JonnoT- Quattro voor Walter Rörhl

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: JonnoT- 43 MM 18/11 Mille Miglia up-date

Bericht door Ferrari10flrb »

Dat is dan ff een domper. Is toch altijd en risico met handbouw, heb ook wel eens soortgelijke ervaringen gehad.

Leuke modellen verder. :thump_up:
MarcoAzzurro

Bericht door MarcoAzzurro »

Mooie update weer hier :cool: Vooral die Otto Vu Zagato blijft een geweldig mooie auto en de Osca mag er ook wezen.
Ben benieuwd naar foto's van die Alfa's. Heb nog niet vaak negatieve dingen over ABC Brianza gehoord.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Heerlijke klassiekers weer John. Het klinkt niet best dat men van je andere modellen waarschijnlijk een haastklusje heeft gemaakt. Ben echter wel benieuwd naar de foto's :mrgreen:
tom

Bericht door tom »

Erg fraaie modellen!
john

Bericht door john »

Mooi, deze modellen zie je toch niet veel. :thump_up:
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Fraaie modellen, met een Zagato Fiat die voor mij net zo goed een Alfa of Maserati had kunnen zijn. Toch ook een compliment voor het model dus!
Ook de Fiat 1100 Smm vind ik erg leuk en eigenlijk de leukste met een wat meer eigen vormgeving en het heerlijke shooting break concept :cool:
jonnoT
Schaal: 1:87

Re: JonnoT- 43 MM 20/11 ALFA's duur maar niet goed

Bericht door jonnoT »

Hier dan de foto's van mijn te gekke aankoop of juist miskoop :evil:
Enerzijds is het wel een pracht aankoop omdat deze Mille Miglia winnaars verder niet te verkrijgen zijn of alleen bij ABC.
Maar een miskoop als je de foto's bekijkt en ziet wat voor puinzooi de bouwer ervan gemaakt heeft :evil: Ik had beter voor de kit kunnen gaan en zelf kunnen gaanbouwen. Maar de prijs tussen kit en model was dermate dat ik voor de klant en klare versie koos :wall: :wall:

Deze modellen hebben gebouwd de dubbele prijs van een Art Model, Top Model of Jolly Model en halen hun niveau bij lange na niet. Ik ben zwaar teleurgesteld en zal zeker een klacht indienen. Ik heb de modellen via ABC gekocht en ik denk niet dat Brianza erg vrolijk wordt als zij de foto's zien.

Nu de foto's met wat verder info

Alfa Romeo 8C 2900B P3 ( 1/43 model by FB Model)
Afbeelding
Het verhaal achter deze Mille Miglia 1935 winnaar is zo leuk. Omdat Maserati met omgebouwde GP wagens aan de start van de Mille Miglia verscheen ,dacht Enzo Ferrari dat kan ik ook. De geweldig succesvolle Alfa Tipo B P3 werd in allerhaast omgebouwd naar een "sportwagen". Als rijders werden Pintecuda en Della Stufa in de wagen gepropt. Dit moet letterlijk nemen, want hoewel bij rijders erg klein van stuk waren hebben ze de hele race min of meer half buitenboord gehangen
Afbeelding
Nu het model. Wat je niet zo ziet is dat het linkerwiel al spontaan ervan af viel bij uitpakken. Het camber van de voorwielen is dramatisch, maar verder is dit model de beste wat er bij zat

Alfa Romeo 8C 2900A (1/43 model by FB Models)
Afbeelding
Afbeelding
Winnaars van de MM 1936 waren Brivio en Ongaro.
Helaas is het model dus geen winnaar waardig. Alleen al de radiator is een gruwel om te zien :cry: Stuur mist :doh: Spatborden staan veel te hoog, ruitjes slordig gelijmd. :evil:

Alfa Romeo 8C 2900A (1/43 model by FB Models)
Afbeelding
Afbeelding
Pintacuda behaalde in 1937 zijn 2de overwinning. Dit keer bijgestaan door Mabelli.
Het model heeft dezelfde klachten als de voorgaande. daarnaast heeft het nog een gat in de radiator :doh: Wat je niet op de foto ziet is dat het front vreselijk scheef is :!:

Al met al een ontnuchterende aankoop. Zo als vermeld heb ik een OM 665 van FB Model en dit is werkelijk een pracht gebouwd karretje. Het doet een beetje denken aan Top Model die hebben ook qua bouwkwaliteit zo'n verschrikkelijk verschil in diverse modellen.
Ik heb een jaar moeten wachten op deze modellen. Het geharrewar wat vooraf ging had al een indicatie moeten zijn. Wel leverbaar, niet leverbaar, wel gebouwd , niet gebouwd. :doh:
De kit die ik als 4de model erbij gekocht heb, zal ook een hele opgave worden om te bouwen. Het verschil tussen motorkap en radiator is ook hier gigantisch :shock:
Laatst gewijzigd door jonnoT op vr 20 nov 2009 21:56, 2 keer totaal gewijzigd.
FordMustangGT

Bericht door FordMustangGT »

Echt heel jammer, Jonnot :( Dat je af en toe onvolkomenheden op een zelfbouwexemplaar is logisch en tot daar aan toe. Maar dit zit er inderdaad niet lekker uit, zonde, hopelijk bereik je nog wat met je klacht :thump_up:
Afbeelding
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Zo te lezen en te zien een rampenplan.......

Doodzonde (voor jou) en een regelrechte misser (voor ABC) als je na zo'n lange tijd wachten niet de genoegdoening krijgt van een goed gebouwd model.
Zeker als er zoveel gedoe aan vooraf gegaan is. Sterkte met de afhandeling van je terechte klacht.

Kwaliteitscontrole: 0,0 :shock:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Bert

Bericht door Bert »

Zonde zeg. Dit is onvoorstelbaar. Ze zijn de naam modelbouwer niet waard. :thump_down2:
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Doodzonde van zo'n bijzonder model!
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:oops: Ik had bij het solliciteren nog zo gezegd dat ik geen modellen kon bouwen :mrgreen:

Erg zonde van alle mankementen. Mijn ombouwen zij over het algemeen beter :doh: Ik ben benieuwd of er nog een terechte compensatie volgt :evil:
jurdup

Bericht door jurdup »

damn wat een ramp om mee te maken :x
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Geen van de ruitjes zit... en dan die spatborden. Dat er schoonheidfoutjes in zitten zou je misschien mee kunnen leven, maar dit is gebouwd zonder liefde.
Jaap
Contacteer:

Bericht door Jaap »

man man, hier kan ik slecht tegen. Stomme gepruts en het dan nog durven verkopen
Plaats reactie