Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Leve de Mini in die kleur en de Ro80 met het blauwe nummerbord! 

Ruinerwold ga ik waarschijnlijk net niet redden omdat ik op 15 augustus terugkom van vakantie.
Was wel leuk geweest voor een topicmeeting.
Was wel leuk geweest voor een topicmeeting.
Heerlijk Fiat busje
Ben dol op de kleine wondertjes 

Hoewel, ik blijf in Nederand met vakantie deze zomer.
Misschien kom ik wel een dag eerder terug.
Belangstelling voor een topicmeeting in Ruinerwold?
Misschien kom ik wel een dag eerder terug.
Belangstelling voor een topicmeeting in Ruinerwold?
Waarom niet Tripoux. Ik ga komen naar Ruinerwold (where ever that may be).
Dat is een aardig eindje van Amsterdam af, boven Meppel...
Leuke Fiat-bus, heette die niet ooit 238?
Leuke Fiat-bus, heette die niet ooit 238?
Tom, de 238(E) was de grotere broer(zus) van de 600/850/900T. Uiterlijk hadden ze wel wat van elkaar weg trouwens; zie ook pagina 131(!) van dit topic.tom schreef:Leuke Fiat-bus, heette die niet ooit 238?
Rock & Roll!!!
Yep , Ruinerwold ligt vlak boven Meppel. Op de Oldtimerdag is z'n beetje het hele dorp afgesloten en dienst als diorama voor honderden klassieke auto's, motoren, bromfietsen, vrachtewagens. Om je een idee te geven, klik op de link naar mijn website voor wat foto's
http://www.jayt-modelcarcollection.page ... erwold.htm
Een Tpicmeeting daar lijkt me een goed idee:thump_up:
http://www.jayt-modelcarcollection.page ... erwold.htm
Een Tpicmeeting daar lijkt me een goed idee:thump_up:
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
NSU Ro80!
En die is er ook in 1:64
En die is er ook in 1:64

Volgens mij had ik er vroeger een van Husky, in het paars met een zwarte motorkap, chroom interieur en gele ruiten. 
EDIT: hoe kan ik me zoiets wel herinneren en andere (belangrijke) zaken vergeten?

EDIT: hoe kan ik me zoiets wel herinneren en andere (belangrijke) zaken vergeten?

- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:

Deze is van mij, diegene die je noemde is - meen ik - van Corgi, dat in principe gewoon hetzelfde is. Husky was een merknaam van Corgi.
Ik heb er ook nog een van Dinky, volgens mij. Donker rood metallic met een batterij onderin. Als je op de auto duwt, gaat de verlichting branden.
Tom,die wil ik wel is zien,die dinky 

Er is blijkbaar een verschil tussen belangrijke zaken en leuke zaken.Tom schreef: Hoe kan ik me zoiets wel herinneren en andere (belangrijke) zaken vergeten?
Als ik bijvoorbeeld aan mijn favoriete Matchbox Renault 17 denk, dan weet ik weer precies hoe onze keuken eruit zag, hoe de strepen liepen op het tafelkleed, die ik als weg gebruikte, dat het zomervakantie was en dat liedjes als 'Love is All', 'Mississippi', "Jukebox Jive" en 'House for Sale' op de radio waren. Het moet dus 1975 geweest zijn en op mijn harde schijf was nog volop ruimte voor leuke dingen en weinig verantwoordelijkheden. Belangrijke dingen die je vergeten bent? Verdringing volgens mij.
Klassiekers, modelauto's: heeft het bij velen niet gewoon te maken met nostalgie? Het eindeloze-zomervakantie-gevoel?
Meteen maar even naar buiten gegaan met 3 gouwe ouwe uit de Matchboxkoffer. Weliswaar later teruggekocht, omdat ze mijn crossperiode niet hadden overleefd, maar toch. Meteen mijn nieuwe macrolens uitgeprobeerd en dat valt nog niet mee met die kleine scherptediepte. Daar zijn compactcamera's toch meer geschikt voor denk ik.

Over belangrijk gesproken: ik weet nog precies hoe ik van mijn zus een Matchboxje uit mocht zoeken bij speelgoedwinkel Kraaijenhof in Harderwijk. Zo'n hele wand met Matchboxjes... Daar kon ik heerlijk besluiteloos voorstaan. Het werd de paarse Maserati Bora, want de Bora en de Merak waren mijn favoriete auto's. In de auto (VW 1600 Variant van pa), maakte ik het doosje open. Een gifgroene bodemplaat, hoe hadden ze dat nou kunnen doen. Toen al een perfectionist...
Bijpassend muziekje. Tip: klik eerst de clip aan en scroll dan terug naar de foto's.

Nog even verder ge-experimenteerd. Wat meer afstand van de auto en later uitsnijden.
Gaat al beter: Chrysler 180 van Majorette overigens.

Een bredere uitsnede heeft ook wel weer een eigen charme trouwens.

Gaat al beter: Chrysler 180 van Majorette overigens.

Een bredere uitsnede heeft ook wel weer een eigen charme trouwens.