verzameling little_oldtimerke Volvo amazon 1/1 project

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Re: verzameling little_oldtimerke alfa-update

Bericht door Mr. Dj M. »

OTF'er schreef:Heeft AutoArt niet enkele van deze types (1300 GTA, 1750 GTAm) aangekondigd?
De 1300 junior hebben ze al weer een tijdje, de 1750 GTAm is er van Minichamps dacht ik. Dan zal Autoart er denk ik niet zo snel nog mee komen, zelf er in ieder geval niks van gehoord :)
MarcoAzzurro

Bericht door MarcoAzzurro »

Mr. Dj M. schreef:
OTF'er schreef:Heeft AutoArt niet enkele van deze types (1300 GTA, 1750 GTAm) aangekondigd?
De 1300 junior hebben ze al weer een tijdje, de 1750 GTAm is er van Minichamps dacht ik. Dan zal Autoart er denk ik niet zo snel nog mee komen, zelf er in ieder geval niks van gehoord :)
OTF'er bedoeld denk ik het "brievenbus" model en Autoart heeft deze in het verleden inderdaad aangekondigd maar het is er helaas nog niet van gekomen. De road signature (Yatming) GTA mankeert een hoop (met als storendste punt de veeeel te dikke raamstijlen voor) dus een Autoart versie van deze schitterende wagen (in mijn ogen de mooiste uitvoering van deze wagen) is meer dan welkom.
De GTAm die jij bedoelt van Minichamps is geen GTAm maar een 1300 GTA in brede uitvoering. De GTAm is ook aangekondigd door Autoart en staat ook al met foto's in diverse uitvoeringen op hun site vermeld dus die komt zeer binnenkort.
OTF'er

Bericht door OTF'er »

Het zou een 1600 GTA (AutoArt-code 70166) zijn.
Hoop dat hij uitkomt, zou het dan wel kopen.
Afbeelding
little_oldtimerke

Bericht door little_oldtimerke »

De road signature heeft inderdaad enkele gebreken.
Origineel heeft hij bv chromen wielen en uitlaat wat ik ondertussen zoals zichtbaar op de foto's al heb aangepast.
Daarnaast is de algemene afwerking zoals achterlichten, motor en interieur ook niet zo super waardoor een AA inderdaad welkom zou zijn
MarcoAzzurro

little_oldtimerke schreef:De road signature heeft inderdaad enkele gebreken.
Origineel heeft hij bv chromen wielen en uitlaat wat ik ondertussen zoals zichtbaar op de foto's al heb aangepast.
Daarnaast is de algemene afwerking zoals achterlichten, motor en interieur ook niet zo super waardoor een AA inderdaad welkom zou zijn
Zulke zaken vind ik nog daar aan toe en valt ook zelf wat aan te doen, maar die veel te dikke raamstijlen stoor ik me iedere keer weer aan..
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Kan iemand me dan uitleggen wat het verschil is tussen "brievenbus" en niet "brievenbus"?! Heeft dat te maken met de plaatsing van de knipperlichten en hoe de koplampen vallen?
Afbeelding

Afbeelding

Dit is de Autoart (met de aan de verkeerde kant geplaatste buitenspiegel) en ik zie inderdaad anders geplaatste knipperlichten en lampen die inderdaad niet in een boogje in de carosserie zitten. Opvallend vind ik wel dat de knipperlichten in het front, niet eens op de Road Signature zitten (al zie ik wel dat ze er op de hoeken verticaal hadden moeten zitten):
Afbeelding Afbeelding

Ik zou de Autoart aanschaffen in ieder geval. Desnoods doe je een ombouw :roll:
OTF'er

Bericht door OTF'er »

Dit duidt op het hoogteverschil tussen de motorkap en front.
Bij de "brievenbus" zie je dat de motorkap hoger ligt dan het front waardoor er een opening (de "brievenbus") aanwezig is.
(2e foto die je gepost hebt)
De "niet brievenbus" heeft dit hoogteverschil niet meer want de motorkap en front hebben een gelijke hoogte.
Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Jah ik had de lijnen daar wel gezien maar niet echt opgemerkt dat het iets lager was daardoor, dat verklaard de term tenminste :mrgreen: :cool:
tom

Bericht door tom »

Mooie Alfa's!
MarcoAzzurro

De brievenbus (ook wel Scalino) heeft verder lage achterschermen waar latere modellen (vanaf de laatste serie Scalino's) deze even hoog hebben als de voorste wielranden:

Afbeelding
Giulia GT met lage wielranden achter

Afbeelding
Giulia GT latere serie met hoge wielranden (dit is tevens het grootste uiterlijke verschil tussen de 1300 GTA(laag) en 1600 GTA(hoog))

Afbeelding
1300 GT Junior (zoals AA) met hoge wielranden

Afbeelding
1750 GTV hoge randen

Afbeelding
2000 GTV met hoge randen en nieuw front.

En dan zijn er natuurlijk nog allerlei kleine verschillen in modellen zoals Unificato modellen (een 1300 Junior met 2000 front etc) maar om daar een heel overzicht van te plaatsen is gekkenwerk :lol: het blijven Italianen he :cool:
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

MarcoAzzurro schreef:En dan zijn er natuurlijk nog allerlei kleine verschillen in modellen zoals Unificato modellen (een 1300 Junior met 2000 front etc) maar om daar een heel overzicht van te plaatsen is gekkenwerk :lol: het blijven Italianen he :cool:
Haha :lol:
Maareh dankje, het inderdaad duidelijk en met de enkele koplampen vind ik het eerste front ook echt wel de mooiste. Het verschil is niet heel groot, maar precies groot genoeg om wel uit te maken. De 1750GTV met nieuwste front, dat vind ik niet zo geweldig, wel erg veel chroom en weinig luchtinlaat over...
///M-power

Bericht door ///M-power »

Knappe Alfa's :thump_up:
Alpine, Renault & BMW!

Afbeelding
MarcoAzzurro

Mr. Dj M. schreef:
MarcoAzzurro schreef:En dan zijn er natuurlijk nog allerlei kleine verschillen in modellen zoals Unificato modellen (een 1300 Junior met 2000 front etc) maar om daar een heel overzicht van te plaatsen is gekkenwerk :lol: het blijven Italianen he :cool:
Haha :lol:
Maareh dankje, het inderdaad duidelijk en met de enkele koplampen vind ik het eerste front ook echt wel de mooiste. Het verschil is niet heel groot, maar precies groot genoeg om wel uit te maken. De 1750GTV met nieuwste front, dat vind ik niet zo geweldig, wel erg veel chroom en weinig luchtinlaat over...
Je zult waarschijnlijk de 2000GTV bedoelen.
Dit vind ik ook het minste model (al vind ik ze allemaal schitterend, laat daar geen twijfel over zijn), vooral in USA uitvoering.
Wat ik hier behalve de neus nog meer minder aan vind zijn de enorme achterlichten. Ik vind persoonlijk de achterlichten zoals die vanaf de Giulia GT tot de 1750 zijn gebruikt het mooist (overigens ook gebruikt op de Iso Grifo, maar dat ter zijde).
little_oldtimerke

Bericht door little_oldtimerke »

nog eens een update na de veel besproken vorige.
Deze keer is het er een tussen 2 concurrenten uit de jaren zeventig en tachtig
De ford capri vs de opel manta. De ene is van Minichams de andere van revell

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding