doosjes opslaan: tips?
Grappig om te zien hoe iedereen er op zijn manier mee omgaat. Ik moet wel bekennen dat de doosjes van vroeger (Dinkytoys e.d.) verzamelstukken op zich zijn met mooie illustraties en dat dat tegenwoordig niet meer op gaat, uitzonderingen daargelaten. Neem bijvoorbeeld de dozen van Exoto, die zien er niet uit en je kunt niet eens zien wat er in zit. Gelukkig beschermen ze het model wel goed.
Groeten, Peter
zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Is idem met de Franklin Mint modellen: De dozen zijn gewoon wit aan de buitenkant, met een stempeltje met artikelnummer en automerk. De dozen zijn echter wel zodanig, dat het model een partijtje voetbal makkelijk overleeft. Bewaren dus, al is het maar voor een verhuizing.
Over het opstellen van modellen (off topic, weet ik). Persoonlijk vind ik het mooier om slechts een zeer beperkt aantal modellen zodanig op te stellen dat ze 100% mooi uitkomen, dan zoveel mogelijk op een plank te zetten. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak / ruimte / aantal modellen in verzameling.
Over het opstellen van modellen (off topic, weet ik). Persoonlijk vind ik het mooier om slechts een zeer beperkt aantal modellen zodanig op te stellen dat ze 100% mooi uitkomen, dan zoveel mogelijk op een plank te zetten. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak / ruimte / aantal modellen in verzameling.
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
jelmer schreef:ik heb een vrij grote zolder, maar als die ruimte op is dan komen alle dozen rechtstreeks in de container.... Ik heb er nu nog genoeg ruimte voor, maar dat zal vast een keer ophouden! Dozen heb je niks aan, alleen als je gaat verhuizen, om ze veilig te vervoeren
Ben het er niet helemaal mee eens spullen met orginele doos leveren waarschijnlijk als je het verkoopt aanzienlijk veel meer op. Maar voor het verhuizen is het ook reuze handig. Daarom heb ik ze allemaal ook nog. Mocht het zijn dat ik binnenkort het huis uitga

- DeProfessor
- Contacteer:
Ik ben het eens met Ricardo: modellen in de originele doos leveren per definitie meer op dan zonder. Natuurlijk zullen de meeste van ons geen modellen verkopen, maar ik vind het een vorm van kapitaalvernietiging om de dozen weg te gooien!
Ik kan me natuurlijk goed voorstellen dat honderd(en) 1:18-dozen niet makkelijk op te bergen zijn, maar gelukkig spaar ik dan ook 1:43 

- Schumi28
- Forumbestuur
- Contacteer:
bigodino schreef:Ik heb een oplossing gevonden: opvouwbare kunststof kratten van Blokker, extra groot formaat en stapelbaar![]()
Er passen zes dozen 1:18 in. Ben ik tenminste van die lelijke kartonnen appeldozen af
Gaat dat nou niet in de kosten lopen die kratjes??
En werkt het onderhand wat met die kratjes?
Schumi28 schreef:bigodino schreef:Ik heb een oplossing gevonden: opvouwbare kunststof kratten van Blokker, extra groot formaat en stapelbaar![]()
Er passen zes dozen 1:18 in. Ben ik tenminste van die lelijke kartonnen appeldozen af
Gaat dat nou niet in de kosten lopen die kratjes??
En werkt het onderhand wat met die kratjes?
Qua kosten valt het wel mee: 10 euro per krat, dus iets meer dan anderhalve euro per 1:18 model.
Het stapelt goed en alles is netjes opgeruimd.
Groeten, Peter
- jelmer
- Contacteer:
ik vind dat nogal vrij duur voor een paar dozen bewaren... vooral als je veel modellen hebt. Als je ze gewoon ergens op zolder neerzet (mits dat kan natuurlijk) met een kleed ofzo erover heen dan lijkt mij dat voldoende...
Laatst gewijzigd door jelmer op vr 25 jun 2004 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb mijn 1/43 en kleinere doosjes, in kastjes van mijn computer meubel gezet. Dus telkens als ik achter mijn pc zit, moet ik uitkijken.
Als er een kastje open gaat, kan ik weer opnieuw beginnen met stapelen.
1/18 Dozen staan onder mijn bed. Daar staan ze niet in de weg, en uit het zicht.
Er komen maar 2 mensen in die kamer, als het goed is
Voor de rest moet ik toch eens gaan nadenken, voor als de verzameling echt groot wordt. Nu is het nog wel te doen, maar wordt al krapjes.
Als er een kastje open gaat, kan ik weer opnieuw beginnen met stapelen.
1/18 Dozen staan onder mijn bed. Daar staan ze niet in de weg, en uit het zicht.
Er komen maar 2 mensen in die kamer, als het goed is

Voor de rest moet ik toch eens gaan nadenken, voor als de verzameling echt groot wordt. Nu is het nog wel te doen, maar wordt al krapjes.