Daar is ie weer! Peter 25 april 2018

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ja hoor en hij is inmiddels al onderweg naar jou!

Verder kreeg ik een piepkleine poes binnen van Omen schaal 1:43, die ik bij MK models had gezien. Het leek me leuk om die op een moterkap te leggen. Zo geniet hij nog wat na van de warmte van de motor op een koude herfstdag. De modellen zijn mijn complete Dinky verzameling. Matchbox kocht rond 1990 de naam Dinky Toys en bracht onder Dinky een serie nieuwe modellen uit. Op zich leuke modellen en er is een aparte groep verzamelaars van alleen deze modellen. Ze zijn te koop voor rond de 12 tot 15 euro en worden niet meer nieuw gemaakt.

de groene is een Jaguar E type
de rode een Corvette
de rode met wit dak een Chevrolet Belair
de gele bestel een Austin van
de blauwe bestel een Commer van

Afbeelding

Afbeelding
Tim

Bericht door Tim »

:D Die kat op de motorkap is leuk!
Deze maand stond er in de Chroom & Vlammen een artikel over Matxhbox. Zal ik dat en dat artikel van vorige maand over Dinky toys voor je inscannen?
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

graag mail het anders naar jessuruntijs@planet.nl die kan meer aan dan mijn hotmailadres :dance:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Dit had de Sint voor me mee gebracht, een Londense taxi van Dinky Toys, mint maar zonder doos. Met bestuurder en 2 opengaande deuren, metalen bodem. Austin

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peter Parker op di 07 dec 2004 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ziet er weer leuk uit. Je kan straks wel een museum gaan beginnen :)
tom

Bericht door tom »

Ik heb ook nog ergens een Dinky FX4. De mijne is ongeveer 1:35, één van de laatste Dinky's. Gekocht in 1976 op vakantie in Engeland, toen wist ik al dat het iets bijzonders was (hij is nog erg netjes).
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

tom schreef:Ik heb ook nog ergens een Dinky FX4. De mijne is ongeveer 1:35, één van de laatste Dinky's. Gekocht in 1976 op vakantie in Engeland, toen wist ik al dat het iets bijzonders was (hij is nog erg netjes).

Zoek hem eens op als je tijd hebt en laat me eens een foto zien! Lijkt me leuk.
tom

Bericht door tom »

Ik kan er nu even niet bij - hij staat opgeslagen met het andere afwijkende (niet 1:43 of 1:18 ) spul, maar ik wil op termijn mijn collectie eens inventariseren en misschien wat meer gaan uitstallen. Dan zal ik 'm zeker fotograferen.

Het is één van de laatste Dinky's voor de teloorgang, ze werden destijds door Meccano gemaakt. Ik heb nog wat modellen uit die tijd, vond het toen erg gaaf om Engels spul te kopen.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Mijn DTM van Albers binnen, samen met die van Bleekemolen 2003 heb ik nu een heel klein DTM verzameling naast mijn Schuco 1:87's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bracer

Bericht door Bracer »

Mooie nieuwe aanwinsten hoor Peter :thump_up: vooral die Opel is mooi met dat kleurenschema
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Heerlijk aan het restaureren geslagen deze zondag en mijn mobiele kraan van Dinky Toys gespoten en van nieuwe banden en een haak voorzien en het takelmechanisme vervangen. Bij mijn leger verzameling van Dinky en Solido heb ik de Jeep gespoten van banden voorzien en een Amerikaanse ster op de motorkap geplakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Ziet er echt vet uit die kleine DTM wagens op dat stukje diorama :thump_up: Kleur stellingen van beide wagens zijn echt super 8)
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Moet zeggen dat het restaureren zeer goed gelukt is. Ze zijn net weer als nieuw.
boerke04

Bericht door boerke04 »

Mooi gerestaureerd Peter :thump_up: Ik vind die legermodellen wel gaaf, vooral die tanks :drool:
Afbeelding
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Die kraan/takelwagen komt mij bekend voor. Volgens mij heb ik ze ook gehad. En die DTM'ers zij zoals altijd gewoon goed :worshippy:
Plaats reactie