Alfetta72 update 30-03,Minichamps Alfa Romeo GTA 1300 junior
- togicollector
- Schaal: 1:18
Re: Alfetta72 collectie: update 06-03
In de Fabbri serie zitten hele goede (bijv. de Autobianchi, de Fiat 128 en 127) en minder goed getroffen modellen. Jammer dat ze zo wisselend zijn. Op beursen kom je ze volop tegen (meestal dezelfde modellen, sommigen zie je nooit) voor rond een tientje.
Koen
Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
- MarcoAzzurro
Moet toch maar eens naar zo'n beurs (nog nooit geweest). Ik ben van de oude serie nog op zoek naar de Alfetta, Alfasud en Giulia GT en in mindere mate de Giulietta Spider.
Er werd me laatst een Alfetta aangeboden maar toch alweer voor 35 euro terwijl ik ze een jaartje geleden nog voor 15 op MP zag staan.. er is dan toch iets in me dat nee zegt
Er werd me laatst een Alfetta aangeboden maar toch alweer voor 35 euro terwijl ik ze een jaartje geleden nog voor 15 op MP zag staan.. er is dan toch iets in me dat nee zegt

- togicollector
Moet ik wel bekennen dat ik al weer een jaar niet op zo'n beurs geweest ben. Ik ging elk half jaar naar het Autotron en daar zag ik ze volop.
Koen
Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Even een update,nu wat modellen uit de tijd dat de Giulia's,Bertone's en Suds nog nieuw te koop waren,destijds waren er verschillende fabrikanten die Alfa modellen op de markt brachten,een overzicht.

Politoys Giulia en Giulia GT,1/43,de Giulia heeft een wat vreemde daklijn,maar toch een leuk model.

Hetzelfde duo,maar dan van Mercury.

Politoys 2600 sprint en 2600 sprint squadra mobile 1/43.

Mebetoys 2600 berlina en 2600 Sprint Solido 1/43.

Twee maal Giulia TI ,Dinky Toys France,1/43

Twee maal Zagato 1300,de goudkleurige van Solido,de blauwe van Mebetoys.

Twee prototypes,beiden van Politoys,Giulia 1600 Canguro en Giulia 1600 Sport Pininfarina,1/43.

Mebetoys Alfasuds,1/43

Twee maal Montreal,de rode van Mercury,de licht groene van Norev

Drie maal Giulia TI ,ediltoys,wat mij betreft het mooiste model van de Giulia,de beige is niet origineel maar overgespoten

Politoys Giulia en Giulia GT,1/43,de Giulia heeft een wat vreemde daklijn,maar toch een leuk model.

Hetzelfde duo,maar dan van Mercury.

Politoys 2600 sprint en 2600 sprint squadra mobile 1/43.

Mebetoys 2600 berlina en 2600 Sprint Solido 1/43.

Twee maal Giulia TI ,Dinky Toys France,1/43

Twee maal Zagato 1300,de goudkleurige van Solido,de blauwe van Mebetoys.

Twee prototypes,beiden van Politoys,Giulia 1600 Canguro en Giulia 1600 Sport Pininfarina,1/43.

Mebetoys Alfasuds,1/43

Twee maal Montreal,de rode van Mercury,de licht groene van Norev

Drie maal Giulia TI ,ediltoys,wat mij betreft het mooiste model van de Giulia,de beige is niet origineel maar overgespoten
Re: Alfetta72 collectie: update 16-03
Prachtige modellen!
- togicollector
Geweldige update, Frank!
De Edil Giulia's zijn inderdaad erg mooi, geweldig dat alles open kan, toch blijf ik de Dinky Toys qua model en verhoudingen misschien wel de beste vinden. Ik heb de creme-witte (er schijnen verschillende creme-tinten ter zijn, die van mij komt wat groenig over) Giulia van Dinky. Gek genoeg hebben de meeste fabrikanten (kijk maar naar de Mercury Giulia) moeite gehad met de vorm van de c-stijl rond de achterruit.

(Foto even van internet geleend)
De 2600 berlina is ook wel heel erg leuk, opvallend dat ze de wielen die je onder de sportwagens vond (ik had een Maserati Mistral met deze wielen) hieronder hebben gezet.
En de groene Mebetoys Sud had ik ook. Ik weet nog waar ik 'm als kind gekocht heb.
Koen
De Edil Giulia's zijn inderdaad erg mooi, geweldig dat alles open kan, toch blijf ik de Dinky Toys qua model en verhoudingen misschien wel de beste vinden. Ik heb de creme-witte (er schijnen verschillende creme-tinten ter zijn, die van mij komt wat groenig over) Giulia van Dinky. Gek genoeg hebben de meeste fabrikanten (kijk maar naar de Mercury Giulia) moeite gehad met de vorm van de c-stijl rond de achterruit.

De 2600 berlina is ook wel heel erg leuk, opvallend dat ze de wielen die je onder de sportwagens vond (ik had een Maserati Mistral met deze wielen) hieronder hebben gezet.
En de groene Mebetoys Sud had ik ook. Ik weet nog waar ik 'm als kind gekocht heb.
Koen
Laatst gewijzigd door togicollector op do 17 mar 2011 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
vind het altijd bijzondere collecties om te bekijken omdat ik dan modellen tegen kom waar mijn oog normaal niet op zou vallen
mooi om te zien
Greetz Richard

mooi om te zien

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
- MarcoAzzurro
Die wielen heeft Frank er zelf onder gezettogicollector schreef:
En de groene Mebetoys Sud had ik ook.
Koen

Ik kende de meeste natuurlijk al Frank maar ik blijf dit de interessantste kant van je collectie vinden

Ik ben al blij met mijn ene

Ik vind de Dinky ook erg goed qua verhoudingen,en volgens mij is de 'groenige' variant de meest zeldzame.En inderdaad veel fabrikanten hadden(en hebben!)moeite om de Giulia juist vorm te geven,zelfs bij de Giulia's die recent zijn uitgebracht,zoals de Norev en Minichamps Giulia's,ook die zijn het net niet.togicollector schreef:Geweldige update, Frank!
http://www.vectis.co.uk/AuctionImages/337/2723_l.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Koen
De 2600 berlina is inderdaad,zoals Mark al schreef door mij voorzien van andere wielen,het model kocht ik voor 10 euro op ebay,zonder banden en helemaal overgeschilderd in lichtblauw.Heb het model schoongemaakt en overgespoten,helaas zit er een barst in het raam,dus daar moet ik nog iets op vinden.

Met de Edil's heb ik geluk gehad,heb er nooit de hoofdprijs voor hoeven betalen,met als beste vondst de polizia voor 25 euro twee jaar geleden.Heb trouwens nog een vierde Edil,de Giulia GT,helaas ontbreekt hier erg veel aan,maar de carrosserie is gaaf,dus wie nog een paar deuren heeft...MarcoAzzurro schreef:Die wielen heeft Frank er zelf onder gezettogicollector schreef:
En de groene Mebetoys Sud had ik ook.
KoenHet model is een mebetoys en de wielen van politoys.
Ik kende de meeste natuurlijk al Frank maar ik blijf dit de interessantste kant van je collectie vindenEn indrukwekkend ook hoeveel Edil's je hebt.
Ik ben al blij met mijn eneDe Alfasud van Mebetoys zoek ik nog maar op een of andere manier word die opeens waardevol. Op ebay betaal je er zo 50 euro voor
De Alfasud van Mebetoys is helemaal niet zo'n zeldzaam model,50 euro is erg veel,de blauwe op de foto kocht ik voor 5euro,en de groene in mint staat voor 15 of zo,moet wel zeggen dat de versies met de metalen velgjes en losse bandjes,wel wat moeilijker te vinden zijn dan de versies met de plastic velgjes.

-
- Moderator
Fijne Italiaantjes heb je hier staan.
Het gebrek van een deurtje of bandjes doet niets af aan de nostalgische waarde van dit soort modellen. Sterker nog, ik vind het prachtig
Het gebrek van een deurtje of bandjes doet niets af aan de nostalgische waarde van dit soort modellen. Sterker nog, ik vind het prachtig

- MarcoAzzurro
Heb je die Giulia GT van Marktplaats Frank?, ik kan me ergens vaag herinneren dat er eens een dergelijk model werd aangeboden.
Wel zonde, vooral dat de deuren missen. Ik zou Ebay eens in de gaten houden. Daar komen naast complete modellen ook regelmatig slopertjes en losse onderdelen langs en die laatste twee gaan lang niet altijd voor enorme bedragen. De mebetoys Alfasud is inderdaad niet echt zeldzaam maar op Marktplaats word hij niet veel aangeboden en op Ebay lijken verkopers helemaal doorgeflipt te zijn. de meest simpele en veel voorkomende modelletjes hebben startbedragen van 20/30 euro.. Ik houd sinds ik een nieuwe baan heb Ebay weer zorgvuldig bij maar heb tot op heden nog geen geluk gehad
Wel zonde, vooral dat de deuren missen. Ik zou Ebay eens in de gaten houden. Daar komen naast complete modellen ook regelmatig slopertjes en losse onderdelen langs en die laatste twee gaan lang niet altijd voor enorme bedragen. De mebetoys Alfasud is inderdaad niet echt zeldzaam maar op Marktplaats word hij niet veel aangeboden en op Ebay lijken verkopers helemaal doorgeflipt te zijn. de meest simpele en veel voorkomende modelletjes hebben startbedragen van 20/30 euro.. Ik houd sinds ik een nieuwe baan heb Ebay weer zorgvuldig bij maar heb tot op heden nog geen geluk gehad

Klopt,als je een beetje de leeftijd ervan af ziet heeft ook wel iets eigenlijk.rsh_scuderia schreef:Fijne Italiaantjes heb je hier staan.
Ja klopt,is al weer een tijdje geleden,voor 5 euro vond ik het model toch de moeite waard ondanks dat er veel ontbreekt,en inderdaad misschien dat er op ebay nog iets langs komt waar de onderdelen op zitten die hier missen.MarcoAzzurro schreef:Heb je die Giulia GT van Marktplaats Frank?, ik kan me ergens vaag herinneren dat er eens een dergelijk model werd aangeboden.
Tja die Alfasuds,misschien op 2 April in Houten op de modelautobeurs gaan kijken?Daar staan altijd wel aanbieders van Alfa modellen,daar heb ik mijn groene sud ook vandaan.
Wat een geweldige collectie toch! Zo mooi en perfect als nieuwe modellen kunnen zijn, de halen het niet in charme en uitstraling bij het oude spul. De modellen op je foto's zijn hier perfecte voorbeelden van.
Om even terug te komen op de Quattroruote Collection: het viel me al op dat je ze inmiddels bijna niet meer ziet op de beurzen, en dat alles wát je ziet stukken duurder aan het worden is. In het begin was er echt een enorme keus voor idioot lage bedragen, ik heb gelukkig op tijd aardig 'ingeslagen' hoewel dat tegen mijn verzamelgewoonte ingaat.
Om even terug te komen op de Quattroruote Collection: het viel me al op dat je ze inmiddels bijna niet meer ziet op de beurzen, en dat alles wát je ziet stukken duurder aan het worden is. In het begin was er echt een enorme keus voor idioot lage bedragen, ik heb gelukkig op tijd aardig 'ingeslagen' hoewel dat tegen mijn verzamelgewoonte ingaat.