Squadraminiatura Revell Corvette C6-R 1:25

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
belcar

Re: Squadraminiatura Silverstone Classic update 24 juli

Bericht door belcar »

Mooie aanwinsten :thump_up: De DBR9 set vind ik super :drool:
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
Timo95

Bericht door Timo95 »

Dat DBR9-setje is idd geweldig :thump_up: :thump_up:
Afbeelding Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Top aanwinsten Ferry :worshippy: :worshippy:

zo te zien, heb jij je reuze vermaakt, wat een aardige foto van de Commer :worshippy: :worshippy: :angel:

Hoe zit dat nou, zo'n truck :?: Lekker groot stuur en dun qua grip :?: Is de truck nog gestart (denoods voor of na je fotoshoot) :?:

Volgende keer weer naar Silverstone Classic?

Ron
squadraminiatura
Schaal: 1:43

Bericht door squadraminiatura »

MB 500 Sec Ronnie schreef:Top aanwinsten Ferry :worshippy: :worshippy:

zo te zien, heb jij je reuze vermaakt, wat een aardige foto van de Commer :worshippy: :worshippy: :angel:

Hoe zit dat nou, zo'n truck :?: Lekker groot stuur en dun qua grip :?: Is de truck nog gestart (denoods voor of na je fotoshoot) :?:

Volgende keer weer naar Silverstone Classic?

Ron
Hoi Ron,

Ja zeker de volgende keer weer naar Silverstone Classic, het evenement voor de liefhebber/hobbyist pur sang :thump_up:

Die Commer wordt aangedreven door een 6-cylinder boxer 2-takt diesel met compressor, een Rootes-group product met
een fenomenaal geluid :drool:
De Diesel motor heeft contra werkende zuigers, dat wil zeggen 2 zuigers tegenover elkaar in dezelfde cylinderruimte, die door middel van
overmaatse tuimelaars 1 krukas aandrijven. Het resultaat is een compacte motor op het formaat van een 3 cylinder boxer :cool: .
Zie ook: http://www.commer.org.nz/Commer_Connect ... page2.html voor meer info.
Aandrijving verder via een 6-bak volledig gesynchroniseerd, naar een enkel-speed achteras.
Rondom op bladveren, dus voor confort het liefst met lading rijden.
De zit achter het stuur is niet zo ergonomisch :lol: en met mijn lengte raak ik het dak, vandaar dat ik wat voorover zit.
Stuur is idd period, voelt wat iel aan, maar de besturing is vrij direct, meters en aanverwante, jaah 50 jaar terug in de tijd, maar alles werkt :thump_up:
Remmen is een mooi verhaal. Systeem werkt hydraulisch door lucht aangestuurd, dus geen lucht=geen remmen, handrem is mechanisch.
Dus als die vrij is, en er is geen luchtdruk in het systeem-------> no Brakes :shock:
Volgens de chauffeur van de auto heeft men wel eens een "aardig momentje" meegemaakt in de loop der tijd.
In de cabine is naast de bestuurder nog plaats voor 3 man, heel knus naast elkaar op de bank.
In de ruimte achter de cabine is ruimte genoeg voor 14 man, maar da's dan niet helemaal legaal meer :mrgreen:

Een fantastisch werkend stuk geschiedenis.

Groeten,
Ferry
MB 500 Sec Ronnie

Ferry :thump_up:

Mooi stukje Britse techniek in deze Commer :eh:

hydraulische en op lucht bediende remmen, kan wel begrijpen, dat je je hoofd erbij moeten houden, als deze wagen een lek in het systeem heeft of die bijzonder motor afslaat.

Je zit positie, haha, dan had je ook niet zo groot moeten worden.
( cabaret: als nu meer pakslaag op je hoofd had gehad, ipv tegen je achterwerk, dan had je zeker gemakelijker ingepast :) )

D'r komt/staat nu zeker wel een mooie Spark Commer model in je collectie, met deze belevenis. Een model met een extra verhaal. :wink:

Over die motor, nooit geweten dat deze motor in zo'n transporter is gemaakt.
ik heb ergens gelezen, dat de Britse marine, ook heeft ge-experimenteerd met dit motor type, om het zwaarte punt lager te maken, ipv van een 2 verdieping hoge aandrijving. Dit was voor kleine Jagers en grotere kustwacht boten.

De plaats van de motor, is dat een (alla Bussing LU Unterfleur type) laag geplaatste krachtbron :?:

Ferry, idd een mooi stukje techniek en geschiedenis :worshippy:

Ron
rudie20vt

Bericht door rudie20vt »

He Ferry,

Dat is een mooie update en van oude auto en techniek kan ik ook genieten hier in de buurt is 1 keer in het jaar ook een dag met oude voertuigen en daar kan ik dan van gnieten.
mooie update trouwens.
Afbeelding
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Die 1:1 :o :shock: :worshippy:
squadraminiatura

MB 500 Sec Ronnie schreef:
Je zit positie, haha, dan had je ook niet zo groot moeten worden.
( cabaret: als nu meer pakslaag op je hoofd had gehad, ipv tegen je achterwerk, dan had je zeker gemakelijker ingepast :) )
HAHAHA :lol: ja als mijn pa dat vroeger al geweten had, was daar zeker rekening mee gehouden :mrgreen:

D'r komt/staat nu zeker wel een mooie Spark Commer model in je collectie, met deze belevenis. Een model met een extra verhaal. :wink:
Mwoahh...er zit iets te broeden, even geduld nog :angel:

Over die motor, nooit geweten dat deze motor in zo'n transporter is gemaakt.
ik heb ergens gelezen, dat de Britse marine, ook heeft ge-experimenteerd met dit motor type, om het zwaarte punt lager te maken, ipv van een 2 verdieping hoge aandrijving. Dit was voor kleine Jagers en grotere kustwacht boten.
Je schiet aardig in de richting Ron, wat jij bedoeld is de Napier/English Electric 'Deltic' diesel. Een 18 cylinder in driehoeksvorm, met 36 contrawerkende zuigers, en uiteraard 2-takt. In opdracht ontworpen voor de Engelse Marine, ook gebruikt (met wisselend succes), maar vooral succesvol in Engelse diesel lokomotieven uit de jaren '60-'80. Ik heb er vorig jaar naast 1 gestaan terwijl die aan het starten was....als je van een dieselorkest houdt :drool: :drool:

De plaats van de motor, is dat een (alla Bussing LU Unterfleur type) laag geplaatste krachtbron :?:
Niet helemaal, het blok ligt wel hoger in het chassis als bij die beroemde Bussings.

Ron
Groeten,
Ferry
squadraminiatura

Re: Squadraminiatura update 22/8 Vaillant, Aston etc..

Zo even snel een paar plaatjes van wat updates in mijn verzameling.
Er is nog wel meer bijgekomen, maar ik gebruik mijn tijd op het moment zoveel mogelijk om mijn modelwebsite op te tuigen :D

Afbeelding
Vanaf de Namac beurs is deze Minichamps Aston Martin Vantage N24 de gelederen komen versterken.
Weer een mooi model uit de MC Evolution serie, en ze kunnen nog even vooruit met dit model als ik de aankondigingen zie :P

Afbeelding
Ja zo ging dat in 1950. Austin K8 3-way van. als raceteam bus van motorcoureur Eric Oliver.
Model van Oxford Diecast in 1/43. en let eens op die reclame afbeeldingen :drool: waanzinnig toch. heerlijk model.
Afbeelding

Ook de Vaillante modellen hebben weer een aanvulling, en ik heb er nu 39 staan.

Afbeelding
Vaillante Marathon '57

Afbeelding
Vaillante LeMans Type 2.

Afbeelding
Vaillante Concorde.

Afbeelding
Vaillante Francoise.

Er is nog wel meer bijgekomen, vooral in 1/76, maar daar zal ik eerst weer foto's van moeten maken.....

Tot zover maar weer even :thump_up: .

Groeten,
Ferry
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Wat een heerlijk mengelmoesje weer om te zien :worshippy: Vooral de Concorde uit de Valliant reeks is erg fraai :drool:
v8-vette
Schaal: 1:18

Bericht door v8-vette »

de v8 vantage kan mij erg bekoren! :thump_up:
mooi ding man :)
tom

Bericht door tom »

Schitterende aanwinsten!
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Mooie modellen hoor. Zeker dat Engelsche bestellertje en die fraaie 24h. racer :drool:

Fraaie collectie van een niet minder fraai merk, bestaan er overzichtsfoto's van je verzameling :?: :roll:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik vind de Vaillantes grappig, maar de Nürburgring Aston is mijn favoriet in deze update. Prachtige aanwinst, geniet ervan :dance:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
MB 500 Sec Ronnie

Ferry,

hele fijne aanwinsten :worshippy: :worshippy:

de modellen van mijn vroegere stripheld vind ik erg uber cool :drool: :drool: wordt een leuke serie.

Bij thuiskomst vanmiddag toch maar eens zo'n strip erbij pakken :)

Leuk busje trouwens, met een alleraardigste livery, en je AM, die ziet er wederom super uit :worshippy: :dance:

Groet, Ron
Plaats reactie