Tom's Audi's en meer- een quattro van Atlas

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

en een chronisch tijdgebrek, ben namelijk net begonnen met de restauratie van een echte auto...

Laat me raden: een audi Quattro ??

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten en we hopen ondanks je tijdgebrek toch een paar leuke plaatjes te kunnen zien over een tijdje :thump_up: :thump_up:
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Geen quattro, een Audi Fox GTI (Amerikaanse versie van de zeldzame 80 GTE) uit 1978. De auto is compleet, strak en origineel maar heeft behoefte aan een restauratie. Als-ie hier op kenteken staat is het de enige Fox GTI in Europa, in Amerika zijn er nog een stuk of 10 over.

Ik heb wat foto's van mijn nieuwe schaalmodellen geschoten maar geen plek om ze te uploaden...

Tom
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Als je tijd hebt, wil ik graag wel eens dat restauratie object van je zien. Ik ken dat helemaal model namelijk niet. Zal wel ver voor mijn tijd geweest zijn :lol:
Bracer

Bericht door Bracer »

Afbeelding

Is het deze?? heeft zelfs een eigen embleem gekregen zie ik :dance:

Afbeelding

Succes met je project iig!!
Afbeelding
///M Power

Bericht door ///M Power »

Hmm mooie wagen, hij ziet er p de een of andere manier heel bekend uit, maar ik begrijp dat hij bijna niet voorkomt? :? Misschien zie ik er gewoon de stijl van andere audi's in... :|
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Die is het helemaal, mijne is een zilveren tweedeurs in GTI-uitvoering. Dat hij bekend lijkt kan kloppen, het is namelijk niet meer dan de US-uitvoering van de Audi 80 van 1977-78.

De verschillen tussen de EU- en US-uitvoering bestaan uit: dikke bumpers, side marker lights en vier ronde koplampen in plaats van twee rechthoekige. Veel info over de Audi 80 type 82 (zo heet-ie intern) op http://typ82.de, daar vind je bij 'Bilder' ook de foto's van mijn drie andere type 82s. Ja, je kunt wel zeggen dat ik geen maat weet te houden... :?

De Fox GTI is ook nog voorzien van grote stickers met het GTI-logo op de motorkap en de flanken. Er zijn nog twee Foxen in Nederland (beiden aan het wachten op restauratie) en minstens één in Duitsland, maar geen daarvan is een GTI.
Overigens - leuke anecdote - de Audi 80 GTE (EU-versie van de Fox GTI) heeft zijn 110 pk 1.6-motor gedoneerd om de eerste Golf GTI te creëren.

Tom
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Het is een mooi model Tom. Veel succes ermee :dance:
tom

Bericht door tom »

Bedankt allemaal!

Nog even over de schaalmodellen van de type 89 Audi 80: hier een foto van de Gama-versie-
Afbeelding

en hier de Schabak-
Afbeelding

Tom
tom

Bericht door tom »

Afgelopen weekend de Le Mans quattro en RSQ van LookSmart ontvangen, had ik al een tijd geleden besteld. Allebei prachtig!

Vanavond de gelegenheid gekregen om voor extreem lage prijzen te shoppen. Dat kon ik niet voorbij laten gaan...

-1:43 DKW 3=6 cabriolet, Schuco
-1:43 DKW Schnellaster 'Kundendienst', Schuco
-1:18 Auto Union Typ C Rennwagen, Revell
-1:18 Horch 830V Cabriolet, Ricko
-1:18 Audi Urquattro straatversie, SunStar

Voor het geval dat iemand het zich afvraagt: de merken Auto Union, DKW en Horch zijn net zoals NSU en Wanderer opgegaan in het latere Audi. Omdat ik aardig bij ben met de recente modellen, ben ik begonnen met het oudere spul.
DeProfessor
Contacteer:

Bericht door DeProfessor »

De dealer editie is er in:
- rood (imolarot)
- zwart
- zilvergrijs

De reguliere Minichampsuitvoering is er in de volgende kleuren:

- santorinblau perleffect
- imolagelb
- brilliantschwarz metallic
- goodwood grün

Je hebt ze dus allemaal, als je twee zwarte hebt :wink: Voor zover ik weet zijn de kleuren identiek overigens...
Paultje
Schaal: 1:43

Bericht door Paultje »

hey tom nog nieuwe aanwinsten, ik nog niet maar binnenkort nieuwe a3 sportback en audi a4 kopen :D en henk audi-fan heb jij foto's van jou collectie????

Groeten

Paul
tom

Bericht door tom »

Henk, ik heb niet meer kleuren gezien. Volgens mij is je collectie compleet.

De A3 Sportback van Minichamps zag ik gisteren in Duitsland maar daar moest-ie 30 euro kosten. Ik wacht op de Motorshow Essen. De A4 hoop ik daar ook te scoren. De Sportback was overigens prachtig, de blauwe is de meest opvallende (hij was er ook in grijs en zwart).

Ik probeer altijd een opvallende kleur te kopen, er zijn al zoveel grijze of donkere modellen van Audi's...
tom

Bericht door tom »

RemcoZ schreef:Staat die auto in de buurt van Deventer/Snipperling? Hij komt mij nl. ook heel bekend voor...

Nee, hij staat bij Utrecht, waar ik woon.
Paultje

Bericht door Paultje »

Jah de a3 sportback zal wel gewoon op de audi stand te koop zijn, maar er moet ook n rode a3 sportback te koop zijn??? Hoop dat ie ook al leverbaar is :dance:
Cedrick

Bericht door Cedrick »

tom schreef:Henk, ik heb niet meer kleuren gezien. Volgens mij is je collectie compleet.

De A3 Sportback van Minichamps zag ik gisteren in Duitsland maar daar moest-ie 30 euro kosten. Ik wacht op de Motorshow Essen. De A4 hoop ik daar ook te scoren. De Sportback was overigens prachtig, de blauwe is de meest opvallende (hij was er ook in grijs en zwart).

Ik probeer altijd een opvallende kleur te kopen, er zijn al zoveel grijze of donkere modellen van Audi's...

Heb de blauwe, en hij is prachtig !! :shock:
Gesloten