Kiwi's Corvette's > 1:6 GMP Stingray <
- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Re: Kiwi's 1:18 Corvette's <Mako Shark '61 in de macro-studio!>
Heerlijk verhaal achter de shark uitvoeringen! nette foto's ook en het verschil in lak is denk ik wel vanwege de 1:1. Ut heeft tenslotte connecties met Autoart. Ut was waarschijnlijk van Gateway en is toen overgenomen door Minichamps, maar het kan ook andersom zijn. Ik geloof dat niemand dit precies weet 

Re: Kiwi's 1:18 Corvette's <Mako Shark '61 in de macro-studio!>
Zoals al eerder gezegd ben ik toch erg groot fan van de stingray's, dus c2 en c3.
Vooral de Exoto Motorbox serie vind ik erg mooi.
De kwaliteit is echt enorm goed, ik durf het wel te vergelijken met AutoArt (ook wel te merken aan de prijs van 150 tot 250dollar per model)
De Motorbox serie heeft in totaal 6 modellen, waarvan 3 'retired' zijn. Dit zijn toevallig ook de mooiste (naar mijn mening):
- 1967, Street Machine in Elkhart Green Metallic Had ik al

- 1967, 427 Big Block L71 Coupe in Goodwood Green Metallic Komt morgen binnen!

- 1967, 327 Small Block L79 Roadster in Marina Blue Metallic Schijnt zeer zeer zeldzaam te zijn, maar net gevonden en gekocht op Ebay.de

Nu blijft eigenlijk alleen de Exoto Dragracer in oranje nog over die ik nog wil hebben van deze serie. Ik denk dat er nog wel een C5 gaat vertrekken, want die ruimte kan goed opgevuld worden door C2's
Vooral de Exoto Motorbox serie vind ik erg mooi.
De kwaliteit is echt enorm goed, ik durf het wel te vergelijken met AutoArt (ook wel te merken aan de prijs van 150 tot 250dollar per model)
De Motorbox serie heeft in totaal 6 modellen, waarvan 3 'retired' zijn. Dit zijn toevallig ook de mooiste (naar mijn mening):
- 1967, Street Machine in Elkhart Green Metallic Had ik al

- 1967, 427 Big Block L71 Coupe in Goodwood Green Metallic Komt morgen binnen!

- 1967, 327 Small Block L79 Roadster in Marina Blue Metallic Schijnt zeer zeer zeldzaam te zijn, maar net gevonden en gekocht op Ebay.de

Nu blijft eigenlijk alleen de Exoto Dragracer in oranje nog over die ik nog wil hebben van deze serie. Ik denk dat er nog wel een C5 gaat vertrekken, want die ruimte kan goed opgevuld worden door C2's

- Mr. Dj M.
Re: Kiwi's 1:18 Corvette's <2 zeldzame Exoto Stingrays besteld!>
Pf ze durven wel veel geld te vragen voor die modellen! Ik heb die groene coupe met de motor gewoon onder de kap, ooit eens kunnen krijgen voor 25 euro p/st. Heb er toen in totaal zes ingekocht en weer doorverkocht, maar eigenlijk had ik er één moeten houden
Die blauwe met witte cap, die is werkelijk schitterend en die is echt heel zeldzaam. Die zou ik wel erg graag op m'n bureau hebben staan in een mooie vitrinebak

Die blauwe met witte cap, die is werkelijk schitterend en die is echt heel zeldzaam. Die zou ik wel erg graag op m'n bureau hebben staan in een mooie vitrinebak

Ja ze vragen er best veel voor. Gelukkig betaal ik dat er niet voor.
De groene met uitgebouwd motorblok was slechts 25euro nieuw in de winkel. Ze hadden daar ook de donkergroene 427 voor hetzelfde bedrag, helaas laten staan. Later terug gegaan maar helaas was er net iemand geweest die de hele serie had meegenomen met de melding het door te willen verkopen met winst. Eerlijk gezegd waren de verkoper en ik er niet erg blij mee..maarja handelaren..
2 dagen geleden kwam ik de donkergroene tegen op marktplaats. Dit keer niet willen missen dus direct geboden en die komt voor 27euro mint in box mijn kant op.
De (zeldzame) blauwe heb ik vanmiddag voor 15euro gekocht op de duitse Ebay.
De groene met uitgebouwd motorblok was slechts 25euro nieuw in de winkel. Ze hadden daar ook de donkergroene 427 voor hetzelfde bedrag, helaas laten staan. Later terug gegaan maar helaas was er net iemand geweest die de hele serie had meegenomen met de melding het door te willen verkopen met winst. Eerlijk gezegd waren de verkoper en ik er niet erg blij mee..maarja handelaren..
2 dagen geleden kwam ik de donkergroene tegen op marktplaats. Dit keer niet willen missen dus direct geboden en die komt voor 27euro mint in box mijn kant op.
De (zeldzame) blauwe heb ik vanmiddag voor 15euro gekocht op de duitse Ebay.

- Timo
- Contacteer:
Die blauwe is idd
Ik dacht dat exoto één van de duurder fabrikanten was ?

Ik dacht dat exoto één van de duurder fabrikanten was ?

1/18e teller:
Nissan/Datsun/Infiniti : 242
attracing.be => Quads, buggy's, scooters & accessoires
Nissan/Datsun/Infiniti : 242
attracing.be => Quads, buggy's, scooters & accessoires
Zijn ze ook..maar dat weet de verkoper blijkbaar niet.
Mij maakt het niet zo heel veel uit hoeveel de marktwaarde is aangezien hij toch in de vitrine komt te staan.
Mij maakt het niet zo heel veel uit hoeveel de marktwaarde is aangezien hij toch in de vitrine komt te staan.

Even wat foto's gemaakt. Had geen zin om de macro studio op te bouwen, dus het zijn even wat snelle foto's geworden.

Je zou bijna kunnen denken dat het een jaguar is met deze kleuren en velgen

Van boven naar beneden:
C2 1965 327 Maisto
C2 1967 427 ERTL
C2 1967 'street machine' Exoto
C2 1967 427 Exoto

Je zou bijna kunnen denken dat het een jaguar is met deze kleuren en velgen

Van boven naar beneden:
C2 1965 327 Maisto
C2 1967 427 ERTL
C2 1967 'street machine' Exoto
C2 1967 427 Exoto

Omdat mijn exoto en ertl met elkaar overeen komen qua kleur en type, heb ik ze even met elkaar vergeleken in kwaliteit.
ERTL heeft zich het makkelijk gemaakt door de antenne gewoon compleet over te slaan

Alle raamstijlen van de Exoto zijn iets dunner, maar deze chroomlijst van het zijraam spant wel de kroon: ERTL heeft hem wel ERG dik gemaakt en daarnaast er geen glas in gezet.

Niet erg slecht van ERTL, maar Exoto heeft toch wat meer details qua instrumenten/meters en heeft vloerbedekking

De Exoto uitlaat is verder uitgewerkt. Verder valt ook de spleet tussen de deuren op.

ERTL heeft zich het makkelijk gemaakt door de antenne gewoon compleet over te slaan

Alle raamstijlen van de Exoto zijn iets dunner, maar deze chroomlijst van het zijraam spant wel de kroon: ERTL heeft hem wel ERG dik gemaakt en daarnaast er geen glas in gezet.

Niet erg slecht van ERTL, maar Exoto heeft toch wat meer details qua instrumenten/meters en heeft vloerbedekking

De Exoto uitlaat is verder uitgewerkt. Verder valt ook de spleet tussen de deuren op.

Re: Kiwi's 1:18 Corvette's <Exoto Stingray binnen + foto's>
Erg mooie modellen!! De zwart C2 vind ik 

Teller : 49 X 1:18 / 214 X 1:43
- 1:18 24/7
MOOI!!! MET DE NADRUK OP: MOOI!!!

Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!
Erg mooi ja. Gave velgen ook. 

- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Erg mooi inderdaad. Deze Exoto's zijn trouwens "goedkoper" omdat deze reeks onder de motorbox serie is gemaakt. "Minder" details zoals het kunnen demonteren van wielen en dergelijke. Maar dat mag uiteraard de pret niet drukken 

Bedankt voor de reacties!
@johan4: eigenlijk is hij groen..als ik hem in vol zonlicht houd, kan ik er wel een groene gloed doorheen zien. In de kast lijkt het 'gewoon' donkergrijs/antraciet (wat ik toevallig de mooiste autokleur vind -> ik rijd een c1 '08 antraciet, m'n vader rijdt een primera '06 antraciet, m'n moeder een alto '09 antraciet)
@ricardo:
Klopt helemaal, deze Exoto motorbox heeft niet het detailniveau als de 'echte' exoto's. Het is een samenwerking tussen exoto en revell geweest. Ze worden voor 150 a 250 dollar per stuk op de site van Exoto verkocht, maar al die prijzen zijn een beetje overdreven. Normale prijs voor deze auto's in Nederland (ALS je ze kunt vinden) is rond de 60 euro. Natuurlijk goedkoper te vinden met geduld (koopjeshoek of marktplaats) zoals ieder ander model.
Exoto heeft nog 2 andere series stingray's: een serie Grand Sports en een serie race modellen. Deze 2 series hebben meer details en zijn dus ook minimaal een keer zo duur. De Grand Sports vind ik niet zo mooi, maar de race modellen zijn daarentegen erg mooi. Helaas tot nu toe alleen de verkeerde kleuren tegen gekomen.
@johan4: eigenlijk is hij groen..als ik hem in vol zonlicht houd, kan ik er wel een groene gloed doorheen zien. In de kast lijkt het 'gewoon' donkergrijs/antraciet (wat ik toevallig de mooiste autokleur vind -> ik rijd een c1 '08 antraciet, m'n vader rijdt een primera '06 antraciet, m'n moeder een alto '09 antraciet)
@ricardo:
Klopt helemaal, deze Exoto motorbox heeft niet het detailniveau als de 'echte' exoto's. Het is een samenwerking tussen exoto en revell geweest. Ze worden voor 150 a 250 dollar per stuk op de site van Exoto verkocht, maar al die prijzen zijn een beetje overdreven. Normale prijs voor deze auto's in Nederland (ALS je ze kunt vinden) is rond de 60 euro. Natuurlijk goedkoper te vinden met geduld (koopjeshoek of marktplaats) zoals ieder ander model.
Exoto heeft nog 2 andere series stingray's: een serie Grand Sports en een serie race modellen. Deze 2 series hebben meer details en zijn dus ook minimaal een keer zo duur. De Grand Sports vind ik niet zo mooi, maar de race modellen zijn daarentegen erg mooi. Helaas tot nu toe alleen de verkeerde kleuren tegen gekomen.

- FordMustangGT
Prachtige, zwarte Stingray, wat een stoere bolide
Je vergelijking met de ERTL versie is trouwens ook erg leuk en daarbij gebruik je duidelijke foto's

Je vergelijking met de ERTL versie is trouwens ook erg leuk en daarbij gebruik je duidelijke foto's

Hij is binnen
De Exoto Motorbox 1967 Chevrolet Corvette Stingray 327 Small Block L79 Roadster in Marina Blue Metallic.

+Door de lichtblauw met witte kleur vallen de details van het interieur nog meer op
+Motorblok is gedetailleerder dan de andere Exoto's: verdeelkap met bougiekabels
+Uniek model door de softtop
-Kleur valt wat tegen, het is geen diep metallic (het vele chroom compenseert dit wel)
-Vorige eigenaar heeft de antenne eraf gebroken
-Softtop kan er niet af
De hele collectie C2 Sting Ray's:

De Exoto Motorbox 1967 Chevrolet Corvette Stingray 327 Small Block L79 Roadster in Marina Blue Metallic.

+Door de lichtblauw met witte kleur vallen de details van het interieur nog meer op
+Motorblok is gedetailleerder dan de andere Exoto's: verdeelkap met bougiekabels
+Uniek model door de softtop
-Kleur valt wat tegen, het is geen diep metallic (het vele chroom compenseert dit wel)
-Vorige eigenaar heeft de antenne eraf gebroken
-Softtop kan er niet af
De hele collectie C2 Sting Ray's: