oude '70s en '80s 1/24 , update:Fiat 127
- MarcoAzzurro
Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars
Mooie aanwinsten weer Wouter! Vooral de Mercedes vind ik erg gaaf.
- MarcoAzzurro
alfetta72 schreef:Grappig die Fiat puzzels,heb ze nog nooit gezien,erg leuk.Zelf heb ik ooit van een vriend van mij een Alfasud puzzel gehad,had hij op een rommelmarkt gevonden.Is ooit in 1972 uitgegeven bij de introductie van de Alfasud.Het grappige is dat er twee afbeeldingen op staan,eentje die op de omslagdoos staat,of je kunt de andere kant leggen en daar staan twee Alfasuds op.Het aparte van die afbeelding is dat er een 2deurs Alfasud op staat,deze is nooit geproduceerd(of heel kort,maar dat zullen er erg weinig zijn geweest)In ieder geval de 2deurs staat alleen op introductiefoto's van de Alfasud,maar in folders kom je je deze variant niet tegen,wel later als 2deurs ti in 1973.rallywalt schreef:Die Alfa Romeo puzzels zou ik zo kopen als ik ze zag MarkZolang er maar een Italiaan opstaat
![]()
Wouter
http://i54.tinypic.com/35iwqdv.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i51.tinypic.com/2w2pgua.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Die bedoelde ik inderdaad. Er moeten er nog meer zijn, sowieso van de 2000 GTV en vast nog meer modellen.
Ze staan met enige regelmaat op Marktplaats onder verzamelen.
Mooi die Alfasuds,een nonkel van mij had er in die tijd ééntje,leuk geluid maakte ze...
Die Renault's zijn ook prachtig !!!
De Mercedes heb ik ook gehad....
Die Renault's zijn ook prachtig !!!
De Mercedes heb ik ook gehad....

- MarcoAzzurro
Boxer sound hechummy dj schreef:Mooi die Alfasuds,een nonkel van mij had er in die tijd ééntje,leuk geluid maakte ze...

- rallywalt
- Schaal: 1:24
- Contacteer:
Geloof het of niet, ik heb net telefoon gehad van een mede 1/24 Polistil/Bburago verzamelaar.... Hij stopt ermee, en doet alles van de hand. Hij vroeg me of ik een kijkje wou komen nemen alvorens de hele zwik e-bay opgaat..... Dit gaat pijn doen aan de portemonnee
Langs de andere kant is het wel een unieke kans, ik weet dat hij heel veel zeldzaam spul verzameld heeft in de loop der jaren, hij koopt al modellen van toen ze nog gewoon nieuw te koop waren. Soms kan verzamelen ook lastig zijn
Wouter

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
- MarcoAzzurro
Als er nog leuk Alfa spul bij zit ben ik misschien ook wel ginteresseerd 

Franse voiture,mag je aan mij ook denken,beter aan forum leden,verder verkopen,dan ze op e- bay gaan
Je hebt een pm.MarcoAzzurro schreef:Misschien toch eens de Polistil variant op de kop tikken.. *nee Mark, je spaart Alfa!*
Die 5 is erg leuk. De Benz is mooi van lelijkheid vind ik en de 14 is gewoon lelijk

Rock & Roll!!!
Ai! Dat kan financieel lastig worden inderdaad. Aan de andere kant wellicht een mooie kans om juist die modellen aan te schaffen die je nog zoekt. Veel wijsheid gewenst in ieder geval.rallywalt schreef:Geloof het of niet, ik heb net telefoon gehad van een mede 1/24 Polistil/Bburago verzamelaar.... Hij stopt ermee, en doet alles van de hand. Hij vroeg me of ik een kijkje wou komen nemen alvorens de hele zwik e-bay opgaat..... Dit gaat pijn doen aan de portemonneeLangs de andere kant is het wel een unieke kans, ik weet dat hij heel veel zeldzaam spul verzameld heeft in de loop der jaren, hij koopt al modellen van toen ze nog gewoon nieuw te koop waren. Soms kan verzamelen ook lastig zijn
Rock & Roll!!!
- rallywalt
- Schaal: 1:24
- Contacteer:
Hier nog even een leuke link: de foto page van een Duitse Bburago verzamelaar.... wat een über-verzameling
Hij heeft ook wel wat minder interessant modern spul, maar enorm veel zeldzame oude die casts.... still a long way to go
http://www.flickr.com/photos/bburagomania/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wouter

http://www.flickr.com/photos/bburagomania/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
- MarcoAzzurro
Erg leuke link inderdaad. Ik zou vooral graag de Alfa 75 Malazia willen hebben. Een van de twee zeldzame promo 75's van Bburago.
Deze brengt op Ebay erg hoge bedragen op (100/150+).

En dan is er nog de Auto Cortesia Promo:

Deze laatste is de zeldzaamste en ik heb er een weg zien gaan voor schrik niet, 601 euro! Dit is meteen het hoogste bedrag wat ik voor een Bburago betaald heb zien worden.
Misschien dat jij van extremere gevallen weet Wouter?

Het model in kwestie, 601 euro op een Ebay veiling.
Deze brengt op Ebay erg hoge bedragen op (100/150+).

En dan is er nog de Auto Cortesia Promo:

Deze laatste is de zeldzaamste en ik heb er een weg zien gaan voor schrik niet, 601 euro! Dit is meteen het hoogste bedrag wat ik voor een Bburago betaald heb zien worden.
Misschien dat jij van extremere gevallen weet Wouter?

Het model in kwestie, 601 euro op een Ebay veiling.
Prachtige Renaults en Mercedes!
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Dat is lastig, want je ziet heel veel dingen die je anders niet makkelijk nog kunt vinden, maar de sport is een beetje weg. Het is inladen en je geldbuidel gaat pijn doen. Ik zou voorzichtig bieden. Hij zal het hele zwikkie met veel moeite kunnen verkopen, per stuk levert meer op, maar is een heidens karwei. Opkopers bieden nooit wat je eraan hebt uitgegeven, maar zo rond de 50-60% of nog lager.rallywalt schreef:Geloof het of niet, ik heb net telefoon gehad van een mede 1/24 Polistil/Bburago verzamelaar.... Hij stopt ermee, en doet alles van de hand. Hij vroeg me of ik een kijkje wou komen nemen alvorens de hele zwik e-bay opgaat..... Dit gaat pijn doen aan de portemonneeLangs de andere kant is het wel een unieke kans, ik weet dat hij heel veel zeldzaam spul verzameld heeft in de loop der jaren, hij koopt al modellen van toen ze nog gewoon nieuw te koop waren. Soms kan verzamelen ook lastig zijn
![]()
Wouter
- togicollector
- Schaal: 1:18
Wouter[/quote]
Dat is lastig, want je ziet heel veel dingen die je anders niet makkelijk nog kunt vinden, maar de sport is een beetje weg. Het is inladen en je geldbuidel gaat pijn doen. Ik zou voorzichtig bieden. Hij zal het hele zwikkie met veel moeite kunnen verkopen, per stuk levert meer op, maar is een heidens karwei. Opkopers bieden nooit wat je eraan hebt uitgegeven, maar zo rond de 50-60% of nog lager.[/quote]
Die ervaring heb ik ook.
Ik heb vorig jaar ook een aanbod gehad van een italiaanse verzamelaar om de (hele) dure en onvindbare modellen ineens te kunnen/mogen kopen. Betekent dat dat de sport weg is? Ja wel een beetje maar dat voelde toch niet zo, en de kans nu eens die modellen te kopen die je zoekt is ook wel heel verleidelijk.
En ik ken dus ook het minder prettige gevoel hoe het is om al dat moois toch aan je voorbij te zien gaan omdat de vraagprijzen je budget ver en ver te boven gaan (ik kon er een aardige 1:1 auto van kopen...). Ach, dan maar in m'n eigen tempo of in jouw eigen tempo. Duurt het wat langer maar het blijft leuk, ook zonder dat prachtige aanbod moet je maar denken
Er zijn altijd weer verzamelingen die terug op de markt komen vroeg of laat...
Koen
Dat is lastig, want je ziet heel veel dingen die je anders niet makkelijk nog kunt vinden, maar de sport is een beetje weg. Het is inladen en je geldbuidel gaat pijn doen. Ik zou voorzichtig bieden. Hij zal het hele zwikkie met veel moeite kunnen verkopen, per stuk levert meer op, maar is een heidens karwei. Opkopers bieden nooit wat je eraan hebt uitgegeven, maar zo rond de 50-60% of nog lager.[/quote]
Die ervaring heb ik ook.
Ik heb vorig jaar ook een aanbod gehad van een italiaanse verzamelaar om de (hele) dure en onvindbare modellen ineens te kunnen/mogen kopen. Betekent dat dat de sport weg is? Ja wel een beetje maar dat voelde toch niet zo, en de kans nu eens die modellen te kopen die je zoekt is ook wel heel verleidelijk.
En ik ken dus ook het minder prettige gevoel hoe het is om al dat moois toch aan je voorbij te zien gaan omdat de vraagprijzen je budget ver en ver te boven gaan (ik kon er een aardige 1:1 auto van kopen...). Ach, dan maar in m'n eigen tempo of in jouw eigen tempo. Duurt het wat langer maar het blijft leuk, ook zonder dat prachtige aanbod moet je maar denken

Er zijn altijd weer verzamelingen die terug op de markt komen vroeg of laat...
Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooie modellen weer!
Vooral de Merc, een kit toch?
Ik heb zelf de grijze Mampe Mercedes 450 SLC.
Helaas ontbreekt er ook een koplampje.
Ze zitten ook helemaal niet zo vast, je pietst er hem zo uit.
Vooral de Merc, een kit toch?
Ik heb zelf de grijze Mampe Mercedes 450 SLC.
Helaas ontbreekt er ook een koplampje.
Ze zitten ook helemaal niet zo vast, je pietst er hem zo uit.
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".