Einde Topic

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
johan4

Re: Ron's Circus (09-03) voetbal bus

Bericht door johan4 »

Erg leuk model :thump_up: . Inderdaad jammer van de decals. "WM 1974" :evil:

Gr Johan
Afbeelding

Teller : 49 X 1:18 / 214 X 1:43
AutoWolf
Schaal: 1:64

Bericht door AutoWolf »

Die Mannschaft had een mooie bus tot de beschikking :| Hadden "wij" dat ook :think: Gaaf model Ron :) Toffe gift van die m•••••! :thump_up: :mrgreen: :D
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

squadraminiatura schreef:Hoi Ron,

Ha geweldig die bus, nou ja de bus zelf dan, ik heb helemaal niets met voetbal.

Volgens mij een ontzettend geslaagd model en ik denk dat er best wel andere versies (DBP, DB ) zullen komen, er zijn nogal wat gebruikers geweest van dit type.
Fraaie details, en ook de voor die periode gebruikte wielcovers zien er super uit.

En...volgens mij staat het origineel van dit model in het MB museum :?: zelfs in deze outfit :twisted:

Gave update :thump_up:

Groeten,
Ferry

Beste Ferry,

bedankt voor je commentaar :thump_up:

Die bus is echt een plaatje, ben ook heel blij mee :drool: , ook al ontbreekt het vlaggetje op het dak aan de bestuurderkant.

Ik heb sterk het vermoeden, dat de Duitse Post / Duitse Bundes Post toch ook, met hun uitvoering gaan komen, afwachten maar. :pray: :pray:

Andere uitvoeringen van deze bus zijn door MC al aangekondigd:
- een gewone blauwe-creme kleurige reisbus, zonder toilet en koffiecorner en Arico op het dak (sinds een jaar of 4 pas)
- en ook andere voetbal bussen van WM 1974; Brasilië, DDR, Polen, Argentinië, Italië en last but not least NEDERLAND :dance:

Ik zou graag die "Nederlandse Bus" willen parkeren in de verzameling samen naast zijn Duitse broer. :pray: :pray:

maar zoals al vele Nederlanders al geschreven hebben, die decals he :twisted:

Voor de meekijkers / lezers; Nederland verloor de finale in 1974 van Duitsland 1-2, het avondje voor de finale, hadden de Nederlandse spelers een feestje o.i.d. :oops: :oops:

Hier een fotootje uit de MB catalogus van hun nieuwe museum. De Manschaft bus :evil:
Afbeelding

Ron :arrow:
MB 500 Sec Ronnie

Bondracer schreef:Leuke "SauerKraut"-bus Ron :thump_up: .....wat ik me al jaren afvraag is , of die befaamde Setra-bussen uit Duitsland ook niet voorzien waren van een Benz-blok :?:
Misschien weet jij hier meer over :wink:
Guy, bedankt voor je bijdrage :thump_up:

Eerst nog gefeliciteerd met je verjaardag, sorry weer veel te laat :doh: :doh:

Setra, is een carrosserie bouwer, net als Neoplan, VanHoll, Bova, enz..

Het Setra S8 1953, Schuco en Minichamps, werd destijds door een Henschel motor aangedreven (Henschel is in medio '70 over genomen door de Daimler Benz groep) en maakt nu vooral bussen met een MB - motor erin.

Neoplan bouwt zijn bussen vooral met MAN motoren.

De carrosserie bouwer, maakt natuurlijk zijn configuratie, die het best voor hem geschikt is, qua aandrijflijn en de kosten hiervoor (zal wel contractueel geregelt zijn; bij aankoop x-aantal motoren x-korsten per stuk, bijeen afname van y-stuks meer of minder korting).

Over het algemeen, worden de Setra bussen door MB aangedreven, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Wel een leuke aanwinst Ronnie :thump_up: geweldig cadeau van je duitse vrienden :lol:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Bondracer

Re: Ron's Circus (09-03) voetbal bus p. 107

Bericht door Bondracer »

Beadankt voor de toelichting bij het Setra-misterie Ron :thump_up:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
rudie20vt

Bericht door rudie20vt »

Heerlijk model en gaaf om te krijgen al is het een gevoelige kleur. :dance: :dance: :dance:
Afbeelding
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Gaaf! Vind die livery toch ook wel wat hebben, ook historisch gezien erg leuk, maar ik snap wel dat je van deze klassieke bus ook nog eentje zonder dit voetbal gerelateerde onderwerp zou willen. Een (Mercedes Benz) zilvere zou erg mooi denk ik :mrgreen: :thump_up:
MB 500 Sec Ronnie

Re: Ron's Circus (09-03) voetbal bus p. 107 betere foto's

@ all bedankt voor jullie aardige reacties over de "omstreden voetbalspelers bus uit 1974"

Afgelopen weekend heb ik bij onze Frank "Droomautoos" de Nederlandse editie besteld, ook van Minichamps :drool:

kijk eens op de site van Minichamps voor de andere exemplaren!

@ Mr. Dj M. de originele bus stamt uit i965, destijs waren two-tone pastel kleuren zeer populair in het straatbeeld. In de jaren '80 werden de kleuren veel uniformer en ook in metalic lakken uitgevoerd.

Morgen / overmorgen een update: wolf in schaapskleren of zoiets.

MB 500 Sec Ronnie

Re: Ron's Circus (16-03) Spark MB 500E, wolf in schaapsklere

Omdat ik ooit zelf zeer geïntereseerd was in de MB W124 500E (facelift) in 1:1, heb ik eindelijk een model gevonden.

Natuurlijk van Spark in 1/43.

Na ontvangst van het model, viel hij wel erg tegen :cry: :cry: :cry:

De snuit is niet geheel gelijk aan het 1:1 model, en de achterkant, heeft de achterklep van de W124 1e editie.
De maten overall zijn dan wel weer ok.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
voorbeeld in 1:1.
Afbeelding
de W124 Serie (face lift)
Afbeelding

SPARK: YOU CAN DO BETTER :!: :!:

Nu samen met zijn vriendje van PMA, de W124 500E (I) de tweede uitgave uit 2009, zoek de verschillen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook de PMA is niet geheel foutloos, kijk eens naar de te hog stand van de achterwielen in dat model.
En dan nog kwalijker voor PMA Minichamps, de bekende lakproblemen; het model is tijdens het spuiten niet goed / heelmaal vrijgemaakt van vocht of andere vloeibare stoffen, waardoor er onregelmatigheden in de lak zitten.
Ook ik begrijp, dat dit soort zaken duidelijker zichtbaar zijn in donkere kleuren, wel weer een leuke klus voor van de zomer, omdat te restaureren.

PMA MINICHAMPS: YOU CAN DO BETTER :!: :!: Please, do mind your quality control to your paint business, instead of making too many different models each week :!: :!: :!:

Voor liefhebbers van cijfers en plaatjes (W124 type I)
Afbeelding
Afbeelding

Ricardo
Moderator
Contacteer:

Re: Ron's Circus (09-03) voetbal bus p. 107 betere foto's

Bericht door Ricardo »

Het lijkt er bijna op dat ze de koplampen van een C-klasse gebruikt hebben. :think: Kan me voorstellen dat je behoorlijk teleurgesteld bent na het zien van dit model :doh:
benzfreak

Re: Ron's Circus (16-03) Spark W124 500 E, '89 - '95

Bericht door benzfreak »

Ik sluit mij aan bij ricardo,lijkt wel een neus van een c-klasse W202 :-o :-o :shock: :-o :-o
vind de PMA wel iets hebben.

grtz
tom

Bericht door tom »

Wel een heerlijk dikke auto, echt mijn soort bak- ziet er beschaafd uit maar rijdt als een beest. De Porsche van Mercedes, gave aanwinst.
Wieldop

Bericht door Wieldop »

Niet alleen Minichamps kan beter, Spark zelf heb ik ook beter werk zien leveren :eh: Deze lijkt mij meer op van die Cararama rotzooi dan een redelijk fabrikaat als Spark. Kijk ik naar de W140 S-klasse van Spark, vind ik die zeker zo goed als de Minichamps, hier daarentegen... NEE!

Desondanks is het een leuke aanwinst, zeker doordat het toch een W124 E500 moet voorstellen. :whistle: De kleur is ook mooi op een E500!
Afbeelding
Silverarrow

Bericht door Silverarrow »

Erg jammer van de Spark, snap de teleurstelling :ja: . Al met al is 't toch nog wel een redelijk model van een prachtige 1:1 :worshippy: .
Afbeelding
Plaats reactie