Hier dan de foto's van mijn te gekke aankoop of juist miskoop
Enerzijds is het wel een pracht aankoop omdat deze Mille Miglia winnaars verder niet te verkrijgen zijn of alleen bij ABC.
Maar een miskoop als je de foto's bekijkt en ziet wat voor puinzooi de bouwer ervan gemaakt heeft

Ik had beter voor de kit kunnen gaan en zelf kunnen gaanbouwen. Maar de prijs tussen kit en model was dermate dat ik voor de klant en klare versie koos
Deze modellen hebben gebouwd de dubbele prijs van een Art Model, Top Model of Jolly Model en halen hun niveau bij lange na niet. Ik ben zwaar teleurgesteld en zal zeker een klacht indienen. Ik heb de modellen via ABC gekocht en ik denk niet dat Brianza erg vrolijk wordt als zij de foto's zien.
Nu de foto's met wat verder info
Alfa Romeo 8C 2900B P3 ( 1/43 model by FB Model)

Het verhaal achter deze Mille Miglia 1935 winnaar is zo leuk. Omdat Maserati met omgebouwde GP wagens aan de start van de Mille Miglia verscheen ,dacht Enzo Ferrari dat kan ik ook. De geweldig succesvolle Alfa Tipo B P3 werd in allerhaast omgebouwd naar een "sportwagen". Als rijders werden Pintecuda en Della Stufa in de wagen gepropt. Dit moet letterlijk nemen, want hoewel bij rijders erg klein van stuk waren hebben ze de hele race min of meer half buitenboord gehangen

Nu het model. Wat je niet zo ziet is dat het linkerwiel al spontaan ervan af viel bij uitpakken. Het camber van de voorwielen is dramatisch, maar verder is dit model de beste wat er bij zat
Alfa Romeo 8C 2900A (1/43 model by FB Models)

Winnaars van de MM 1936 waren Brivio en Ongaro.
Helaas is het model dus geen winnaar waardig. Alleen al de radiator is een gruwel om te zien

Stuur mist

Spatborden staan veel te hoog, ruitjes slordig gelijmd.
Alfa Romeo 8C 2900A (1/43 model by FB Models)

Pintacuda behaalde in 1937 zijn 2de overwinning. Dit keer bijgestaan door Mabelli.
Het model heeft dezelfde klachten als de voorgaande. daarnaast heeft het nog een gat in de radiator

Wat je niet op de foto ziet is dat het front vreselijk scheef is
Al met al een ontnuchterende aankoop. Zo als vermeld heb ik een OM 665 van FB Model en dit is werkelijk een pracht gebouwd karretje. Het doet een beetje denken aan Top Model die hebben ook qua bouwkwaliteit zo'n verschrikkelijk verschil in diverse modellen.
Ik heb een jaar moeten wachten op deze modellen. Het geharrewar wat vooraf ging had al een indicatie moeten zijn. Wel leverbaar, niet leverbaar, wel gebouwd , niet gebouwd.
De kit die ik als 4de model erbij gekocht heb, zal ook een hele opgave worden om te bouwen. Het verschil tussen motorkap en radiator is ook hier gigantisch