1 keer

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
levi007

1 keer

Bericht door levi007 »

Weet niet of het ook bij jullie is (denk het wel)
Dat als je 1 keer een modelauto heb gekocht dat je er meteen een winkel van wil kopen?
Bij mijn is dat zo. Ook al heb ik dan weinig geld op het moment en weet dat ik nog dingen terug moet betalen wil ik er steeds meer. En de drang wordt steeds erger :lol:
Zo erg dat ik waarschijnlijk een vitrine erbij moet kopen :?
Maar hebben jullie dat ook dat je meer en meer wilt??
wvniersen
Contacteer:

Bericht door wvniersen »

Nee niet echt....
maarja ik spaar dan ook niet alle modelwagens die er zijn...
misschien is dat een optie om een bepaald merk of type te gaan sparen...
of rijder...

groet Winno
Afbeelding
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Misschien komt dat omdat je nog 13 bent, misschien dat je je later beter kan beheersen ;)

Zo niet dan kom je in de geldproblemen.

Kijk ik wil best wel veel modellen, maar ja alles inene kopen is ten eerste niet leuk en ten tweede financieel niet haalbaar en daar hou ik uiteraard wel rekening mee.
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Dan komt er ook nog bij dat er hier op het forum naar hartelust wordt gedabatteerd over fijne aanwinsten en monstercollecties waar je het water van in de mond loopt.... :shock:

En over dat beheersen als je ouder wordt, dat werkt volgens mij niet.

Als je ouder wordt en werkt, heb je in principe meer te besteden dan als je jong bent, naar school gaat en misschien een part-time baantje hebt.
Je gaat dus ook makkelijker meer geld uitgeven. Ik had iedereen voor gek verklaard die had voorspeld dat ik ooit meer dan 50 gulden aan een miniatuurauto zou uitgeven, tegenwoordig zijn 1/18 rallywagens van Solido van rond de 30 Euro, de goedkoopste in mijn collectie !
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Heb ik in het begin ook gehad. hebbe hebbe hebbe...

Maar toen koste een Onyx nog FL 9,95... en als ik ze allemaal nam kreeg ik nog een een gulden per stuk korting....

Tientje in de maand wegleggen en je had alle wagens die uitkwamen... Later kwam er 1:18 bij..... en daar loop je op leeg..... :cry:

En ik was fan van Michael Schumacher, en daar bracht Minichamps soms 5 of 6 versies van uit PER JAAR...... auw auw auw

Nu kan ik een model prachtig vinden, maar ik koop haast geen modellen meer voor mijn eigen verzameling. Ik weet ook lang van tevoren als ik een model wil hebben, zoals de Exoto Williams FW14b van Nigel Mansell die nog gaat komen, die moet ik hebben... koste wat het kost... :lol:
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik herken dat wel ...
Ik ben nog niet zo heel lang geleden begonnen met modelauto's sparen en koop nog steeds relatief goedkoop oudere modellen van Onyx en Quartzo, zie het maar als een inhaalslag.

Ik had me voorgenomen van ieder Le Mans jaar een paar representatieve auto's in de kast te zetten. Inmiddels heb ik alleen van de Porsche 956/962 (1982-1990) al meer dan 45 modellen. Hoezo, je doel voorbij schieten? :drool:

De nieuwe Sparks en Minichamps zijn natuurlijk best wel duur, maar die koop ik dan ook selectief. Ik moet dan ook altijd de afweging maken: 3 oudere Quartzo, Vitesse of Onyx modellen of 1 nieuwe Minichamps, Spark of Ebbro.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

ik koop eigenlijk alleen modellen die ik nog niet heb, ik koop niks dubbel en niks overhaast! Alleen als het zeldzame modellen zijn wil ik nog weleens snel iets kopen, maar als het modellen zijn die nog zat voorkomen, dan wacht ik liever een paar weken, zodat ik hem goedkoper tegenkom.

Dat is nou juist ook een deel van de hobby geworden: het verzamelen van modellen, maar ook zo goedkoop mogelijk proberen te vinden, en vaak lukt dat ook nog! 8)
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ik koop de meeste auto's met een limiet, gaat hij daar overheen, pech gehad. Er komen toch nog wel andere die hun waren verkopen. Pas als ik nog een paar modellen moet, dan zal de prijs omhoog gaan. Goed blijven zoeken, want soms kan je meer kopen dan dat jezelf denkt. ;)

[Mod-edit] Dit is toch meer iets voor de pits, dus daarom verplaatst. Markopolo
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik had me voorgenomen van ieder Le Mans jaar een paar representatieve auto's in de kast te zetten. Inmiddels heb ik alleen van de Porsche 956/962 (1982-1990) al meer dan 45 modellen. Hoezo, je doel voorbij schieten?
heb jij dan 45 (bijna) dezelfde modellen of zie ik dat verkeerd?
Afbeelding
model1op43
Contacteer:

jelmer schreef:
Ik had me voorgenomen van ieder Le Mans jaar een paar representatieve auto's in de kast te zetten. Inmiddels heb ik alleen van de Porsche 956/962 (1982-1990) al meer dan 45 modellen. Hoezo, je doel voorbij schieten?

heb jij dan 45 (bijna) dezelfde modellen of zie ik dat verkeerd?

Ja... maar allemaal met verschillende sponsors, startnummers en rijders. Net zoals de F1 verzamelaars onder ons die tig Schumacher Ferrari's hebben, maar allemaal net even anders.
Afbeelding
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

oh, op die manier, en er zullen vast nog wel meer zijn dan 45?
Afbeelding
model1op43
Contacteer:

jelmer schreef:oh, op die manier, en er zullen vast nog wel meer zijn dan 45?

Ja, maar het is te overzien:
Onyx (de oude serie uit begin 90er jaren van bedenkelijke kwaliteit) heeft er 15 uitgebracht, die heb ik allemaal en onder de 10 euro per stuk.
Quartzo heeft er een stuk of 35 uitgebracht waarvan ik er 29 heb.
Vitesse (Onyx en Quartzo zijn overigens ook merken van Vitesse) heeft er onder eigen naam een mij onbekend aantal uitgebracht waarvan ik er maar 1 heb. Meestal zijn deze nog blanco en moeten de decals er nog op worden geplakt.
Minichamps heeft er ook een stuk of 12 geproduceerd, hiervan heb ik er 4. Een aantal waaronder de "stars & stripes" (amerikaanse vlag) variant zijn inmiddels alweer lekker schaars en duur (120 Euro ...) Een paar zijn dezelfde auto die ik al heb van Quartzo, dan vind ik 1 voldoende.
O ja, ik heb ook een Altaya maar die had ik al van Quartzo.

Ik moet 'm nog bijwerken maar kijk maar op m'n site onder de Porsche 956 en Porsche 962 dan zie je er een flink aantal.
Afbeelding
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Wat betreft zeldzamere Bugatti modellen, dat is pakken wat je pakken kan. (zo kreeg ik een 1:8 Coupe de Ville aangeboden voor 250 euro, als ze al te koop komen (2-3 keer per jaar op Ebay) dan voor min 1000 euro.) Pakken dus.

Maar ik ben nu o.a. bezig met de nieuwe Bugatti's. Simpele beperking: Ik koop ze op volgorde van uitgave door Bugatti. Ik heb nu de ID90 en de EB110. Nu ben ik op zoek naar de volgende modellen, en strikt in deze volgorde:
EB110SS
EB112
EB118
EB218
Chiron
Veyron
Alle in 1:43, en van fatsoenlijke kwaliteit. De laatste twee worden in de loop van dit jaar uitgebracht door AutoArt, dus ik heb nog even.

En verder een budget per model. Gaat hij daaroverheen, pech gehad. Maar alsnog is het een dure kwestie...
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik heb het aan het begin ook wel gehad elke keer als je in de winkel kwam dan zal en moest er wel een auto gekocht worden. Daarom vind ik nu dat ik ook modellen heb die ik als ik goed nagedacht had niet eens moeten kopen. Maar ja wat doe je eraan. Het is een blijft een hobby die je zo duur kunt maken als je zelf wilt.
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Bij mij is dat ook zo.
Kijk als je een Volvo s60 in het rood hebt, probeer je later alle kleuren te krijgen. Daarna alle S60R. En ik weet niet waarom :(
Gelukkig doe ik net zoals Marko dat doet, voordat ik wat koop voor mezelf afspreek wat ik maximaal aan het model wil uitgeven.

TIP: Zorg dat je iedere maand automatisch wat geld naar een spaarrekening laat overschrijven. Dit voorkomt dat je in geld problemen raakt, en toch kun je om de zoveel tijd een leuk model kopen. Ik maak op dit moment hiervan gebruik en het werkt prima :P
Plaats reactie