wat is jouw favoriet? Ebay of Marktplaats

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Ik was lid van eBay Duitsland en Ibazar :? en toen dat samenging :shock: werd mijn Duitse gebruikersnaam die ik ook op Ibazar had precies dezelfde 1 :thump_up:

Maar geef mij maar eBay, veel beter met zoeken, overal op de wereld is aanbod :D

Al vele succesvolle transacties meer dan 116 :thump_up:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ebay!

Ik heb al 150 goed verlopen transacties op ebay tegen hooguit 10 op marktplaats.
Marktplaats is veel te vrijblijvend. Bieden en niet meer reageren, of bedragen bieden die 20% zijn van de vraagprijs. :angry_finger:
Of nooit meer reageren op biedingen terwijl je ogenschijnlijk toch de hoogste bent... waardeloos.

Geef mij maar ebay. Mijn beste spul haal ik uit Duitsland en USA, daar kan geen marktplaats tegenop!
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Incomplete bouwdoos was geloof ik totaal 15 euro, dus de schade viel mee.

Heb even op Intoko gekeken: 1 hit op "Bugatti" tegenover 4 pagina's in NL!! Ebay Duitsland is blijkbaar idd een stuk groter....

Als je je beschermd voelt op E-bay, en de voorwaarden nog niet gelezen hebt, zou ik dat zeker even doen...
Maarten

Bericht door Maarten »

ik koop bijna alles via Ebay in duitsland. Ebay Nederland is voor modelautos eigenlijkniet meer interessant vind ik. Marktplaats houd ik wel in de gaten voor de koopjes. (BMW GTR van UT nieuw in doos voor ?15)
Op markplaats is alles veel vrijblijvender en kan iemand niet gedwongen worden. Ook weet je niet of het artikel al verkocht is.

Op ebay ben je als verkoper of koper meer beschermd. Je kan de feedback bekijken voor historie en ook naderhand kun je stappen ondernemen. ik heb eens een auto van een oplichter gekocht die net onder nieuwe naam was begonnen. Ik wilde hem iets vragen na de aankoop maar kreeg geen antwoord. Ik heb toen contact gezocht met andere kopers. Zodoende ben ik achter zijn oude naam gekomen. dit was ppmodells (kijk maar eens). Ik heb niet betaald en ook nooit meer iets gehoord. Ook zijn nieuwe naam was snel verdwenen (kijk ook maar naar ultras-xls)

Als ik iets via marktplaats koop wil ik het ook ophalen zodat ik altijd eerst kan zien wat ik koop. Je kunt dan de koop alsnog afblazen. Het is me wel eens gebeurd dat ik een model liet staan omdat de decals zeer slecht waren en een antenne was afgebroken. Op de foto kan je dit meestal niet zien.
Monty2004
Contacteer:

Bericht door Monty2004 »

jelmer schreef:Wat is jouw favoriet? Ebay of Marktplaats.

E-Bay Duitsland is absoluut mijn favoriet. Dagelijks speur ik naar zeldzame modellen of buitenkansjes op deze site (vaak veel goedkoper dan in Nederland). :thump_up:

Op Marktplaats verkoop ik meestal mijn modellen..... vaak onzin bieders (10 Euro voor een 1:18 model) of bieders die niets meer van zich laten horen. Marktplaats is wat mij betreft te vrijblijvend. :thump_down:

Geef mij maar E-bay met een registratie en feedback score. Dan weet je tenminste met wie je handelt!
Jos

Bericht door Jos »

ik ben de laatste paar dagen naar volle tevredenheid aan het ebay'en...marktplaats heb ik echter ook geen negatieve ervaringen mee..
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Op marktplaats kan je met de link "wijzigen object" in je bevestigingsmailtje de onzinbiedingen er in ieder geval weer uitschoffelen.

Maar er zijn wel een stel eigenwijze eikels die op Marktplaats rondlopen:

Zet je in je advertentie voor een object van 100 euro: Niet bieden, niet mailen, alleen bellen. Wat doen ze: 5 euro bieden.....

Dat soort dingen wordt je wel een beetje moe van...
levi007

Bericht door levi007 »

Maakt mijn niet uit kijk op beide site's ze hebben allebei wel leuke dingen zo nu en dan. :thump_up:
De_Modelautogarage
Schaal: 1:18
Contacteer:

Marktplaats.nl niet betrouwbaar.

Bericht door De_Modelautogarage »

Hallo,

Ik koop heel veel via marktplaats.nl maar je moet gewoon een beetje mensen kennis opdoen op de site net als hier gewoon vriendje maken met mensen die daar veel zitten.Als ik een auto koop infomeer ik altijd bij vrienden of ze hem kennen etc.Ik heb ook een keer gehad wou ik een coll overkopen van 109 stuks ik wou ze toen ophalen wat logisch is.toen begon hij heel moeilijk te doen dan moet je gewoon kappen dan zit er een andertje onder het gras.

[MOD-EDIT]:even naar het juiste onderwerp verplaatst, door schumi28
De_Modelautogarage
1:43 -> 56
Tekno -> 7
De_Modelautogarage
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door De_Modelautogarage »

en ik koop ook via Ebay.Maar daar schiet je soms ook geen flikker mee op ik heb een Ford Cougar gekocht van Action ik mail hoe we het veder af gaan handelen hij mailt nooit terug.Ik weet ik ben de enige die voor http://www.marktplaats.nl kiest.Maar zoals ik net al zei je moet mensen kennis hebben op marktplats.nl en veel contacten.
De_Modelautogarage
1:43 -> 56
Tekno -> 7
Carfanatic
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

ik heb tot op heden alleen maar goede ervaringen met marktplaats en ebay. :roll:
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Op marktplaats zitten idd mensen bij die dingen verkopen en dat niet op een eerlijke manier doen. Verkoop zelf ook regelmatig dingen via marktplaats. Er zijn ook van die mensen die eerst afdingen en dan later het toch niet kopen. Vraag dan niet om korting of laat die interesse dan achterwege als je het toch niet koopt....
Marktplaats doet vrij weinig tegen deze personen. En ze zijn vaak ook moeilijk te traceren......
Afbeelding
Bracer

Bericht door Bracer »

Ik heb tot nu toe alleen nog marktplaats gebruikt en is me nog niet slecht bevallen, je moet gewoon goed opletten als je zaken doet, als er kleine dingen niet kloppen aan een advertentie alvast niet op ingaan. En (wat ik heb gedaan) e verkoper via mail eerst om foto's vragen die hij zelf heeft gemaakt. En natuurlijk nooit vooruit betalen :mrgreen:
Afbeelding
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Vooruitbetalen doe ik alleen wanneer ik iemands bankrekening heb met de gegevens van de aanbieder. Dan is het nog altijd mogelijk om via de bank een terug storting plaast te laten vinden. Vraag ook altijd een telefoonnummer van de aanbieder. Veel mensen zijn wantrouwiger geworden over marktplaats omdat er een keer een aflevering bij kassa ging over dat er oplichters achtief zijn op marktplaats. Dus weet met wie je zaken doet :thump_up: :thump_up:
Afbeelding
Frenk74
Contacteer:

Bericht door Frenk74 »

Ik gebruik ze alle 2, maar e-bay vindt ik toch beter.

1e Je krijgt bericht via email.
2e Je kan aan de feedback zien of iemand 'betrouwbaar' is
(Je weet het nooit helemaal zeker)

Nadelen van Marktplaats :

1e Je moet het constant in de gaten houden.
2e Er wordt heel veel lager geboden, dan dat het waard is.
(mensen die voor een dubbeltje, op de 1e rij willen zitten)
3e En meestal hoor je niets meer, als je een bod uitgebracht hebt.
(dat is mijn visie)

Vooraf betalen via bankgegevens :

Dat is een kwestie van vertrouwen, maar zorg wel dat je zijn/haar complete gegevens heb.

Ik heb een keer een ruil gedaan, via marktplaats. Verstappen helmpje, voor een Sauber, van HH Frentzen.
Dus ik dat helmpje opgestuurd, vervolgens niets meer van hem gehoord.
Ook na 2 e-mails niet.
Dus ik zijn telefoonnummer opgezocht, dat was ineens afgesloten.
Het nummer van het adres, waar ik die helm heen had gestuurd.

Het blijkt nu dat ie verhuist is, maar ik heb dat adres ook weer te pakken gekregen. Nu ga ik hem gewoon een keer opzoeken, en effies een praatje mee maken.

Het gaat mij niet om die 14 euro (ofzo), nu is het een principe kwestie geworden.

Maar ik ga nu wel heel erg off-topic (sorry)

Maar het moraal van dit verhaal : Zorg dat je de complete gegevens hebt, voordat je iets overmaakt/opstuurt !!
Plaats reactie