Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Heb je een mooie foto gemaakt van een modelauto uit je eigen verzameling? Plaats hem hier!
Uiteraard kun je hier ook al je vragen en tips kwijt over het fotograferen van modelauto's.
In het kort: hoe, waar en waarmee worden jou foto's gemaakt.
Zou je niet zeggen als je de foto's ziet. Maar, ik vind zoom eigenlijk belangrijker dan het aantal megapixels. En een statief helpt natuurlijk ook erg.
Megapixels is voor de meesten van ons ook niet van belang. Dit is alleen belangrijk als je groter dan A4 gaat printen. Dan heb je echt meer dan 4MP nodig. Maar alles kleiner dan dit dan zie je als leek het verschil tussen 3 en 10MP echt niet. Sterker nog, je verkleint de foto's hier op 't forum zelfs tot 800*600, dus worden er toch sowieso pixels geschrapt
Dit was mijn eerste (nou ja, van mijn pa), tijdje terug alweer! Het ding had een optioneel LCD scherm wat je er op kon klikken en de maximale resolutie was niet meer dan 800*600... Volgens het artikel dus 0.4 megapixels! Helaas is 'ie gejat...
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Dit was mijn eerste (nou ja, van mijn pa), tijdje terug alweer! Het ding had een optioneel LCD scherm wat je er op kon klikken en de maximale resolutie was niet meer dan 800*600... Volgens het artikel dus 0.4 megapixels! Helaas is 'ie gejat...
Een camera van 0,4 mp jatten... mm, kan ook alleen maar in Rotterdam he, daar zijn ze blij met alles (zelfs met een punt tegen willem II)
Dat telt niet: weg is weg Op mijn werk hadden ze er 1 in 1999 waar je een diskette in moest stoppen en die kwam niet eens aan 800x600px.
Coolpapa04 ligt op kop wat mij betreft
@ Powersprint: de kwaliteit van de pixels is ook heel belangrijk. Met mijn 4.1MP camera kan ik makkelijk tot A3+ printen en dat is dan echt nog scherp. (tot zover kan mijn printer) Dan moet ik wel wat interpoleren in photoshop, maar door de kwaliteit van de pixels kan dat makkelijk. Bij compactcamera's is dat moeilijker, doordat de pixels dichter bij elkaar liggen en meer last hebben van "overstraling" en andere vervelende bijverschijnselen.
Mister Lee schreef:Wat ook helpt voor een goeie macro-opname is een flinke bak licht. Met weinig licht krijg je veel meer onscherpte.
Dit is niet juist. Tenzij je op de automatische stand gaat en de camera automatisch onderstaande zaken wijzigt, die er wel invloed op hebben. Hoewel je bij macrofotografie mijns inziens beter niet op een automatische stand kunt fotograferen.
Maar de scherptediepte wordt bepaald door de lensopening in combinatie met de brandpuntsafstand. Als het donker is heb je vervolgens alleen een langere sluitertijd nodig, maar dit heeft geen invloed op de scherptediepte.