1 keer
Toen ik 14 was droomde ik van een huis met wanden vol met modelauto's (1:43). Inmiddels heb ik Bburago's gehad en verkocht en daarna 1:43 Bang en Best etc. gespaard en verkocht en nu richt ik me op kwaliteit boven kwantiteit. En dan nog kom je snel kastruimte tekort, zeker nu ik me richt op 1:18 en Ferrari (liefst modellen die ik in het echt gezien heb). Als ik echter een modelautozaak binnenloop, dan kriebelt het enorm om toch andere modellen te kopen (andere schalen en merken). Ze maken ze tegenwoordig ook zo mooi 

Groeten, Peter
zie de knop WWW voor mijn verzameling info
zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Ik houd me bij Ferrari 1/18 en dat is al gek genoeg, ik vind andere modellen ook mooi hoor, maar daar begin ik niet aan.
Bij de Ferrari modellen houd ik het ook bij 1 model, kleur speelt wijnig rol, wel tracht ik alle type's te vinden, wat het dan ook soms mag kosten!
Ik houd me niet bezig met bv. een 348 in alle mogelijke kleuren te verzamelen, nee 1 is genoeg.
Bij de Ferrari modellen houd ik het ook bij 1 model, kleur speelt wijnig rol, wel tracht ik alle type's te vinden, wat het dan ook soms mag kosten!
Ik houd me niet bezig met bv. een 348 in alle mogelijke kleuren te verzamelen, nee 1 is genoeg.
- ///M Power
Als ik mijn collectie bekijk, dan valt het op dat ik in de beginjaren van mijn verzamelen echt bijna elke F1 kocht die op 1/43 uit kwam. Heb zelfs 2 Ferrari's uit 1995 hier staan (wel mooi, daar niet van). Nu hou ik het echter op wat ik echt heel mooi vind. Zoals de Renaults en een Jaguar (omdat die eindelijk van Minichamps was
).
Maar ik heb ooit eens op Speed&Design (1996 denk ik) bijna 500? uitgegeven aan autotjes. Ben nog steeds blij dat ik ze toen heb gekocht hoor, maar het heeft me een eeuwigheid gekost om die schuld terug te betalen aan mijn ouders. Kom er nu eigenlijk maar pas bovenop. Dat doe ik nooit meer. Wel heb ik nog een 5-tal autotjes in bestelling staan maar zoals Minichamps ze blijft uitstellen nu heb ik nog tijd om genoeg te sparen en misschien nog een Autoart Bentley te kopen
.
Ik moet me soms echt inhouden hoor niet alles te kopen...zoals een Exoto Ferrari bijvoorbeeld afgelopen zondag (heb hem niet gekocht hoor, maar het was moeilijk).

Maar ik heb ooit eens op Speed&Design (1996 denk ik) bijna 500? uitgegeven aan autotjes. Ben nog steeds blij dat ik ze toen heb gekocht hoor, maar het heeft me een eeuwigheid gekost om die schuld terug te betalen aan mijn ouders. Kom er nu eigenlijk maar pas bovenop. Dat doe ik nooit meer. Wel heb ik nog een 5-tal autotjes in bestelling staan maar zoals Minichamps ze blijft uitstellen nu heb ik nog tijd om genoeg te sparen en misschien nog een Autoart Bentley te kopen

Ik moet me soms echt inhouden hoor niet alles te kopen...zoals een Exoto Ferrari bijvoorbeeld afgelopen zondag (heb hem niet gekocht hoor, maar het was moeilijk).
Begrijp volkomen wat je bedoelt, zo is het bij mij ook geweest. Ik ben dan wel mn 15e pas begonnen, maar heb mezelf flink moeten remmen.
1 blik op de rekening is voor mij meestal wel genoeg
Daarbij komt dat ik moeite moet doen om bij een goede modelzaak te komen, hehe. In het begin koop je dan wel de goedkopere 'must haves', maar nu ga ik bijvoorbeeld alleen nog voor de betere modellen, als je alle nieuwe en goed uitziende modellen wilt hebben dan kun je lang wachten, ze worden sneller gemaakt dan je bankrekening groeit. 
1 blik op de rekening is voor mij meestal wel genoeg

De EB110SS kan inmiddels van het lijstje geschrapt worden. Deze heb ik gekocht. En wel op de domste manier ooit. (of ik hem kan toevoegen aan het (korte) lijstje miskopen, kan ik pas bepalen als ik hem in mijn handen heb)
Wat ik van het ding weet:
1:43
Bugatti EB110SS
Genummerde uitgave
nieuw en schadevrij
Ik weet niet welk merk, hoeveel ervan uitgegeven zijn, en wat het ding waard is. Ik zag hem op E-bay, het was in ieder geval geen Revell, daarvoor zag hij er te goed uit, en hij was allezins redelijk geprijsd. Ik had 1 uur om te beslissen. Wat denk je daar van?
Ik zal een topic openen om te kijken of iemand hem herkent. Met de verkoper kan ik nauwelijks communiceren.
gelukkig verzamel ik vrij moeilijk verkrijgbare modellen, wat de boel goed afremt.
Nu op zoek naar een EB112, en dat zal wel even tijd kosten. EB118 en EB218 zijn nog moeilijker. chiron en veyron zijn door Autoart aangekondigd, dus daar heb ik niet zo'n zorgen om.
Wat ik van het ding weet:
1:43
Bugatti EB110SS
Genummerde uitgave
nieuw en schadevrij
Ik weet niet welk merk, hoeveel ervan uitgegeven zijn, en wat het ding waard is. Ik zag hem op E-bay, het was in ieder geval geen Revell, daarvoor zag hij er te goed uit, en hij was allezins redelijk geprijsd. Ik had 1 uur om te beslissen. Wat denk je daar van?
Ik zal een topic openen om te kijken of iemand hem herkent. Met de verkoper kan ik nauwelijks communiceren.
gelukkig verzamel ik vrij moeilijk verkrijgbare modellen, wat de boel goed afremt.
Nu op zoek naar een EB112, en dat zal wel even tijd kosten. EB118 en EB218 zijn nog moeilijker. chiron en veyron zijn door Autoart aangekondigd, dus daar heb ik niet zo'n zorgen om.