Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

chummy dj

Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Bericht door chummy dj »

Tripoux,wat een prachtige renault seg...kleur staat hem goed...... :thump_up: :thump_up:
als die van jou is...wel ,ik ben echt blij,samen met u ermee.... :D
mooie fotos trouwens... :thump_up:
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

AutoWolf schreef:Die Fiat 1200 S lijkt erg veel op de 404 Coupé van Peugeot zeg, al is de Peus wel groter volgens mij.
Je hebt helemaal gelijk AutoWolf. Zowel de in 1961 gelanceerde 404 coupé (en cabrio) als de Fiat 1200 S zijn van de hand van Pininfarina. Vergelijk ook eens de Fiat 1500 en 1600 S met de Peugeot. Lijkt er nog meer op. Qua grootte zijn ze volgens mij ongeveer gelijk. Pininfarina had trouwens een langdurige zakelijke relatie met Peugeot; of het nu nog zo is weet ik niet.
De Juva Break is een plaatje, tripoux.
Rock & Roll!!!
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Wat zijn jullie actief geweest de afgelopen weken!
Mooie bijdragen met (vooral) Franse auto’s.
En zowaar pagina 250 gepasseerd waaraan extra aandacht besteed door Tripoux en het forum-beheer (waarvoor dank!)

Zelf ben ik de afgelopen weken niet actief geweest i.v.m. vakantie.
Vandaag wél een paar foto’s die ik in China gemaakt heb.
Het zijn weliswaar straatauto’s; maar een beetje off-topic (1:1 en geen klassiekers).
Moét kunnen bij wijze van uitzondering (zie het maar als een oproep: “wie heeft er een model van:…?”)

Géén Opels in China (wél familieleden onder de merknaam Shanghai GM) en auto’s die op Opels lijken maar waar “Buick” op staat.
Afbeelding
Afbeelding

Het lijkt zo’n vertrouwd model; maar ik heb hem nog nooit gezien………………. ?
Afbeelding
Afbeelding

Een leuke “mini” die ik later nog in een opgeleukte versie in het rood aantrof:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals reeds door jullie opgemerkt: In China rijdt een Peugeot 206 onder de “schuilnaam”Citroën C2:
Afbeelding
Afbeelding

Een Chinees automerk: De Geely
Afbeelding
Afbeelding

Niet bepaald een fraaie vormgeving deze………….?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In Nederland nog nooit gezien (maar wél in Hong Kong en met het stuur rechts): De Toyota Sienta
Afbeelding
Afbeelding

In Hong Kong rijden naar verluid 18.000 van deze Taxi’s: De Toyota Crown (heb er zelf een paar keer in gezeten; ze rijden perfect, maar het lijkt een gedateerd model terwijl een opvolger ontbreekt)
Mogelijk dezelfde tactiek als de London taxi (De Austin FX welke jarenlang geproduceerd werd uitsluitend als taxi); per slot van rekening is Hong Kong een ex kroonkolonie van Engeland)
Afbeelding
Afbeelding

Terwijl in Hong Kong uitsluitend de Toyota Crown als taxi rondrijdt zag ik in Beijing, Shanghai en Xi’an vooral gigantisch veel VW Santana (en ook wel de Hyundai Elantra) als Taxi.
Overigens rijden er in China veel Volkswagens rond van typen die bij ons onbekend zij, zoals de VW Sagitar, de VW Lavida, de Magotan en de VW Gol (jawél hoor; zónder de F)
Typ maar eens in Google en dan bij afbeeldingen; VW heeft een Volkswagen-Shanghai-tak die deze typen produceert.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door straatauto op za 25 jul 2009 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
tom

Bericht door tom »

Leuke beelden! Goede vakantie gehad?
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

Ha straatauto, welkom terug! Tenminste, ik neem aan dat je weer thuis bent. Ik hoop dat je een prachtige tijd hebt gehad daar achter de grote muur.
Met recht een fiks aantal straatauto's die je ons hier laat zien. Ik kan je bij deze met zekerheid zeggen dat ik géén van deze modellen in mijn verzameling heb, haha! Grapje. Leuk om eens te zien wat daar zoal rondkachelt maar ik ambieer er tot nog toe niet één.
Rock & Roll!!!
straatauto
Contacteer:

Ik heb inderdaad een perfecte (maar erg drukke) vakantie gehad.
Ik heb dan ook nog nooit zo ver gereisd en het is absoluut té kostbaar om vaak te doen.
Wat nog veel meer opviel dan de auto's was het feit dat wij als westerlingen tegen alle verwachtingen in vaak als "uniek verschijnsel" werden beschouwd door de Chinesen............ iedereen wilde met ons op de foto!
"Goh........... ze bestaan écht die westerlingen (ze kennen ons vooral van de tv) en ze dragen gewoon schoenen, nét als wij"
Zelfs op de overbekende toeristische bestemmingen als "de muur", de "verboden stad" en het "terracotta leger" bleken wij redelijk uniek.
Reden hiervan is dat de Chinese welvaart de laatste jaren in een enorme stroomversnelling terechtgekomen is en 99,9% van de toeristen uit eigen land afkomstig is.
Er zijn zo'n 1,4 miljard Chinesen en ik heb het gevoel dat ik ze de afgelopen weken allemaal gezien heb !
Maar het is een geweldig volk, dat nét als wij gewoon bezig is met overleven en óók wil dat de kinderen (in China het ene kind) het beter krijgen als ze het zelf gehad hebben.
Dus die Chinese auto's gaan absoluut ook hier komen; gewoon een kwestie van tijd.

Terug naar ons topic: Omdat ik een paar weken achter loop haak ik nog even in op de Renault Fregate:

Renault Fregate Berline 1957 Cama
Renault Fregate Chapron coupe 1958 Cama

Afbeelding

Afbeelding
chummy dj

Bericht door chummy dj »

leuk dat je reis is meegevallen. :D ..heb je er iets gevonden,voor je verzameling. :roll: ..?? en wat vind je van tripoux zijn renault Juvaquatre Break 1952,van Solido 1:18 ?? :eh: :drool:

je zet hier al direct 2 mooie franse renaults... :thump_up: :)
Laatst gewijzigd door chummy dj op za 25 jul 2009 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
straatauto
Contacteer:

Ik heb geen enkel modelletje gevonden; maar óók niet echt naar gezocht.
De Juvaquatre is een prachtig model; 1:18 is nu eenmaal meestal veel uitgebreider gedetailleerd.
tom

Bericht door tom »

Wat een charmante auto's, allebei Amerikaans aandoend.
sonett

Bericht door sonett »

tripoux schreef: In hetzelfde tijdschrift ook een impressie van de Ranger 1900, de zuidafrikaanse tak van GM, qua styling gebaseerd op de grotere Opels/Vauxhalls. Heeft iemand die ook in model? Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar je weet niet...

Voorbeeldje van een Ranger op basis van D-Rekord, best mooi, die dubbele koplampen.

Afbeelding
Deze Ranger kwam uit de Antwerpse Opel (GM) fabriek,
van de generatie hiervoor was er ook een Ranger maar die kwam
uit Zwitserland of uit jawel zuidafrika.
De Zuidafrikaanse versie is na omgedoopt te worden naar Chevrolet
nog jaren in productiegebleven, volgens mijn jaarboekken
Miniaturen van de Ranger heb ik niet maar wel de verkoopsfolders van weleer (enkel van die Belgische en Zwitserse)
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Welkom thuis, ook in dit topic, Straatauto.
Weet je nog hoe dit topic in het begin nog even geblokkeerd is geweest, waarna we in een andere rubriek zijn overgeplaatst?

Zonder jouw strenge toezicht heb ik een terugval gehad in modelautogebruik zoals je ziet.
Wel Frans, dus wel consequent zullen we maar zeggen.

Leuk dat een onbekend model als de Frégate weer eens flink voor het voetlicht gehaald wordt.
Is Cama een nieuw of een oud modelautomerk? Ik had er nog nooit van gehoord.

Een andere leuke Fregate-variant is de break, de Domaine, onder andere door Norev (zie foto), maar ook door Éligor en Cama uitgebracht.

Afbeelding

Hier nog een paar mooie foto's van Frégates in films. De voorkanten hebben door de modeljaren wel wat wijzigingen ondergaan. Met name de grille.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door tripoux op za 25 jul 2009 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
sonett

Bericht door sonett »

AutoWolf schreef: Mijn steen bestaat uit een colonne 900 Turbo's van Majorette die net Talladega gerond hebben en er niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen zijn. Wat wil je ook, zo onder de handen van een speelgrage??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wolf.
leuk die Saabjes te zien, ik heb ze zelf ook in mijn colletie
naast de blauwe die je het meeste ziet was er dus ook een zwarte en zilvere variant die iets moeilijker te vinden zijn.
zeldzaam is de licht metaal groene 900 Turbo.
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

sonett schreef:Miniaturen van de Ranger heb ik niet maar wel de verkoopsfolders van weleer (enkel van die Belgische en Zwitserse)
Bedankt voor de uitgebreide info Sonett. Ik heb een paar reclames uit Autokampioenen van begin jaren '70. Zal die t.z.t. eens inscannen. Benieuwd of er in Zuid-Afrika of elders wel modellen zijn uitgebracht.

Hier nog een fotootje van het onvolprezen http://www.imcdb.org/ met veel leuke filmfoto's.

Afbeelding

Een variant op de C-Rekord (tweede van links).
chummy dj

Bericht door chummy dj »

mooie fregate break,ben benieuwd waneer we deze
franse straatauto's ooit in 1/18 gaan kunnen kopen...

op foto zie je de ami van dinky toys & de ami 8 en ami 6 break van Norev.vraag me soms af,waarom Citroen wat achter blijft bij Norev,tege over peugeot en renault....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Tja, er zijn genoeg 2CVs maar inderdaad wat minder andere Citroëns. Dat wordt overigens wel weer goed gemaakt door Altaya en dergelijke, ik heb gisteren eens in de stapels staan graaien en er zit veel leuk spul tussen.
Plaats reactie