Inderdaad erg mooie velgen. Gisteren ook nog mee in mijn handen gestaan, maar toch niet gekocht omdat ik niet 100% zeker was of ik ze zou kunnen monteren.Nelis schreef:
De 5-spaaks velgen van GMP (volgens mij van billet). Staan bij Tom's op de site: gmpg1800161 ''1/18 Street Fighter Wheel/Tire set''. Beetje een retro look, volgens mij staan deze machtig op de Corvette!
Ik heb namelijk geen idee hoe anderen velgen monteren...
ERTL Corvette normaal:

(De velg bestaat dus uit 2 delen, een voor en achterkant. De band zit hier tussen geklemd. De achterkant van de velg is niet te verwijderen, deze zit met een borging vast aan de as.)
Mijn aanpassing:

(Om alles weer terug naar origineel te kunnen krijgen, heb ik de achterkant van de originele velg behouden. Ik heb per velg 2 kleine gaatjes door de nieuwe velg geboord om deze aan het oude stuk te schroeven. Echt mooi is deze oplossing niet: de velg is niet goed te centreren en een remschijf kun je wel vergeten.)
Het probleem met de nieuwe (bijvoorbeeld) GMP velgen is dat ze nooit op deze manier (mooi) gemonteerd kunnen worden. Dan zal ik alle delen van de oude velg moeten afzagen. En dan?? De wielas opboren en er met metaal een binnenas in maken, met aan het einde schroefdraad, en daar de nieuwe velg aan te monteren?
Ik weet het nog niet