De Beurs

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

De Beurs

Bericht door Jolly Club »

Het stoort mij, en ik denk veel andere gebruikers, mateloos dat er tegenwoordig op elke aangeboden artikel in de Beurs oeverloos gemekkerd lijkt te moeten worden over (te) hoge prijzen, en over hoe zeldzaam een model nou wel of niet is......

In de meeste gevallen eindigt het in een miezerig sfeertje van heen en weer sarren door mensen die niet eens geinteresseerd zijn in het artikel (modelauto, playstation, vlag, staafmixer, avondje met Chasey whatever..)

Is het misschien een mogelijkheid het subforum Beurs zo aan te passen dat er niet op de berichten gereageerd kan worden ? Mensen die interesse hebben voor de koopwaar kunnen immers prima per PB tot zaken komen :think:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Lijkt me idd wel een goed idee om eerlijk te zijn. Alleen de vraag is of dit technisch ook haalbaar is :mrgreen:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Misschien het idee om nadat de advertentie is geplaatst deze op slot te zetten, je kan dan immers via de pb nog steeds comtact met elkaar leggen en als je artikel verkocht of gekocht is, dan stuur je er gewoon een report uit zodat een mod deze kan verwijderen :!: :?:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Misschien het idee om nadat de advertentie is geplaatst deze op slot te zetten, je kan dan immers via de pb nog steeds comtact met elkaar leggen en als je artikel verkocht of gekocht is, dan stuur je er gewoon een report uit zodat een mod deze kan verwijderen


Zo kun je het ook zeggen :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Ik denk niet dat dat alleen de beurs is. In het hotspotgebeuren is eigenlijk ook de bedoeling dat je je eigen foto's aan de hand van het onderwerp plaatst en toch zijn er hier ook telkens lui, vaak dezelfde ook nog, die het verheven tot een privetopic aangelegenheid en er al hun gal spuien. Voordeel van de spotlight topic is dat je ze dus lekker kunt mijden.

Ik denk dat dit soort dingen toch iets is wat je blijft houden. Doen ze het niet in de beurs danwel in het AA-topic etc etc. Stopt er 1 met het posten van zinloze gezwets in de serieus bedoelde topics dan komen er weer 2 terug. Gelukkig is er een goedwerkende knop voor. :mrgreen: Kruisje rechtsboven. :wink:

Spreek er maar eens iemand op aan... je zult zien dat ze vinden dat het wel meevalt en ze l*llen met een smoesje er omheen om te doen alsof de post wel gerechtvaardigd is. 8) Bin there....
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Je zal het overal wel hebben ja, maar het hoeft niet overal te gebeuren, en als je die zwets-ijzers ergens kan centaliseren is het voor de meeste wat makelijker om te mijden en wat minder frustrerend + dat mijn mod baantje en dat van de andere nog steeds geen goed betaalde van 8 tot 5 baan is vind ik het wel fijn om het allemaal een beetje te kunnen beperken.
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Ik ben zoals bekend groot voorstander van onzinposts, maar dan wel in het cafe. :thump_up:

Een verkooptopic locken om bs posts te vermijden vind ik een goed plan, maar kun je als verkoper/zoeker je post dan nog wel zelf editten?
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Tim schreef:Ik ben zoals bekend groot voorstander van onzinposts, maar dan wel in het cafe. :thump_up:

Een verkooptopic locken om bs posts te vermijden vind ik een goed plan, maar kun je als verkoper/zoeker je post dan nog wel zelf editten?


Als het goed is wel, maar dat kan ik zelf niet testen omdat wij mod's bijna alles kunnen editten, dus doe even een testtopicje openen, gooi ik em op slot en dan kan je kijken of je em kan editten :!:
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Nee, kan niet editten of posten omdat ie gelocked is.. :(
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Tim schreef:Nee, kan niet editten of posten omdat ie gelocked is.. :(


Dat is balen :| dan moet er of voor gekozen worden dat de mod's ze na navraag ge-edit worden, of strafpunten uitgedeeld worden :twisted:
Gebruikersavatar
vivado ferrari collection
Berichten: 1154
Lid geworden op: do 11 nov 2004 12:20
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

ik vind dat mensen op dit Forum die echte onzin verhalen hebben als bijvoorbeeld alles behalve modelauto's en auto's (verwant aan die modelauto's) moet waarschuwen via een pbtje van het forum beheer.
Ik verbaast me ook weleens dat er onderwerpen op dit fantastische forum terecht komen die totaal niks te maken hebben met iets waar wielen onder zit. ik noem op: woord assocatie,Voetbal,Mensen die modelauto's vernielen als hobby zien,politiek en noem maar op...
dit is een MODELAUTO forum....
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Markopolo schreef:[..]

Dat is balen :| dan moet er of voor gekozen worden dat de mod's ze na navraag ge-edit worden, of strafpunten uitgedeeld worden :twisted:


Strrrrrrrafpunteeeeehhh!

Afbeelding

gniffelgniffel :mrgreen:

Toegevoegd na 1 minuten:

vivado ferrari collection schreef:ik noem op: woord assocatie,Voetbal,Mensen die modelauto's vernielen als hobby zien,politiek en noem maar op...
dit is een MODELAUTO forum....


Zolang dat in het cafe gebeurt: prima toch? :wink:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Bericht door motorhead »

Tim schreef:[..]

Zolang dat in het cafe gebeurt: prima toch? :wink:


Vind ik ook :thump_up:



Volgens mij moet er wel een optie in het forum zitten dat in bepaalde topics alleen de auteur kan wijzigen of toevoegen. Dat zal het opperhoofd misschien wel weten. . .
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

vivado ferrari collection schreef:Ik verbaast me ook weleens dat er onderwerpen op dit fantastische forum terecht komen die totaal niks te maken hebben met iets waar wielen onder zit. ik noem op: woord assocatie,Voetbal,Mensen die modelauto's vernielen als hobby zien,politiek en noem maar op...
dit is een MODELAUTO forum....


Precies, daar hebben we het Café voor geopend, elk normaal en niet normaal mens (Moi :angel:)heeft wel eens commentaar op iets, of wil iets anders delen dan alleen modelauto's, maar dat hoeft niet in elk topic wat er maar voor handen is, sommige willen blijkbaar overal op reageren met onzin, dit wordt frusterend voor andere die dan wegblijven of topic gaan mijden. Ik zelf kom nauwelijk in de straatversie forum, heb daar het AA topic al 2x schoongemaakt en gevraagd of het wat anders kon, maar daar wordt ook weinig gehoor aan gegeven.
En om bij elk ding een pb te gaan sturen is gekkenwerk, nogmaals het is geen baan wat we hier doen. Ik ben nog steeds voorstander om gewoon wat strenger te zijn en waarschuwingen uit te delen. Misschien schrikt dat wat af, misschien ook niet, maar rotte appels zijn er zo uit.
Het puntenrijbewijs werpt ook zijn vruchten af qua verkeersovertredingen en volgens mij willen er nog steeds heel veel mensen hun rijbewijs halen, dus ik bedoel maar.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Ik zou het jammer vinden als je niet meer kan reageren op topics in de beurs of elders...

Natuurlijk loopt het wel eens uit de hand, maar een report naar de moderator zou dit toch op moeten kunnen lossen..

Een puntensysteem voor het maken van een (al dan niet) zinnige opmerkingen zou betekenen dat er voor iedere post iemand naar moet gaan kijken.

Beter zou het zijn als degene die de topic gestart heeft ook meteen kan moderaten in dat topic... Als er dan een opmerking gemaakt wordt die de topicstarter er niet in wil, dan kan hij die zelf verwijderen...

Misschien kan dat iets zijn... want sommige mensen vinden overloos geleuter in hun topics wel leuk en interessant...
Plaats reactie