Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

tripoux schreef:De RO80 wankelmotoren waren nogal onbetrouwbaar en storingsgevoelig. Ook een reden voor het geringere succes. Er werden daarom wel gewone benzinemotoren ingebouwd ter vervanging van de wankelmotoren.
Koppel dat aan een flinke garantie. Zelfs als de motor goed was, wou men nog wel eens de motor aan het einde van de garantieperiode kapot proberen te rijden om zo een nieuwe motor te krijgen.

De K70 was puur bedoeld als NSU, maar na de overname is het inderdaad een Volkswagen geworden. Ik meen dat er toch nog 120.000 stuks van gemaakt zijn (K70), dus het was niet echt een slechte verkoper.

kennelijk als NSU R080 rijders elkaar tegenkomen steken ze vingers op. Een voor elke nieuwe motor die ze er in kregen.

De wankelmotor was bijna in de Trabant en/of Wartburg terechtgekomen. Vergevorderde gesprekken tussen Comotor en de Oost-Duitse regering kwamen uiteindelijk tot niets, maar wel werd een door Citroën opgezette fabriek in Oost-Duitsland voor stuuronderdelen in de jaren '80 geopend.
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Na een discussie over auto's (c.q. motoren) van bedenkelijke kwaliteit is het tijd voor een automerk van zéér goede kwaliteit.
Borgward was inderdtijd één van de Duitse topmerken.
Jammergenoeg heeft dit merk geen stand kunnen houden; mogelijk waren ze te duur.

Borgward Isabella Limousine (1955-1961) Norev
Borgward Isabella Combi (1955-1961) Norev

Afbeelding
Afbeelding
rpmobilitydesign
Schaal: 1:18

Bericht door rpmobilitydesign »

mooi stukje vergaande glorie!
chummy dj

Bericht door chummy dj »

mooie wagentjes....die cromé was indertijd wel in he...
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Ik weet me nog goed te beperken, maar als ik dan deze reclame http://link.marktplaats.nl/133809132 zie wordt 't even lastig.
Maar ik láát 'm staan :|
straatauto
Contacteer:

Hoi Tripoux,
Mooie bus op marktplaats.
Ondanks het feit dat ik de oude bussen en vrachtwagens ook schitterend vindt (vooral de Opel Blitz e.d.) heb ik er nooit een gekocht.
Ook al koop ik veel 1/43 klassiekers, ook ik heb mijn beperkingen.
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Volgens mij dezelfde bus als deze op de mooie illustratie van Thierry Dubois.
Zie ook http://www.thierry-dubois.com/. Deze Franse tekenaar is echt een kunstenaar wat auto's en Franse sfeer betreft. Ook modelauto's, maar dan ééndimensionaal. Hij heeft ook een eigen site over de Route Nationale 7, één brok nostalgie, http://www.nationale7.com/. Het past qua sfeer allemaal prima bij mijn Franse 1/43 verzameling.

Afbeelding

Prettig weekend!
straatauto
Contacteer:

Op speciaal verzoek van Tripoux:
De eerste VW Golf (jammergenoeg niet in de standaard uitvoering, maar wél met de stalen velgen waar Tripoux over schreef!!) en de eerste VW Polo.
Ik heb hooggespannen verwachtigen van de Golf 1 welke Minichamps aangekondigd heeft. (t.z.t. dus betere plaatjes)

Volkswagen Golf 1 GTI 1974 Detail Cars
Volkswagen Polo 1975 Minichamps

Afbeelding
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Die Polo is een erg mooi model, ik ben ook benieuwd naar Minichamps' Golf I.
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Persoonlijk vind ik (na de luchtgekoelde periode), rond 1975 de toptijd van Volkswagen: mooie, scherpgesneden modellen, die tegelijkertijd elegantie en degelijkheid uitstralen (mooie zin, vind je niet?). En dan bedoel ik de Polo en Derby I, de Golf I, de Scirocco 1 (waarvan een erg mooie 1:18 van Revell is verschenen) en de Passat I.
Eigenlijk werd alles wat daarna kwam in mijn ogen plomper en minder elegant. Straatauto heeft vast nog wel een paar mooie Passat I's staan, en dan het liefst in die mooie onovertroffen oranjegele kleur.
En wéér die heerlijke stalen wielen hè? Die moeten gewoon terugkomen. Mijn vorige auto, een heuse Volvo 340 Variomatic, had dat ook nog. Weg met dat plastic en lichtmetaal!

Afbeelding
straatauto
Contacteer:

Op pagina 7 van dit topic staat inderdaad de Passat 1 in maisgeel.
Het is de driedeurs uitvoering gemodelleerd door Minichamps.
Tripoux, "een paar Passats" is wat té optimistisch!
Ik heb nog wél de Scirocco 1 van Minichamps (misschien morgen even op de foto).
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Volgens mij heeft Minichamps ook een hele mooie rode Variant. Vind ik ook een heel geslaagde Passat. Ik heb daar nog een mooie folder van. De website, mijn digitale vitrine met vrije toegang, heb ik wat aangepast. Ik vond de foto's te groot. Nu is het geheel wat kleinschaliger geworden, wat dichter bij de ware grootte van de modellen vind ik.

Nog even een favorietje van me op het nieuwe fotoformaat:

Afbeelding
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

heel wat gemist hier :shock:

Prachtig allemaal, mijn opa heeft nog zo'n Polo I gehad, in zo'n typische kleur felgroen :thump_up:
straatauto
Contacteer:

prachtige R12-opname Tripoux, ik dacht werkelijk dit maal een 1:1 foto te zien.
Er is wel een probleempje met je nieuwe formaat: alle foto-linken van jou (zie b.v. blz. 20) zijn weggevallen; jammer.
Hoi Volvofiel; leuk ook weer eens van jou te horen.
Bedankt voor je enthousiastme!
chummy dj

Bericht door chummy dj »

straatauto,
mooi die golf en polo,zelf heb ik ook een 1 miniatuur vw golfje van matcbox...

Afbeelding

tripoux,
die r 12 is ook mooi,is er ook al een gordini in?

volvofiel,
zekers optijd deze topic bezoeken...word bijna dagelijks ge update :P
met de auto's van vroeger...voor de gewone man..(meestal toch)

ps: ik wacht volop naar de Renault Alpine 310 schaal 1/18 :roll: die ze dit jaar nog hebben beloofd :lol:
Laatst gewijzigd door chummy dj op zo 09 dec 2007 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie