De Beurs

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Niels
Berichten: 540
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Bericht door Niels »

Even van een andere site geleend:

Mountainbike.nl schreef:Welkom in het 'TE KOOP'-onderdeel op ons forum. Vanzelfsprekend zijn er een aantal gedragsregels, waar wij dus ook op zullen modereren.

* reageer alleen op een verkoop als je serieuze interesse hebt. Als iemand iets naar jouw mening té duur wil verkopen is dat zijn/haar probleem, niet dat van jou.
* plaats alleen zaken die je zelf te koop aanbiedt (zoek je iets: daar hebben we het onderdeel 'GEZOCHT' voor)
* de mogelijkheden voor verkoop die we aanbieden kun je zien als een extraatje. Mensen die 'puur' voor verkoop komen kunnen terecht op sites die dat óók als hoofddoel hebben (bijvoorbeeld eBay en Marktplaats). Dat is dus niet hier!
* in lijn met bovenstaande is het niet de bedoeling om in een verkooptopic alleen de mogelijkheid te bieden om op een andere site mee te bieden op een te koop staand artikel
* dit forum is in principe bedoeld voor het aanbieden van mountainbikes, onderdelen daarvoor of aanverwante artikelen (zo staan we bijvoorbeeld racefietsen wel toe, stadsfietsen niet). Topics over computers, radio's of auto's etcetera worden meteen verwijderd
* het is verboden gestolen goederen aan te bieden via onze site
* plaats in de titel van het topic altijd duidelijk waar het om gaat
* als er contact is gelegd tussen verkoper en mogelijke koper, handel dit dan verder af via mail of prive-berichten, maar niet in het topic zelf
* je verkooptopic "kicken" mag, maar niet vaker dan eens per 48 uur. topickicks binnen 48 uur worden zonder kennisgeving verwijderd
* als je iets verkocht hebt, geef het dan aan in de titel
* tenslotte: zoals voor het hele forum geldt ook voor dit onderdeel uiteraard de policy

Verder uiteraard wat tips om voor jullie om de verkoop te bespoedigen
Vermeld zo veel mogelijk nuttige info, bijvoorbeeld:

* merk
* type
* bouwjaar
* maat
* staat
* vraagprijs
* kleur
* woonplaats verkoper (of mogelijkheden/kosten verzending)

En de beste tip is natuurlijk: plaats er een (link naar een) foto bij.
Mountainbike.nl biedt zelf niet de mogelijkheid om foto's te hosten. Heb je geen eigen webspace gebruik dan bijvoorbeeld de photo-gallery's van http://www.pinkbike.com of http://www.bikefestival.nl.

De ervaring leert dat vooral over de vetgedrukte info veel vragen worden gesteld.

Namens Mountainbike.nl alvast bedankt en veel koop- en verkoopplezier.


Op dit forum word nog véél meer aangekloot dan hier (is ook een stukje groter) maar het tekoop onderdeel werkt daar vet goed. Met deze regels en 1 mod die 1x per dag even de posts bij langs gaat heb je het in no-time weer op de rit.

Groot deel van de regels zijn hier al, toch zijn er nog een paar puntjes die overgenomen zouden kunnen worden.

@ rsh_scuderia: Weinig geneuzel, ging gewoon ergens over en wel over iets dat in principe juist in de beurs voor een oplossing kon zorgen, ware het niet dat het systeem niet zo vlekkeloos is als word gedacht. Type's die zo nodig moeten melden dat er iets niet goed is zijn nog véél irritanter. Zulke dingen kunnen via PB, ben je het hier niet mee eens PB me dan maar.
Afbeelding
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Mja, ik dacht dat die regels hier ook wel zouden staan, maar dat is dus niet zo.
Ik vind het wel een goed setje, maar zelfs met extra mod-werk (waar ze niet op zitten te wachten, begrijpelijk) blijft het een kwestie van fatsoen en normaal met elkaar omgaan.
Ik heb op andere forums gezien wat er gebeurt als mensen onderling via pb of in het eggie een ruzie krijgen en die dan plots op het forum knallen. :roll: Daar word je ook niet vrolijk van.

Als ik het niet eens ben met een mod stuur ik wel een pb, ook omdat er vroegah nogal strikt werd gehandeld.
Daar zit hem wel een dilemmaatje; ik heb meerdere malen geprobeerd een van de hardnekkige onzinposters hier subtiel via posts op zijn gedrag te wijzen en net die posts van mij werden dan verwijderd omdat ze beledigend waren. Dat klopt, maar daarmee dwing je de hele "publieke" controle wel naar de achtergrond.
Als ik hier nou het 3e rijk ga zitten ophemelen, zit mijn inbox dan vol?
Sommige dingen lijken me wel belangrijk dat ze wel in het openbaar worden besproken, zeker omdat dat die controle in de hand werkt.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Tim schreef:Daar zit hem wel een dilemmaatje; ik heb meerdere malen geprobeerd een van de hardnekkige onzinposters hier subtiel via posts op zijn gedrag te wijzen en net die posts van mij werden dan verwijderd omdat ze beledigend waren. Dat klopt, maar daarmee dwing je de hele "publieke" controle wel naar de achtergrond.


Dat is het em nou net, de ene kan daar wel tegen en de ander niet, en daar krijg je "ruzie" door, omdat een publiek iemand een ander gaat zitten verbeteren.

Sommige dingen lijken me wel belangrijk dat ze wel in het openbaar worden besproken, zeker omdat dat die controle in de hand werkt.


Daar is dus dit Forum beheer voor, als je iets dwars zit, plant je dat hier neer of via een report, maar niet zelf de mod uit gaan hangen en iemand gaan zitten verbeteren, want daar krijg je dus gewoon onenigheid over.

Maar ja, als een mod al niks mag doen :roll:
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Markopolo schreef:[..]

Daar is dus dit Forum beheer voor, als je iets dwars zit, plant je dat hier neer of via een report,


Klopt ook. Maar als dat zou werken hadden we deze thread niet. :roll:
Ik ben niet van plan mod te gaan spelen, maar soms werkt een kleine terechtwijzing in een opvolgende post beter dan een verwijderd bericht.
Je hebt gelijk als je zegt dat dat voor iedereen anders is. :thump_up:

Mod van je eigen verkooptopic lijkt me dan nog het handigste, kan ieder voor zich bepalen wat het gaat worden. Dat is, locken met de mogelijkheid dat de poster nog kan editten lijkt me nog beter, maar dat gaat dus niet.

[editje] ik zou die Lexusfriek gewoon lekker laten posten trouwens. Is met tussenpozen hilarisch om te zien hoe die overal op reageert. :mrgreen:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

[editje] ik zou die Lexusfriek gewoon lekker laten posten trouwens. Is met tussenpozen hilarisch om te zien hoe die overal op reageert. :mrgreen:
:twisted: :mrgreen:

ahum..

Die regels van dat mountainbike forum lijken me erg goede regels. Vrij waterdicht, en samen met de regels die we al hebben, hebben we toch een goed systeem?!

Het sluiten van een topic vind ik geen goed idee, omdat er toch altijd van die kleine vraagjes blijven die daar best kunnen mogen blijven staan. Als de topicstarter bijv. iets vergeten is.. ik noem maar wat.

Kortom.. Goede regels is het halve werk (als die tenminste worden doorgelezen) :eh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Al met al blijf ik van mening dat een topicstarter best zijn eigen topic zou moeten mogen modereren.....

het slotje erop vind ik al helemaal geen goed idee...
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Curbstone Models schreef:Al met al blijf ik van mening dat een topicstarter best zijn eigen topic zou moeten mogen modereren.....

het slotje erop vind ik al helemaal geen goed idee...


Een topic starter kan ook zijn eigen post modereren ;) via de Afbeelding knop :mrgreen:
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Dat kon toch niet als het topic op slot zat?

Tim schreef:Nee, kan niet editten of posten omdat ie gelocked is.. :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lexusfreak
Berichten: 1245
Lid geworden op: wo 24 aug 2005 22:06

Bericht door Lexusfreak »

Leuk dat er geroddeld over mij wordt :cry:
Gebruikersavatar
caprigek
Berichten: 1366
Lid geworden op: do 11 aug 2005 21:36
Locatie: almere

Bericht door caprigek »

Lexusfreak schreef:Leuk dat er geroddeld over mij wordt :cry:


trek je er niets van aan
DOE WAT JEWILT GEKLETST WORD ER TOCH

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon





dissapear
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Lexusfreak schreef:Leuk dat er geroddeld over mij wordt :cry:



Dat bedoel ik dus. Het zou roddelen zijn als het via pb's of msn gaat.
Jij (nu ff op jou, zijn er meer hier) maakt zo af en toe gewoon vrij stompzinnige posts. Sorry, maar het is niet anders.
Meedelen dat je niet weet welk model je moet kiezen, dan een beslissing nemen met foto's erbij en dan later weer terugkrabbelen: :nuts:
Kan wel verder gaan met voorbeelden noemen, maar daar schiet niemand iets mee op, in de laatste plaats jij, Lexusfreak.

Bedoeling van dit forum is volgens mij dat verzamelaars van modelauto's een plek hebben waar ze het met elkaar kunnen hebben over hun hobby en de randverschijnselen daarvan.
Tegelijkertijd is het een verzamelplaats op internet waar iedereen toegang heeft dus sommige dingen horen er nu eenmaal bij.
Laten we nu niet al te schijnheilig doen, iedereen heeft wel eens iets gepost wat eigenlijk niets bijdroeg. :angel:
Tot nog toe kun je idd geen topic wijzigen als ie gelocked is, mischien dat Muiter daar wel een kans toe ziet, dan kunnen dingen die vergeten zijn ofzo via pb gemeld worden en kan de topicstarter die dingen aanpassen in z'n verkooptopic.
Weet je meteen wie er voor de handel verkoopt of voor de hobby.

Een nadeel van modden in je eigen verkooptopic is dat je nadelige comentaren op je handel natuurlijk sneller verwijdert dan lovende opmerkingen, zit ik me net te bedenken. Iemand verkoopt een model, dat hij MIB noemt. Toch zie ik stickerrestanten op de omdoos zitten. Dat is dus niet MIB, ik meld dat in een post, poster verwijdert die. :roll:
Fictieve zituatie, maar wel een nadeel van zelf modden. :wink:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

caprigek schreef:[..]

trek je er niets van aan
DOE WAT JEWILT GEKLETST WORD ER TOCH

groet caprigek


Sorry, maar dit slaat nergens op!

Misschien dat beestje(s) nu naam krijgen, maar er zijn er nog velen meer met hem die deze dingen ook doen, en hij moet zich er wel wat van aantrekken want het gedrag is storend tegenover veel forumbezoekers.
Ik wil niemand wegjagen, want zo gauw je hier ergens commentaar op geeft ik het lontje te kort en zijn ze gepiekeerd, maar dat is dan de aart van...
Er zijn gewoon een paar regels die hier gelden om het hier aangenaam te maken voor alle leden en daar horen jullie ook gehoor aan te geven!


Maar zelf hier in dit topic gaat het al fout, nummer 1 heeft het over een topic locken maar dat je deze niet meer kan bewerken, en nummer 2 heeft het over modereren van zijn topic en nummer 3 leest dat je een gelocked topic niet meer kan modereren terwijl nummer 2 het helemaal niet over het locken van een topic heeft gehad, hij heeft alleen gezegd dat hij het niks vind om die topics te locken.

Al met al lezen is een groot begrip en ook ik ben wel eens oostindiës-blind en daar mag je me ook terecht voor op de vingers tikken :thump_up:
Gebruikersavatar
caprigek
Berichten: 1366
Lid geworden op: do 11 aug 2005 21:36
Locatie: almere

Bericht door caprigek »

Markopolo schreef:[..]

Sorry, maar dit slaat nergens op!

Misschien dat beestje(s) nu naam krijgen, maar er zijn er nog velen meer met hem die deze dingen ook doen, en hij moet zich er wel wat van aantrekken want het gedrag is storend tegenover veel forumbezoekers.


ik bdoelde er niets mee iedereen heeft wel eens een berichtje gepost wat er niets mee te maken heeft (zoals tim al schreef)
ik ook
en er word altijd wel geroddeld
dat gebeurt veel bij mensen die elkaar heel goed kennen
zoniet hier dan wel via msn

er zal vast wel ergens iets over mij staan
moet ik me er nu druk over maken
nee want dan is de lol er idd gauw af
soms plaatsen mensen berichten die er niets mee te maken hebben (maar best wel om te lachen zijn op dat moment)

ik had de vraag gesteld waarom de rode zeldzamer was dan de gele
er worden namelijk alleen rode voor verkoop aangeboden
voor iemand die die porsches verzameld een domme vraag mischien
maar voor mij een serieuze vraag omdat ik me niet met porsche's bezighoud en dus ook niet weet welke wl of niet zeldzaam is

kort lontje ?? de meesten hebben wel contact met meerdere mensen via msn en praten die daar dan met elkaar
word ook wel eens hilarisch tepraat denk ik
maar als het hier gebeurd is kan het niet


groet caprigek
all objects in the mirror will be soon





dissapear
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Dat kan hier wel, maar met mate, het is een forum, geen chatparadijs ;)

In bv. het café kan je los gaan, de shoutbox! speciaal voor de dingen die je hierboven noemt.

fo·rum (het ~, fora/~s)
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden

chat (de ~ (m.), ~s)
1 on line 'praatje' via het internet, waarbij men op een speciale site met elkaar communiceert


On het maar even duidelijker te maken.
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Ik begrijp zelf niet waar al die mensen zich druk om maken. Voldoet een bericht volgens jou niet aan de regels dan kun je dit melden maar om er grote discussies in die onderwerpen te hangen vind ik nogal opverdreven.
Oprichter van modelautoforum.nl
Plaats reactie