oude '70s en '80s 1/24 , update:Fiat 127
- MarcoAzzurro
Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars
Ben benieuwd wat je met die 33 doet 

- rallywalt
- Schaal: 1:24
- Contacteer:
Die Alfa 33 komt van een rommelmarkt, en heeft me 50 cent gekost. De verf en de stickers waren niet meer te redden. Ik heb m ondertussen gestript tot het blote metaal, en hij staat klaar voor een paar laagjes primer. Ik zou m graag mooie velgjes geven (OZ of iets dergelijks), want het is het model uit de 9000 serie met de gele wieltjes. Ook heb ik nog een setje kuipstoeltjes liggen, en dan in een leuk kleurtje spuiten. Op het werk heb ik nog een restje van dat babyblauw van de alfa 156 staan, zou m misschien wel mooi staan.... in combinatie met witte velgen..... Ik heb het eerste type van de 33 altijd n mooie auto gevonden, de latere modellen vind ik iets minder.
Hier nog enkele foto's van de Ritmo

Wouter
Hier nog enkele foto's van de Ritmo

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
- MarcoAzzurro
Leuke Ritmo
Oranje staat hem goed
Wat de 33 betreft, het is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik vind de nieuwere alfa lakken op oudere types persoonlijk niet passen.
Ik heb al eens een echte 75 gezien in de kleur die jij bedoeld en dat vond ik persoonlijk erg lelijk. Voor een type 1 33 zou ik gaan voor wit, rood of antraciet (mijn vader heeft nog een 33 1.3 S Sportwagon (89) gehad in deze kleur). Heb zelf ook wel weer zin om wat projectjes op te pakken maar dan moet het eerst weer beter weer zijn. Ik heb helaas geen mogelijkheid om dit binnen te doen (het spuiten).

Oranje staat hem goed

Wat de 33 betreft, het is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik vind de nieuwere alfa lakken op oudere types persoonlijk niet passen.
Ik heb al eens een echte 75 gezien in de kleur die jij bedoeld en dat vond ik persoonlijk erg lelijk. Voor een type 1 33 zou ik gaan voor wit, rood of antraciet (mijn vader heeft nog een 33 1.3 S Sportwagon (89) gehad in deze kleur). Heb zelf ook wel weer zin om wat projectjes op te pakken maar dan moet het eerst weer beter weer zijn. Ik heb helaas geen mogelijkheid om dit binnen te doen (het spuiten).
- rallywalt
- Contacteer:
Ze zijn ooit ook geleverd in een licht groen metallic. Vond ik ook heel erg mooi. Antraciet is ook knap, heb nog wat staan van een Lancia Prisma...
Wouter

Wouter
- MarcoAzzurro

Je kunt er ook een QV van maken:

- rallywalt
- Contacteer:
Like it! dat groen is erg mooi! Ik heb beneden een aparte ruimte in de kelder waar ik modelletjes kan spuiten. Het gebeurt soms ook wel eens dat ik op mn werk een modelletje "meeneem" in de kabine als ik een geschikte kleur moet spuiten op een 1/1
De laatste tijd zijn het echter meer slotcars die gespoten worden, vooral dan voor 12 -en 24 uurs endurance wedstrijden. Ik ben nog op zoek naar en goedkope 1/18 Bburago Lancia Aurelia B24 Spider om te spuiten. Ik wil dan de grote spaakwielen vervangen door kleinere "stalen" wielen van bvb een Porsche 356, met de verchroomde wieldekseltjes erop. De body in Lancia Rosso , en de velgen in zachtgeel zoals ik hem hier in het 100 jaar Lancia-boek heb staan.
Ach ja, zoveel plannen nog, eerst maar eens afmaken waar ik al aan begonnen ben
Wouter

Wouter
Nog even terugkomend op de CX: boven de huidige verstralers hoort nog een setje verstralers.
Ik zal van de mijne ook eens een foto maken.
Als ik nog eens in de doos op zolder moet zijn waar de CX nu verblijft.
Ik zal van de mijne ook eens een foto maken.
Als ik nog eens in de doos op zolder moet zijn waar de CX nu verblijft.
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
- rallywalt
- Contacteer:
Ik heb ze al gezien met en zonder die extra lampen. Ik heb geen extra gaten in de grille, dus ik ben benieuwd naar een foto van jouw cx
Wouter

Wouter
- togicollector
- Schaal: 1:18
Bericht even verwijderd, was dubbel...
Laatst gewijzigd door togicollector op wo 12 jan 2011 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
- togicollector
Wouter, je moet eens kijken naar de 1:24 Aurelia spider uit de tijdschriften serie, in creme kleur. Die is erg mooi met de correcte stalen Lancia velgen met wieldoppen en een veel mooiere detaillering...rallywalt schreef:Like it! dat groen is erg mooi! Ik heb beneden een aparte ruimte in de kelder waar ik modelletjes kan spuiten. Het gebeurt soms ook wel eens dat ik op mn werk een modelletje "meeneem" in de kabine als ik een geschikte kleur moet spuiten op een 1/1De laatste tijd zijn het echter meer slotcars die gespoten worden, vooral dan voor 12 -en 24 uurs endurance wedstrijden. Ik ben nog op zoek naar en goedkope 1/18 Bburago Lancia Aurelia B24 Spider om te spuiten. Ik wil dan de grote spaakwielen vervangen door kleinere "stalen" wielen van bvb een Porsche 356, met de verchroomde wieldekseltjes erop. De body in Lancia Rosso , en de velgen in zachtgeel zoals ik hem hier in het 100 jaar Lancia-boek heb staan.
Ach ja, zoveel plannen nog, eerst maar eens afmaken waar ik al aan begonnen ben
![]()
Wouter

De Ritmo van de eerste serie blijft een prachtige auto met originele details en daar is dit een goed model van. Heb vroeger veel in een splinternieuwe goudkleurige 85 S mogen rijden, wat een chique auto was dat en wat trots was ik...
Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Die Ritmo is inderdaad erg fraai in het oranje!
Jammer dat die leuke serie 1:24 kioskmodellen alleen nog maar voor veel teveel geld via ebay te krijgen is, de modellen die hier betaalbaar te vinden waren heb ik inmiddels allemaal...
Jammer dat die leuke serie 1:24 kioskmodellen alleen nog maar voor veel teveel geld via ebay te krijgen is, de modellen die hier betaalbaar te vinden waren heb ik inmiddels allemaal...
- rallywalt
- Contacteer:
Ik ben dan ook erg blij met mn ritmo. Ik had hem al in rood, muisgrijs, en wit. Straks foto's van een trio Mercedessen: een Nacoral 350 Sl, een Mebetoys 280 SE en een Bburago 450 SEL. De modellen zijn zo goed als compleet, alleen hier en daar wat stiftsporen, maar niets ernstigs. Er is nog een zilvergrijze Polistil Fiat 131 2-deurs op komst, als alles goed gaat
@Koen en Tom: die 1/24 Aurelia is supermooi, maar helaas niet te vinden aan een normale prijs. Uit die serie zoek ik ook de 131 abarth stradale, de fiat 128, uno, en panda, de alfetta, en de sud.
Wouter

@Koen en Tom: die 1/24 Aurelia is supermooi, maar helaas niet te vinden aan een normale prijs. Uit die serie zoek ik ook de 131 abarth stradale, de fiat 128, uno, en panda, de alfetta, en de sud.
Wouter
- togicollector
De 128 en de Sud vind ik ook geweldig. Je kunt eens bij Traffic in Doetinchem proberen, die hadden er een aantal staan voor niet hele grote prijzen, maar wel meer dan de 10 euro waarvoor ik sommige modellen uit deze serie op beurzen zie...
Koen
Koen
- rallywalt
- Contacteer:
zoals gezegd 3 mercedessen erbij, de 450 SEL moet eens goed gepoetst worden, hier en daar zijn er wat sporen van stift en/of verf. een verstraler is ondertussen gezocht EN gevonden
Bburago 450 SEL London-Sydney

Mebetoys 280 SE, met soortgelijke belettering

Nacoral 350 SL, ook hier wat (minimale) verf -en viltstiftsporen, verder ok

Wouter

Bburago 450 SEL London-Sydney

Mebetoys 280 SE, met soortgelijke belettering

Nacoral 350 SL, ook hier wat (minimale) verf -en viltstiftsporen, verder ok

Wouter
Leuke Mercedessen,het grappige is dat zowel Burago als Mebetoys het verkeerde model hebben ,allebei de Mercedes S klasse(w116),terwijl destijds in de Londen-Sydney rally een 280E(W123) werd gebruikt.