Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ja hoor, lekker makkelijk!
Tripoux, ik moet zeggen dat ik er wel eens een beetje spijt van heb dat ik maar één merk "doe" en niet zoals Straatauto meerdere. Kijk bijvoorbeeld nou eens naar zo'n Simca 1301-1501 of zo'n viertje of de Volvo 121. Allemaal (en vele andere ook) de moeite waard. Maar ja...
Ik dacht net als chummy dj trouwens eveneens aan Peugeot maar Panhard begint ook met een P, dus dat kan ook. Leuke auto's zijn dat. FOTOOOOOO's! Succes ermee! Heb je nu de Peus weggedaan?
Nee, die is te mooi om weg te doen.
Meer foto's volgen t.z.t.
Ik herken het gevoel, maar mezelf kennende is het beter me te beperken.
1 merk, dat bovendien in 1967 ter ziele ging. Dat is te overzien.
En bovendien een onvergelijkbaar merk vind ik. Prachtig.
En wat al die andere merken betreft: we genieten toch lekker mee van de foto's van de anderen?
Nog een paar, het zelfgemaakte dioramaatje is nog in aanbouw.
...en nog twee aanwinsten (ik lijk Straatauto wel...).
Een PL17 van Norev in 1:87, niet super strak gemodelleerd, maar wel sfeervol (replica volgens mij):
Een DB Racer uit 1959 (historie moet ik nog eens uitzoeken), een Solido Replica van lang geleden, met een hoog racebaangehalte vind ik persoonlijk.
Ik vond nog wat aanvullende info over de DB Racer. Het bedrijf DB was van de heer Deutsch en Bonnet. Ze bouwden sportwagens o.a. voor Le Mans, waaronder deze 2-cilinder racer op basis van Panhard. In 1961 zou het bedrijf zich opsplitsen. Uit het bedrijf van Bonnet zou later Matra ontstaan.
Die is ook weg ja! Ha, de "staatsgreep" van Tripoux
Maar zonder dollen: je bent inderdaad aardig bezig zo te zien. Wordt leuk!
Die DB racer uit '59 (wat 'n goed bouwjaar hè!) heeft zeker een hoog racebaan gehalte. Ik heb ooit een Fleischmann racebaan gehad met 2 Lotussen erbij. Hadden hier wel wat van weg. Zo goed als 'kapotgespeeld'.
Die DB kan een heruitgave zijn; ik heb een Fiat Abarth recordauto no. 31 (basis 500) van Solido en daar staat 'reedition' op de bodem. De wielen daarvan zijn in ieder geval gelijk aan jouw DB.
mooie keuze tripoux....het blijft frans he,trouwens mn eerste oldtimer was een panhard,maar voor ik hem begon te restaureren,verkocht ik hem alweer verder...het was een DYNA Z
Inderdaad, het blijft Frans én exclusief.
Tijd om een lang geleden aan Chummy gemaakte belofte in te lossen.
Hou je vast. De PL17, de auto waarmee het eigenlijk begonnen is.
Ja, het is 1:18. Zo'n motorkapconstructie is op zich ook al bijzonder.
Ik had altijd het idee dat de ID/DS in zijn tijd de meest bijzondere auto was.
Maar de Dyna Z was er al eerder en de PL17 stamt ook al uit eind jaren '50.
Prachtig model van een mooie auto die inderdaad zijn tijd ver vooruit was, al was het maar door het gebruik van aluminium. Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als dat model hier in de vitrine stond.