Kiwi's Corvette's > 1:6 GMP Stingray <

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Kiwi

Re: Kiwi's 1:18 Corvette's <Dazed & Confused + foto's>

Bericht door Kiwi »

Nelis schreef:
De 5-spaaks velgen van GMP (volgens mij van billet). Staan bij Tom's op de site: gmpg1800161 ''1/18 Street Fighter Wheel/Tire set''. Beetje een retro look, volgens mij staan deze machtig op de Corvette!
Inderdaad erg mooie velgen. Gisteren ook nog mee in mijn handen gestaan, maar toch niet gekocht omdat ik niet 100% zeker was of ik ze zou kunnen monteren.
Ik heb namelijk geen idee hoe anderen velgen monteren...

ERTL Corvette normaal:
Afbeelding
(De velg bestaat dus uit 2 delen, een voor en achterkant. De band zit hier tussen geklemd. De achterkant van de velg is niet te verwijderen, deze zit met een borging vast aan de as.)

Mijn aanpassing:
Afbeelding
(Om alles weer terug naar origineel te kunnen krijgen, heb ik de achterkant van de originele velg behouden. Ik heb per velg 2 kleine gaatjes door de nieuwe velg geboord om deze aan het oude stuk te schroeven. Echt mooi is deze oplossing niet: de velg is niet goed te centreren en een remschijf kun je wel vergeten.)

Het probleem met de nieuwe (bijvoorbeeld) GMP velgen is dat ze nooit op deze manier (mooi) gemonteerd kunnen worden. Dan zal ik alle delen van de oude velg moeten afzagen. En dan?? De wielas opboren en er met metaal een binnenas in maken, met aan het einde schroefdraad, en daar de nieuwe velg aan te monteren?
Ik weet het nog niet :cry:
Afbeelding
Gerrit Haarsma
Contacteer:

Bericht door Gerrit Haarsma »

Hallo,

Je moet zelf weten wat je ermee doet hoor!
Ik ontvang binnekort als het goed is ook een Pontiac GTO The Judge en daar zitten oranje velgen in custom made door de eigenaar zelf, Als ik hem binnenheb bestel ik gewoon een mooi setje amerikaanse velgen.
Ik vind dat een oude auto geen velgen moet krijgen uit een nieuw model. het jaartal van de auto moet zo'n beetje met de auto overkomen...

Gr Gerrit
Afbeelding
Nelis
Schaal: 1:18

Bericht door Nelis »

Gerrit Haarsma schreef:Hallo,

Je moet zelf weten wat je ermee doet hoor!
Ik ontvang binnekort als het goed is ook een Pontiac GTO The Judge en daar zitten oranje velgen in custom made door de eigenaar zelf, Als ik hem binnenheb bestel ik gewoon een mooi setje amerikaanse velgen.
Ik vind dat een oude auto geen velgen moet krijgen uit een nieuw model. het jaartal van de auto moet zo'n beetje met de auto overkomen...

Gr Gerrit
De GMP velgen komen goed overeen, ze zijn alleen wat groter in diameter dan de originelen van Cregar of American Racing (lijken vooral op de laatste).
Ik geloof dat ze ''Tork Trust'' heetten.

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar de GMP velgen die ik bedoel ogen wel uit dezelfde periode vind ik.
Laatst gewijzigd door Nelis op zo 17 jan 2010 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Nelis

Bericht door Nelis »

Kiwi schreef:
Nelis schreef:
De 5-spaaks velgen van GMP (volgens mij van billet). Staan bij Tom's op de site: gmpg1800161 ''1/18 Street Fighter Wheel/Tire set''. Beetje een retro look, volgens mij staan deze machtig op de Corvette!
Inderdaad erg mooie velgen. Gisteren ook nog mee in mijn handen gestaan, maar toch niet gekocht omdat ik niet 100% zeker was of ik ze zou kunnen monteren.
Ik heb namelijk geen idee hoe anderen velgen monteren...

ERTL Corvette normaal:
(De velg bestaat dus uit 2 delen, een voor en achterkant. De band zit hier tussen geklemd. De achterkant van de velg is niet te verwijderen, deze zit met een borging vast aan de as.)

Mijn aanpassing:
(Om alles weer terug naar origineel te kunnen krijgen, heb ik de achterkant van de originele velg behouden. Ik heb per velg 2 kleine gaatjes door de nieuwe velg geboord om deze aan het oude stuk te schroeven. Echt mooi is deze oplossing niet: de velg is niet goed te centreren en een remschijf kun je wel vergeten.)

Het probleem met de nieuwe (bijvoorbeeld) GMP velgen is dat ze nooit op deze manier (mooi) gemonteerd kunnen worden. Dan zal ik alle delen van de oude velg moeten afzagen. En dan?? De wielas opboren en er met metaal een binnenas in maken, met aan het einde schroefdraad, en daar de nieuwe velg aan te monteren?
Ik weet het nog niet :cry:

Probeer het volgende:

Haal de achterkant van de velgen er ook af. Zoek nu uit welke diameter de nieuwe velgen hebben (het ''busje'' voor montage achterop de velg). Vind een staafje of busje met dezelfde diameter. Boor nu gaten in de originele as van het model, waar deze bus ook weer in past. Je kunt ze er dan zo op duwen. Met de lengte van de bus kun je de spoorbreedte instellen.
Kiwi

Bericht door Kiwi »

Je hebt een goede invloed Nelis :D

Vandaag had ik even wat tijd over, dus 'even' (70min rijden) naar Tom's gegaan. Helaas weinig leuke Corvette's te vinden, of te duur (caroussel/exoto).
Wel een paar leuke onderdelen meegenomen.

Eerst: demontage in mijn klusruimte (helaas heb ik geen klusruimte, dus dan de keuken maar..)
Afbeelding

De onmisbare dremel(wannabee):
Afbeelding

Oude velg:
Afbeelding

Half gedemonteerd, dit laatste deel eraf geslepen:
Afbeelding

Oude wielas voor verkleinen:
Afbeelding

Nieuwe velg monteren:
Afbeelding
Afbeelding
Kiwi

Bericht door Kiwi »

De oude (originele) en de nieuwe (GMP street fighter) velgen:
Afbeelding

Meteen het interieur grijs gestoffeerd, en een zelf gemaakte brandblusser in de kofferbak gelegd (ps. brandblosser is gemaakt door een potlood op maat te zagen en rond te schuren, deze rood te schilderen en er decal op te plakken en er een handvat op maken van een 1/12 tamaya motor gas/remhendel):
Afbeelding

Het zijn geen vlokken, maar heel dun filt van het merk hoppin hydro. Lijmt en werkt erg makkelijk, maar het totaal ziet er wel wat wollig uit:
Afbeelding

Eindresultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Naast de andere (standaard) ERTL:
Afbeelding
Afbeelding
ErnstJ

Re: Kiwi's 1:18 Corvette's <Veel foto's en nieuwe GMP velgen>

Bericht door ErnstJ »

Ziet er netjes uit :thump_up:
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

De ombouw ziet er zeer netjes uit. De velgen zijn erg gaaf :drool:
mercedes fan

Bericht door mercedes fan »

ziet er gaaf uit Kiwi, :thump_up:

ik had nog een verzoekje :oops:

zou je nog wat goede detail foto's van de Stingray roadster kunnen schieten?
alvast bedankt :)
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
FordMustangGT

Bericht door FordMustangGT »

Ombouw ziet er wel stoer uit zo met deze velgen :thump_up:
Afbeelding
Kiwi

Bericht door Kiwi »

Natuurlijk wil ik wel wat detailfoto's op verzoek maken Mercedesfan, maar over welk model hebben we het precies?
Ik heb als roadster/cabrio:
Creative Masters Sting Ray 427 zwart met rode stinger
Motorbox Sting Ray 327 blauw
Revell Stingray 427 zilver

En welke details wil je graag zien?
Afbeelding
Kiwi

Bericht door Kiwi »

Vanavond even langs een plaatselijke modelwinkel geweest..en ik heb altijd het probleem dat ik het 'onvriendelijk' vind om een poos rond te kijken & te praten..maar niets mee te nemen. Vandaag toch maar een Revell Stingray meegenomen. Je ziet dit model genoeg aangeboden op marktplaats in het rood en blauw...en dat trekt mij totaal niet. Gelukkig is er ook een hele mooie kleurstelling: Zilver metallic met rood interieur. Eigenlijk valt het met (het gebrek aan) de details ook erg mee! De velgen zitten strak in de chrome, de deuren sluiten netjes aan, het motorblok ziet er netjes uit, etc.
Afbeelding

Samen met de Hotwheels ZL-1:
Afbeelding

Het opvallende interieur:
Afbeelding

En nog een foto van het omgebouwde Sting Ray model. Ik was namelijk nog niet helemaal tevreden met de achteras. Ik heb nu de wielbasis smaller gemaakt (velgen achter stonden echt te ver naar buiten) en de achterkant iets laten zakken.
Afbeelding

En in het interieur heb ik bijpassende 2 punts gordels gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Marc540i

Re: Kiwi's 1:18 Corvette's <Ombouw + Nieuwe Stingray c3>

Bericht door Marc540i »

Zeer mooi deze stingray. :worshippy:

Ik heb deze in het blauw, maar in het zilver is hij idd veel mooier. :cool:

Die laatste rode ziet er ook netjes uit. :thump_up:

Grtz Marc.
BMW = FREUDE AM SAMMELN !!!!! // HELP !! Ik heb bijna geen plaats meer !
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
exit
Contacteer:

Bericht door exit »

en ik heb beide (zilver en blauwe :P )

:thump_up: mooie aanwinst!

edit
net ff gechecked, heb enkel de zilver
blauwe is hotwheels
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Kiwi

Bericht door Kiwi »

exit schreef:en ik heb beide (zilver en blauwe :P )

:thump_up: mooie aanwinst!

edit
net ff gechecked, heb enkel de zilver
blauwe is hotwheels
Als het goed is, heb je een pb-tje terug (het verzenden geeft wat problemen, dus weet het niet 100% zeker of hij verzonden is)

Ik had dit model inderdaad al bij jouw collectie zien staan. Ik vind de blauwe Hotwheels ook erg mooi, echt alle kleuren van de Hotwheels serie (blauw, wit, zilver, roze) zijn mooier dan mijn zacht-gele kleur.
Afbeelding
Plaats reactie