Voor het eerst in 5 (!) jaar weer eens in Houten, dankzij

Vrijdag vroeg naar London gevlogen, alwaar ik naar het hoofdkantwoor van ToyCollector ben gereisd. Van daar uit via de tunnel naar Frankrijk en zo richting Nederland. Gestopt bij Henri van
www.tinytoycars.com en het daar veel te laat gemaakt. Nog snel wat gegeten en toen de beurs.
Zoals elders op het forum al opgemerkt, was het relatief rustig op de beurs. Ondanks dat heb ik met een erg strak budget toch veel leuks kunnen kopen en vele bekende en onbekende gezichten gezien. Ik kwam er zelfs een collega tegen.
Hieronder de aanwinsten:

Dit is een modelletje van Bub en hoewel deze niet mijn schaal is heb ik deze toch meegenomen, daar ik niet verwacht een Wanderer te vinden in mijn schaal. Het is de Wanderer W24 en een gelimiteerd model.

Dit is een ouder Bobcat-modelletje, die mooi bij de rest past.

Bij een Mitsubishi-verzamelaar deze 1:64 rallymodel van de Galant gekocht. Mooi, zo'n nachtuitvoering.

Deze twee modellen zijn uit een serie van 4 van Olympische Spelen-gelicenseerde modellen. Het is gemaakt door Corgi. Overigens, niet van de beurs,maar op het vliegveld.

Een variant die ik nog niet had was deze Barkas B1000 met bierkisten. Ik heb de pickup nu met een lege bak, met een huif, met vaten en met kratten.

Moeilijk te vinden zijn deze Kyosho modellen van McLaren. Gelukkig ook nog de versie die ik eigenlijk wou. Het is de GTR in de 1997 uitvoering.

Majorette was wel op de beurs te vinden, maar vond de prijzen nogal hoog. Deze onderweg naar Engeland gevonden bij de Port Tunnel. In de nieuwe verpakking.

Van dezelfde Mitsubishi man kwamen deze dealers specials van Mitsubishi uit Japan. Maker is onbekend. De eerste 3 modellen, waaronder deze, hadden terugtrekmotortjes en geen interieur, maar het nieuwste model is veel beter gedetailleerd. Hopelijk komen er meer van!

Hier is de nieuwste uitvoering. Deze auto is in Nederland nog niet te koop, maar in Japan heeft hij de naam RVR. In Europa krijgt deze een andere naam.

Waarom tegenwoordig alles met "I" moet beginnen, geen idee, maar dit is de I van Mitsubishi.

De huif mist, maar voor de rest een bijzonder goed bewaard gebleven Goliath driewieler model GD750.

Laatste aanwinst voor vandaar is deze Alfa Romeo gemaakt door Yow Modellini. Het is de Disco Volante en de laatste van een kleine 1:64 serie van deze fabrikant. Deze mistte nog en ik heb dus deze collectie nu compleet.