afstoffen modelauto's
- jelmer
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
ik stof ongeveer 1 keer in de maand/1 1/2 maand mijn auto's af. Zoveel stof komt er niet in de vitrine als je de vitrine maar dicht laat. Ik heb geen stofdichte vitrine, maar hopelijk komt die er snel! Dan ben je snel van dat gedonder af.. Het is niet het leukste klusje dat afstoffen, maar het zal zo af en toe wel moeten, omdat het anders nergens naar lijkt.
- model1op43
- Contacteer:
Ik gebruik een zacht fotokwastje voor het afstoffen. Dat doe ik gemiddeld zo eens in de maand. Ook omdat mijn vitrinekast net effe te klein is voor mijn verzameling, dan rouleer ik een aantal auto's en zet ze net weer even anders neer.
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en

- jelmer
- Contacteer:
zo doe ik het ook.. Elke keer met afstoffen de modellen weer een beetje verzetten. Auto's die eerst onderin staan komen dan wat meer bovenin te staan en andersom. Zo krijg je weer eens iets anders te zien. De modelauto's die onderin staan zijn altijd vrij moeilijk te zien en krijgen ook veel minder licht te zien dan de auto's die bovenin staan.
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Een stofdichte kast is idd wel de beste oplossing...
Voor de kasten die niet regelmatig open hoeven, gebruik ik doorzichtig plakband om de naden af te plakken...
Als je in een kast verlichting heb wordt het helemaal erg, de warme maakt een soort natuurlijk circulatie, waardoor de kast stof aantrekt...
Mooiste zou een kleine ventilatortje zijn (van een computer of zo) met een stoffiltertje (van Phillips) . Kan je de vitrine op overdruk houden...
Voor de kasten die niet regelmatig open hoeven, gebruik ik doorzichtig plakband om de naden af te plakken...
Als je in een kast verlichting heb wordt het helemaal erg, de warme maakt een soort natuurlijk circulatie, waardoor de kast stof aantrekt...
Mooiste zou een kleine ventilatortje zijn (van een computer of zo) met een stoffiltertje (van Phillips) . Kan je de vitrine op overdruk houden...
- Curbstone Models
- Contacteer:
- jelmer
- Contacteer:
ik zou niet zo'n verlicht ding in mijn vitrinekast willen hebben! Dat vertekend de kleur van de auto's lijkt mij...
Een ventilator zou best kunnen, maar is dat echt nodig bij een luchtdichte vitrine? Ik heb niet de hele dag het licht van de vitrinekast aan staan, alleen 'savonds als ik ernaar aan het kijken ben of als ik toevallig lang kom...
Oké, als je de hele dag je licht aan hebt in je luchtdichte vitrinekast, dan lijkt het me wel nodig om zo'n ventilator erin te hebben, maar als je (zoals ik) maar een uurtje of 1 á 2 je licht aan hebt lijkt het me niet nodig... toch?
Een ventilator zou best kunnen, maar is dat echt nodig bij een luchtdichte vitrine? Ik heb niet de hele dag het licht van de vitrinekast aan staan, alleen 'savonds als ik ernaar aan het kijken ben of als ik toevallig lang kom...
Oké, als je de hele dag je licht aan hebt in je luchtdichte vitrinekast, dan lijkt het me wel nodig om zo'n ventilator erin te hebben, maar als je (zoals ik) maar een uurtje of 1 á 2 je licht aan hebt lijkt het me niet nodig... toch?
- Curbstone Models
- Contacteer:
Stof verwijderen van je kostbare modelauto's.
Omdat helaas mijn vitrines niet stofdicht zijn, maar wel veel kunnen voorkomen ben ik op zoek gegaan naar een goed manier om stof van de auto's af te halen. Eerst deed onze werkster dat met een plumeaux maar daardoor brak er wel eens wat af helaas (gelukkig waren het Bburago's, maar daarom niet minder erg.) Nu heb ik zelf een goed alternatief daarvoor gevonden. Dat zijn Swiffer doekjes. Ze zijn heel erg zacht en laten geen krassen na. Tevens zijn ze makkelijk in het gebruik doordat ze de stof aantrekken. Ook erg goed handelbaar zodat er niks af hoeft te breken van je model, kortom de ideale doekjes.
[MOD-EDIT]Dit onderwerp toegevoegd aan een al bestaand topic. Muiter

[MOD-EDIT]Dit onderwerp toegevoegd aan een al bestaand topic. Muiter
Wat ik zelf gebruik is een spuitbus met lucht erin, zo weet je bijna zeker dat je niks kan beschadigen. Je moet er alleen wel op letten dat je de spuitbuis niet op de kop houdt (dan komt er ijs uit!) en dat je de spuitbus niet te dicht in de buurt van je auto's laat komen. Er staat namelijk heel veel druk achter, dus je moet wel uitkijken dat je er niets vanaf ''blaast''.
Grtz

Grtz
- Carfanatic
- Contacteer:
Ricardo schreef:tom schreef:Ik gebruik verschillende zeer zachte verfkwasten, dikke en dunne exemplaren. Heb nog nooit iets beschadigd.
Dat doe ik ook. Heb ergens gelezen dat een gebruikte scheerkwast nog beter werkt omdat die niet statisch is. Alleen waar haal je zo'n ding weg
bij mij in de badkamer staat er 1