. Deze collecties heb ik nog steeds in mijn bezit, grotendeels.

Later begon ik zelf Audi's te rijden en dus ook te verzamelen. Inmiddels een behoorlijke verzameling, alle schalen tussen 1:160 en 1:10... en om het geheel compleet te maken ook Auto Union, Wanderer, DKW, Horch, NSU- de merken die in Audi zijn opgegaan, dus. Straatauto's of competitie, maakt me niet uit. Ik koop zelfs goedkoop spul van de Blokker, als het maar een gat in de collectie vult.

Tom
Gesloten