Een mooie
Husky Bedford TK. Voor die tijd volgens mij een bijzonder moderne uitvoering.

Johnny Lightning is verantwoordelijk voor dit model van de Chevrolet Special DeLuxe Wagon uit 1941.

Ook van Johnny Lightning is dit model van een Ford model A uit 1931.

Volgens mij zijn deze beide modellen, overigens gemaakt wederom door Johnny Lightning, een verkleinde weergave van een Mercury, de ene uit '49 en de ander uit '51.

Cadillac's Allanté is gemaakt door minstens 3 fabrikanten, deze is van Johnny Lightning.

Deze Ford Bronco is een erg leuk model naar mijn mening, uitgevoerd door eveneens Johnny Lightning.

En ook Johnny Lightning is deze Ford Mustang.

Deze retro-klassieke Volkswagen Microbus - die we volgens mij in Europa niet tegenkomen - is de laatste in een rijtje van louter Johnny Lightning.

Budgie maakte dit prachtige modelletje van een Rover P4 105 Rovermatic.

Een heerlijk minimalistische Majorette model van een Alpine F3-racer. Er is ook een trailertje bij (niet afgebeeld).

Ook van Majorette, maar dit keer allesbehalve minimalistisch, is de mislukte poging van Majorette om verzamelmodellen te maken. De serie, Majorette Deluxe genoemd, bestond uit 7 wagens en werden geleverd in een soort halve globes. In die tijd probeerde Matchbox iets soortgelijks met even weinig succes. Minichamps probeerde het ook en hield het het langste uit, maar ook zij stopten. Misschien iets te vroeg geïntroduceerd, want tegenwoordig is dit volgens mij redelijk populair. Minichamps probeert het opnieuw, nadat Kyosho, CM's, M2 en andere lieten zien dat er een markt voor bestaat. Het model is natuurlijk een Jaguar XJ SC V12.

Dit modelletje lijkt kapot, maar zover ik kan nagaan hoort het modelletje min of meer er zo uit te zien. Deze Austin Healey werd iets van 55 jaar geleden gemaakt door Morestone.

Eveneens Morestone is mijn eerste Packard.

Norev's Maserati Boomerang begon zijn leven als een Schuco.

Ook van Norev is deze Mercedes-Benz ambulance.

Wat te denken van deze Peugeot?

Of misschien nog wel interessanter deze Talbot Solara.

Het Italiaanse Penny Toys is verantwoordelijk voor mijn tweede Lamborghini Marzal.