Wie is beter Albers of Doornbos.?

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jos schreef:
wat zou je ervan zeggen als ik zeg dat ik denk dat dit onderdeel is van hun taktische/sponsor steekspelletje? Beide heren beseffen dat er geen plek is voor 2 nederlanders namelik..

Ja dat is wel duidelijk. Ik denk dat 1 al moeilijk gaat worden met al die veranderingen. Maar zoals dit overkomt voelt Doornbos zich blijkbaar zekerder van zijn zaak. Die laat het allemaal lekker lopen.

En wat Matt zegt... Ik denk dat wat Doornbos doet beter is voor je carriere inderdaad. Er zitten rijders in de F1 die nauwelijks wat "gepresteerd" (als je het hebt over winst etc.) hebben en toch jaren mee draai(d)en. Dus om puur talent gaat het echt niet alleen.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

TSja, wie is er beter?

Ik denk dat de Minardi heeft laten zien wie beter is. De laatste races hadden verschillende weer typen. En wie kwam er uiteindelijk het beste uit?
Wie zorgt ervoor dat hij het team naar grotere hoogten stuwt?
Wie zorgt voor de beste raceprestaties, wie is het snelste in de kwalificatie?
Dan zeg ik; Alberts.

Ik ben geen fan van beider rijders. Dus enig chauvinisme is mij vreemd. Beide rijders hebben niet de uitstraling of de rijstijl die ik waardeer.

Maar overall denk ik dat de prestaties op dit moment uitwijzen dan Alberts de betere rijder is.

En alles wat dhr Mol en consorten zeggen neem ik met een pak zout.
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Mijn voorkeur gaat uit naar Doornbos. Ik heb beide coureurs jarenlang gevolgd, Albers in de DTM en Doornbos in de F3 en de F3000. Moet ik toch zeggen dat Robert een betere indruk op mij heeft achtergelaten. Albers is, naarmate hij verder in de DTM kwam steeds in mijn achting blijven dalen. Ik gunde hem de F1 wel, he payed his dues en hij was vaak subliem in de DTM, maar het is niet mijn type coureur.

Die laatste F3000 race van Doornbos in Spa ga ik nooit vergeten, na een al even super seizoen was die race toch een heel mooie kers op de taart. Je ziet gewoon dat hij geniet van het racen en het lijkt of hij enkel doorvoor leeft, toch iets wat bij sommige opkomende talenten minder en minder het geval is.

Maar ieder zijn eigen favorietje natuurlijk en ik ga niemand vies bekijken omdat hij Albers fan is :).
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

albers en williams? (bron http://www.grandprix.com)

Christijan Albers and Williams

Minardi driver Christijan Albers is one man who is going to be severely affected by the purchase of Minardi by Red Bull. This means that the only pay-drives available in the future will be with the Midland F1 team and there are no signs that this is going to be any more serious in 2006 than it has been this year and thus a drive there might not be a very good investment. Albers and others, such as Robert Doornbos, Narain Karthikeyan and Tiago Monteiro are thus looking around for other opportunities and test drives seem to offer the best chance there is to break into F1 because teams place so much emphasis these days on time spent in the cars.

Most of the major F1 teams have one or even two test drivers on the books and so the youngsters have been looking to Williams, which is expected to have at least one seat available next year. It is expected that Mark Webber will be joined in the race team by Nico Rosberg but it is not yet clear whether Antonio Pizzonia will be happy to sit around and wait any longer as he will have been twice passed over for a race drive: firstly by Nick Heidfeld and, if it is confirmed, by Rosberg. It is anticipated that Pizzonia will head off to the United States where he has a good chance to make a decent career.

That means that Williams will need a test driver and the word is that Christijan Albers is high on the list. The Dutchman is now 26 and made his F1 debut this year after four years in the DTM series with Mercedes-Benz. Given that he was out of single-seater racing for such a long time, his performances this year have been quite impressive, indicating that the 1999 German Formula 3 Champion has lost none of his pace.

The word is that Williams is talking.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Given that he was out of single-seater racing for such a long time, his performances this year have been quite impressive, indicating that the 1999 German Formula 3 Champion has lost none of his pace.

Dit is een mooi punt. DTM mag dan wel de "F1 met het dakje" zijn, maar er zitten toch grote verschillen in qua rijden. Het betekend dus dat Albers al 5 jaar niet meer in een one-seater gezeten heeft en daar Doornbos daar al wat jaartje in rond tuft. Dit punt vind ik zwaarder wegen dan dat er gezegd wordt dat Doornbos pas halverwege het seizoen instapte, want hij reed al bijna een heel jaar in die Jordan rond, misschien is de Minardi anders in de handeling, maar de basis blijft hetzelfde.
Een DTM wagen heeft niet veel spoilers, ja hier en daar wat kleine, maar daar haal je je 10de van secondes niet uit voor een betere startplaats.

Al moet ik wel zeggen dat ik na het lezen van het interview het ook een niet zo slim iets van Albers was, maar hij heeft wel gelijk. Als de enigneer van Minardi ook roept wat Albers zegt zit er een grote kern van waarheid in, en niet het veel besproken jalouzie en dikke duim werk. Het is toch van de zotte dat je als coureur een iets andere houding hebt en daardoor maar links gelegd wordt omdat die andere veel leuker overkomt :?

Even van een andere site afgesnoept:

Doornbos tegen de enigineer:
"It was a fun race, thank you!"

Albers tegen de enigineer:
"The car is strugeling, we need more downforce"

Dan weet ik wel waar de enigineer meer aan heeft ;)

Toegevoegd na 2 uren 32 minuten:

Maar dit soort berichtjes lees je natuurlijk niet graag:

http://www.grandprix.com/ns/ns15822.html
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Williams zet de 20 jarige Rosberg naast Webber. Pizzonia heeft de positie van 3de rijder aangeboden gekregen. Ik denk dat als je als 25 jarige nog wil beginnen je gewoon te laat bent. Ze zijn nu toch meer op zoek naar jonge wonderkindjes en rijders met de in de betere teams opgedane ervaring. Albers is te laat denk ik.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Fase 2:

Seemingly in response to Doornbos' teammate Christijan Albers who had launched an attack on his countryman's inability to develop a car, Stoddart said Robert did a 'fine job' after joining the Faenza based team in round 12. "There is no doubt Robert's feedback made a significant contribution to the development of the new car," the Australian insisted.
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Stick that in your pipe and smoke it! :) :) . Toch een zalige gast die Stoddie, ik ga zijn uitspraken missen.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Yurinator schreef:Stick that in your pipe and smoke it! :) :) . Toch een zalige gast die Stoddie, ik ga zijn uitspraken missen.

Wees niet bang. Stoddart heeft al aangegeven in de toekomst terug te willen keren in de F1. :wink: Hij gaat nu het Australian V8 geweld in. :worshippy:
fish88

Bericht door fish88 »

dat was toch alleen sponseren van een team? Hij zou dacht ik niet een eigen team oprichtten.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Lood om oud ijzer... :mrgreen:

Heb nog niet zoveel gezien van Doornbos...
En heb genoeg gezien van Albers... met name stilstaan in de bocht :wink:

Albers is slechte acteur, kijk maar naar zijn CO2 reclame...
En een omhoog getrapt ventje, een kakker etc.

Doornbos, ja weinig gezien op tv, ook niet veel acties...

Als je Albers zou vergelijken met Schumacher, dan is Doornbos een goede Barrichello...

De toekomst moet het laten zien... hoe dan ook... iedereen kan jaloers erop zijn dat zij wel in die wagens rijden :twisted: :thump_up:
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Bron: http://www.f1racing.nl

Stoddart bedankt Doornbos

Nog een paar dagen en Minardi is definitief overgenomen door Red Bull. Teambaas Paul Stoddart laat in een persbericht weten met pijn in zijn hard afscheid te nemen van het team dat hij vijf seizoenen onder zijn hoede had. Met name Robert Doornbos krijgt een pluim van de Australiër.

"Ik wil iedereen bedanken die het afgelopen seizoen voor ons gereden heeft," vertelde hij. "Ik wil met name Robert Doornbos onder de aandacht brengen, voor het goede werk dat hij heeft gedaan. Hij kwam pas in de twaalfde race bij het team, had nog nooit in de auto gereden en het was zijn eerste Grand Prix. Hij heeft zich goed aangepast aan de auto en het team en was snel."

"In de acht races die hij voor ons gereden heeft, heeft hij laten zien erg snel te zijn," vervolgde Stoddart. "Zijn gedrag was bovendien uitstekend en technisch gezien deed hij het ook goed. Ondanks dat hij maar kort voor ons gereden heeft, heeft hij veel bijgedragen aan de ontwikkeling van de nieuwe auto."

Tsja, waar blijft dat bedankje voor Albers?
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

:lol: :lol: :lol:

Kat in het nauw maakt........... ;)

Of in dit geval voor een ander. Werd dus te heet onder de voeten van Doornbos dat hij weinig heeft bijgedragen dus maar even een pluim in de spreekwoordelijke r**t van de baas himzelf :thump_up: Blijkbaar gaat het dan achter de schermen beter met Albers dan Doornbos, als zelfs te chief hem op moet hemelen :?
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ja of die manier van werken van Doornbos werpt toch zijn vruchten af dat teambaas achter hem gaat staan. Je kunt het van 2 kanten bekijken.

Albers was trouwens bij Jensen en schatte zijn kans op een stoeltje volgend jaar op 80%.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

27-10 - Stel je brandende vraag over de Formule 1 aan hoofdredacteur Ronald van Dam (ronald@formule1.info) en lees hier het antwoord. Vandaag: wat bezielt Albers met zijn aanval op Doornbos?

Beste Ronald,

Met stijgende verbazing heb ik het interview in jullie blad met Christijan Albers gelezen. Onbegrijpelijk dat hij zo tekeer gaat tegen zijn teamgenoot. Waarom doet hij dat? Waarom belt hij Robert Doornbos niet gewoon op. Ik vind dit niet erg sterk van hem, het zal z’n populariteit geen goed doen.

Len Verhagen

Beste Len,

Zelden heeft een artikel in ons blad meer stof doen opwaaien dan het interview van collega Nando Boers met Chrisitijan Albers. De mailbox ‘stroomde over’ en ook onder het bericht op de site dat naar het interview verwees bleven de reacties maar komen. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het merendeel van de mensen die heeft gereageerd negatief waren over Albers, maar daarbij moet je wel in acht nemen dat iemand die zich ergens over opwindt veel sneller in de pen zal kruipen dan iemand die het er mee eens is. Zo werkt dat.

Ook wij kregen er soms van langs. Zo van: hoe halen jullie het in je hoofd om Albers de ruimte te geven zo uit te halen naar Doornbos? Wie het interview goed leest ziet dat onze verslaggever Albers tegengas geeft en niet schroomt om te suggereren dat Albers zelf ook bijgedragen heeft aan de vervelende sfeer tussen de twee Nederlanders bij Minardi. Bovendien hebben we Robert Doornbos de gelegenheid gegeven om te reageren op de uitspraken van Albers, hetgeen hij ook stijlvol heeft gedaan, maar nog belangrijker: we hebben ook hoofd-ingenieur Andy Tilly – een onafhankelijke partij – naar zijn oordeel over de twee coureurs gevraagd. Mijns inziens hebben we er alles aan gedaan, om ‘de zaak’ objectief te behandelen. Maar je zou wel een erg slechte journalist zijn als je de uitspraken van Albers zou negeren en zo’n interview niet zou plaatsen. Maar je moet je wel kritisch opstellen, hoor en wederhoor toepassen, en een onafhankelijke partij met gezag (Tilly) raadplegen, en dat is hier allemaal gebeurd.

Dat Albers ook een column in ons blad heeft staat er los van. Als Doornbos fel uit zou hebben gehaald naar Albers zouden we het artikel ook groot hebben gebracht. Maar ook dan weer met het in acht nemen van de journalistieke uitgangspunten.

Is het slim van Albers dat hij dit heeft gedaan? Hij roept niet zomaar wat en – gelet op de uitspraken van Tilly – zit er een kern van waarheid in. Maar je kunt je afvragen wat hij ermee wint door zo fel uit te halen. Het heeft er alle schijn van dat in Shanghai bij Albers het kookpunt was bereikt. Hij deed dat trouwens al eerder voor de microfoon van Jack Plooij, toen Albers live een sneer uitdeelde naar commentator Olav Mol, die zich in de ogen van Albers iets te nadrukkelijk als adviseur van Doornbos en diens suikeroom Harry Muermans op had gesteld.

Kijk, hij oogt misschien als ‘een Larens balletje’ zoals ik in een van de mailtjes las, maar als je Albers wat beter kent zie je een jongen die er echt alles voor doet om zijn droom te verwezenlijken: een succesvol Formule 1-coureur worden. Daarom is hij soms lastig in de omgang, maar wel enorm gedreven, en dat eist hij ook van de mensen om zich heen, soms tot vervelens toe. In de ogen van Albers is Doornbos iemand die het vooral leuk vindt dat hij in de Formule 1 zit, die daar van geniet, lekker dolt in de paddock met pers en collega’s, het tegenovergestelde van Albers zelf die zich voor honderd procent focust op zijn werk als coureur. En als hij dan het gevoel heeft dat Doornbos meer krediet en waardering krijgt dan hij, dan gaat Albers in een keer in de aanval. Daar kun je op wachten. En het maakt hem dan ook niet uit hoe de buitenwacht daar tegen aan kijkt.

Maar goed, belangrijker is: heeft hij gelijk? Dat lees je in het komend nummer (17) van FORMULE 1, dat op donderdag 3 november in de winkel ligt. We hebben namelijk alle rondetijden in de acht races die ze tegelijk hebben gereden vergeleken. De uitkomst? Opzienbarend!

Ronald van Dam
Plaats reactie