Wie is beter Albers of Doornbos.?

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Ik ga voor Doornbos! (poll misschien?)
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Doorenbos is de symphatiekste :thump_up: van de twee, Alberts vertoond de nare Schumacher trekjes. :evil:
Echter heb ik het gevoel dat geen van beide een lange leven in de F1 beschoren is. Alberts zie ik nog wel terug in de lange afstandracerij en Doorenbos cupracen op Zandvoortterecht komen :eh: :eh:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Hoe jammer ook, ik denk ook geen van beide. Als Albers "hater" moet ik eerlijk zeggen dat hij me wat meegevallen is. Van Doornbos had ik toch méér verwacht. Oké, staat als een paal boven water dat ze in "veredelde" koekblikken reden, maar ook mij bekruipt het gevoel dat ze toch een maatje te klein zijn voor het échte F1 werk. Of anders gezegt: "beide zijn zo in te ruilen voor tientallen anderen". Dit bekeken door de ogen van teambazen.
Misschien,...héééél mischien als Albers een testzitje zou kunnen bemachtigen bij een topteam, en dan doorstromen. Alhoewel,...in zijn DTM tijd zat hij ook bij een topteam en op het moment dat het moest gebeuren kwam het er ook niet uit. :think:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ha, heerlijk zo'n vraag :thump_up:

100% Albers natuurlijk 8) Als iemand zomaar dit topic leest ziet hij dat Doornbos een sympatiek mannetje is, maar met sympatiek kom je er niet in de F1, teambazen zitten echt niet te wachten op iemand die "leuk" overkomt in de pits. Ze willen een vechter zien en dat op de baan.

Peter Parker schreef:k lees net het artikel in Formule 1 van Albers over Doornbos. Wat een eikel toch weer, waarom doet ie dat nou zo natrappen en zeggen dat Doornbos niks in te brengen heeft. De reaktie van Doornbos vind ik dan zoveel meer volwassen.

Tsja, als je alles op moet kroppen komt het er een keer uit, en als zelf de engineer van Minardi zegt dat Albers qua input vele malen beter is weet ik wel waar ik mijn geld op moet zetten.

St. Paul schreef:Ja dat zit ik ook net te lezen. Als Albers dat echt zo gezegd heeft.... Ik vind Doornbos ook net ff te gelikt maar hij zegt wel waar het op staat denk ik.

Vergeet niet dat het altijd erg opgeklopt wordt, maar 1 ding begrijp ik niet, als Albers zegt waar het op staat is het een eikel, en als Doornbos het doet mag het wel :?

HHF schreef:Doornbos natuurlijk

Prima onderbouwing :thump_up:

Jos schreef:Het argument van minder ervaring gaat voor mij niet meer op, na een race of 3 a 4 is dat mijns inziens recht getrokken aangezien minardi toch nauwelijks test, daardoor was de voorsprong van chris niet zo groot als die bij een andere instapper.

Precies + het feit Robert in 2004 al wat circuit's (vooral de laatste) in een F1 wagen heeft afgelegd en Albers niet.

JurrienK schreef:Ik ga voor Doornbos!

Ook een prima onderbouwing!

jonnoT schreef:Doorenbos is de symphatiekste :thump_up: van de twee, Alberts vertoond de nare Schumacher trekjes.

En kijk eens waar dat MS gebracht heeft ;)

Mag duidelijk zijn dat ik Albers hoger heb zitten dan Doornbos, puur en alleen om het feit dat hij veel en veel professioneler bezig is , het is al zo vaak te sprake gekomen dan Albers minder sympatiek of nors is, maar dat is wat wij op tv zien, van het Olav en Co company, het is maar net wat je wilt filmen en uit wil zenden.
En als we het dan toch over fimlpjes hebben, vind ik de grap die Albers uithaalde bij de 2 bandenwassende Jordan monteurs vele male leuker dan het vooropgezet fimlpje van Doornbos en Plooy in een tentje :| Leuk ingestudeerd jongens :thump_up: :? Erg leuk voor de Nederlandse kijker "goh die Doornbos is toch een leuke jongen zeg" en dan vervolgens Albers tonen die een beetje baalt dat Paul en Robert op full wets wil vertrekken terwijl Albers aangeeft dat die poppenkast niet gaat werken. En wie had er uiteindelijk gelijk. Precies!

Kwalificatie kijkend staat Albers er beter voor: 11-8 (tegenover zijn teamgenoten 6-2 daarvan met Doornbos)

Raceuitslag kijkend staat Albers er beter voor: 13-6 ( 4-4 daarvan met Doornbos)
En daarbij heeft hij zijn teamgenoot 6x ingehaald en voor hem gefinished na achter hem gestart te hebben. (tegen Doornbos 3x Ja hij heeft niet een heel seizoen gereden, maar as is verbrande truf))
En daar zitten motorpech en slippetjes bij opgeteld ja, maar die horen er nu eenmaal bij.

Totaal score 2005: 4 punten, en of daar 14 auto's aan de kant voor moeten staan is de schuld van Michelin en niet Albers.

Doornbos mag voor mij best zijn rondjes rijden in de F1, maar naar mijn mening is hij er veelste vroeg ingestapt, en vind eem meer een mooi weer rijder dan een echte vechter.

Maar we zullen zien voor volgend jaar, zelf zie ik de kansen van Albers beter in dan Doornbos, puur om zijn professionelere inzet, en dat hij daardoor minder "lief" is, is jammer dan. Tijd zal het leren en ook de neven dingen zoals gevraagd worden door Mercedes om naar Zandvoort te komen (Minardi show en VIP-races) getuige mij dat Albers toch wel wat naam gemaakt heeft in de positieve zin. (Kan er natuurlijk op wachten dat ik commentaar krijg omdat hij in de Mercedes familie zit, maar in 2004 had hij het toch erg moeilijk bij MB toen publiekslieveling Paffett naar voren getrokken werd, 2003 was pech dat hij Schneider voor zit had, das een duitser ;) )
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Ik zou ze eerst allebei in een fatsoenlijke auto willen zien, in een Minardi komt iedere rijder belabberd uit de verf.......zelfs ik :angel:

Wie van de twee sympathieker lijkt is wel duidelijk, maar iedereen die Schumacher een arrogante Duitser vindt/vond bijt zich dagelijks stuk in zeven wereldtitels dus wat koop je dáár uiteindelijk voor :think:

Zowel Doornbos als Albers hebben niet zonder reden uiteindelijk de Formule 1 bereikt, maar of één van hen ooit net zo succesvol in deze klasse zullen zijn als in hun voorgaande raceklasses mag je je toch afvragen.

Als recht-geaarde D66-er (hup Pechtold hup :mrgreen: ) durf ik ook deze keer (nog) géén partij te kiezen.....

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

kwiebje schreef:Vind Doornbos een stuk spontaner en meer een teamplayer dan die Albers. Albers is een beetje een egotrippertje naar mijn mening. Mij maakt het in principe niet uit maar mijn voorkeur gaat uit naar doornbos :)

Volgens mij moet je wel een egotrippertje zijn om de top te halen !
Jos

Bericht door Jos »

het wordt in dit topic wel meteen duidelijk wat je bereikt met het hebben van een leuke tv-persoonlijkheid en het zijn van persvoorkeur..
fish88

Bericht door fish88 »

Heb niet echt een favoriet van ze allebei maar mijn voorkeur gaat uit naar Albers, maar dat komt meer doordat hij zo goed was in de DTM dan om zijn f1 prestaties. Doornbos had gewoon gp2 dit jaar moesten doen. Als hij bij arden was gebleven had hij echt bij de top kunnen rijden. Wel leuk artikel in de formule 1 van deze week.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Albers is inderdaad eerlijk maar eerlijk je teamgenoot af gaan zitten zeiken (wat ik zelf een teken van zwakte vind) of eerlijk zeggen dat wat je doet leuk is is toch wel heel wat anders. Montoya roept ook dat hij beter is dan Kimi. Maar goed daar heb je niks aan als je er niet duidelijk wat mee doet. Wie bij Mclaren de beste rijder is is wel duidelijk geworden. Met Japan als beste voorbeeld. Maar Jolly heeft wel gelijk, in een Minardi kun je ook weinig laten zien natuurlijk.

Een goede omgang met anderen is toch ook belangrijk. Zeker in een sport waar het om contacten gaat. En als de heren net zo overkomen op sponsoren als op ons... En dat de media er zoveel poeha op gooit, misschien wel maar RD kwam voor mij als een verrassing terwijl van CA ik al had gehoord dat hij de F1 in wilde voor hij echt getekend had.

Maar wat ik echt niet snap, CA vind RD niks toevoegen en 1 grote hype... waarom maakt hij zich er dan druk over? Voorziet CA iets? :eh:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
HHF
Schaal: 1:18

Bericht door HHF »

Naar mijn gevoel wordt dit weer een heeeeele lange discussie :)
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

HHF schreef:Naar mijn gevoel wordt dit weer een heeeeele lange discussie :)

Is ook juist de bedoeling....
Zolang er iets zinnigs uitkomt. :mrgreen:
Carpe Diem

Jos

Bericht door Jos »

Maar wat ik echt niet snap, CA vind RD niks toevoegen en 1 grote hype... waarom maakt hij zich er dan druk over? Voorziet CA iets?

wat zou je ervan zeggen als ik zeg dat ik denk dat dit onderdeel is van hun taktische/sponsor steekspelletje? Beide heren beseffen dat er geen plek is voor 2 nederlanders namelik..
Tjaard
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Net als op andere forums word die een gevecht tussen Doornbos fans vs. Albers fans ... Mijn mening is dat Doornbos mijn voorkeur heeft vanwege het feit dat Albers gewoon arrogant overkomt. De hele tijd lopen klagen en op het eind je teammaat afzeiken is niet echt volwassen.

Ik hoef verder niets te onderbouwen of verantwoorden, dit is mijn persoonlijke mening, ik mag Doornbos gwoon meer dan Albers :wink:

Op de vraag wie beter is ... zet ze eerst maar eens in een fatsoenlijke auto, dan zien we wel ... ik geloof best dat één van de twee wat verder zal komen.
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Ondanks dat Albers een betere carriere heeft tot nu toe denk ik dat Doornbos in de basis beter is. Albers is op dit moment iets sneller maar dat kom denk ik door zijn ervaring.
Oprichter van modelautoforum.nl
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Alleen, er is zo'n groot verschil tussen "Beter zijn dan",...en een "Bétere carrière". :think:
Carpe Diem

Plaats reactie