Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Daytona69
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld

Bericht door Daytona69 »

Als je zo die manier " professioneel" je geld kan verdienen , dan heb ik het verkeerde beroep gekozen
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Fruitcake
Contacteer:

Bericht door Fruitcake »

Denk niet dat ie er zoveel verkoopt dat hij er ook echt van kan leven ;)
Daytona69
Contacteer:

Bericht door Daytona69 »

Ik zie dit meer als vervalsingen ,maar je valt wel hard door de mand als je startnummer 29 van een F40 op een 360 ferrari plakt en dan ook nog een rode wel met nummer 29 te koop zet en die moet dan wel wit zijn Hahahaha , wat een loser
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
BasPlankgas

Bericht door BasPlankgas »

kansloos ja:P
Terug van weggeweest!
Collectie
Daytona69
Contacteer:

Bericht door Daytona69 »

Wat mij opvalt is dat een aantal ferrari "ombouwen" op E-bay allemaal startnummer 29 hebben terwijl ze van verschillende aanbieders zijn. Begin langzamerhand een complottheorie te ontwikkelen over decalbendes :sick:
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Is dit niet allemaal een beetje overdreven?
Iemand die het leuk vind om te knutselen en te plakken moet je lekker zijn gang gaan.
Ik snap wel dat het irriteert tussen de modellen die je wel aan het zoeken bent, maar diegene die wel zo een model willen kopen moet je lekker zijn gang laten gaan en "maker" van deze brouwsels zal zijn plezier er waarschijnlijk wel aan beleven.
DennieV

Bericht door DennieV »

Toch vind ik de reacties van 'kenners' niet overdreven hier...

Mensen die een modelletje ombouwen voor te proberen en dat dan hier posten,daar moet je iid je respect voor tonen omdat niet iedereen gouden handen heeft.

Maar die mensen die zulke modellen dan voor,vaak absurde bedragen,te koop zetten met de teksten 'zeer zeldzaam' en 'zeer speciaal' die vragen gewoon om uitgelachen te worden.

Ik prul met sommige 'mindere' modellen ook wat aan,verlichting inbouwen,velgen proberen te wisselen die dan afbreken en weer gelijmd moeten worden enz enz.
En denk maar niet dat ik die dingen ooit te koop aan ga bieden,en helemaal niet voor belachelijke prijzen met belachelijke teksten. :)

Dus medeforummers,blijf lekker zulke linken posten,want ik vind het wel lachwekkend :dance:

p.s. ik val hiermee niemand aan,ook rsh_scuderia niet,want ik bedoel dit uiteraard op een vriendelijke manier :thump_up:
Daytona69
Contacteer:

Bericht door Daytona69 »

Nee het is niet overdreven , zulke mensen vragen erom , zeker degene die in hun advertenties zetten dat het een profesionele ombouw is !!!!

Zet er dan in : met uiterste zorg omgebouwd naar FANTASIE model , mensen die voor hun plezier ombouwen en eerlijk zijn in hun advertenties bespreek ik ook niet , wel die met ,wat ik noem ,hoogmoed waanzin
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:oops: Waar maken we ons druk om :?:

Zolang als mensen het erbij zetten heb ik er geen problemen mee. Vind sommige modellen zeer gaaf aangepast. De schuurvondsten zijn soms helemaal geweldig :drool: Vind persoonlijk dat mensen zich een beetje te druk maken hier :mrgreen: Denk aan de bloeddruk :thump_up:

Verder is het woord professioneel ook een woord waar je veel betekenissen aan kunt hangen. Wanneer ben je een professionele ombouwer en wanneer niet :?: Ga daar eerst maar eens over nadenken :mrgreen: Want zover ik weet bestaat er nog geen opleiding voor :doh:
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

ik snap inderdaad ook niet waar jullie je druk om maken...
't lijkt nu wel of heel marktplaats wordt afgezocht om mensen te vinden die eigen initiatief hebben genomen om een model om te bouwen! Tuurlijk erger ik me aan een "exclusieve targa Scaglietti met enorme chromen velgen". Maar om nou elke ombouwer gelijk zo de grond in te boren... Dan vind je vast ons ombouwproject-topic ook verschrikkelijk, want daar wordt ook initiatief genomen... :thump_up:
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Volgens mij gaat het meer om de formuleringen op marktplaats waarin wordt gedaan alsof het iets bijzonder waardevols is en niet een cheapo modelletje wat simpel is 'omgebouwd' met een andere stickerset en niet is gebaseerd op iets wat ooit heeft gereden. De waarde is daardoor in feite minder dan die van een origineel model...
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

tom schreef:Volgens mij gaat het meer om de formuleringen op marktplaats waarin wordt gedaan alsof het iets bijzonder waardevols is en niet een cheapo modelletje wat simpel is 'omgebouwd' met een andere stickerset en niet is gebaseerd op iets wat ooit heeft gereden. De waarde is daardoor in feite minder dan die van een origineel model...
Zodra als mensen het er netjes bijzetten dat het om een omgebouwd model gaat vind ik het prima. Door wie en hoe die omgebouwd is maakt mij niet uit :mrgreen: Dat is aan de koper :wink:
Marktplaats schreef:
Prachtige en zéér exclusieve Ferrari F40 GTE PILOT BPR
handgebouwd op basis van een Burago 1:18 !
model zit nieuw in een vitrineboxvaste
vaste lage prijs !!!!!
Lijkt me toch duidelijk :P
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

In de modelwereld zijn al jaren mensen die zich bezig houden met bouwen van modellen. Voorheen ging dat via mond op mond reclame of modelwinkel. Wat dat betreft is internet een uitkomst.
Hierbij moet je natuurlijk wel het kaf van het koren weten te scheiden, want je heb zowel zeer fantastische modellen als werkelijke troep.

Echt oplichting vind ik het niet. Het is aan de koper om te beslissen! En internet moet je nu eenmaal met voorzicht betrachten. Dus google eerst is op naar info van een 1:1 wagen

Zelf heb ik een 1/18 F40 omgebouwd naar een raceversie van Kroymans en deze via Ebay verkocht omdat ik 1/43 ging verzamelen. Dat er dan verzamelaars zijn die lekker tegen elkaar opbieden en de prijs uiteindelijk meer dan 4 maal over de kop gooien is niet mijn fout. :dance:
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Tom_Aston-Martin schreef:@St. Paul, Huppelt die persoon nog steeds hier opt forum rond? Want er is maar één met een verrotte Volvo :lol: :thump_up:
Om hier nog even op te reageren: die wagen is inmiddels gesloopt door mij, was inderdaad erg rot :mrgreen:
Inmiddels heb ik er eentje waar GEEN SPATJE roest meer op zit! Dat mag ook wel na 1200 euro laswerk :oops:
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

volvofiel schreef:
Tom_Aston-Martin schreef:@St. Paul, Huppelt die persoon nog steeds hier opt forum rond? Want er is maar één met een verrotte Volvo :lol: :thump_up:
Om hier nog even op te reageren: die wagen is inmiddels gesloopt door mij, was inderdaad erg rot :mrgreen:
Inmiddels heb ik er eentje waar GEEN SPATJE roest meer op zit! Dat mag ook wel na 1200 euro laswerk :oops:
ah, kijk :thump_up: Nou is toch een stuk beter zonder roest :mrgreen: :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie