Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Prachtige NSUs, een bijzonder merk! De Ro80 is een geweldige auto, jammer dat het zo lang duurde tot ze de motorproblemen hadden opgelost. De Husky heb ik ook, en de Dinky zelfs twee maal- een keer gesloopt uit mijn jeugd, de andere is mint en heeft zelfs nog werkende verlichting. En toen kon ik vanzelfsprekend de Minichamps niet laten staan...
Is van deze bijzondere Austin ook een model uitgebracht? Ik zag hem voor het eerst in Hattem vorige week.

Yep! Dinky Toys no. 674 de Austin Champ. Vast duur...

(foto dinkycollector)

(foto dinkycollector)
Rock & Roll!!!
hier mn Dinky Delevery Service in geladen stand 
op de truck allemaal Dinky toys,Citroén Ami en DS,NSU R080,Peugeot 204

op de truck allemaal Dinky toys,Citroén Ami en DS,NSU R080,Peugeot 204

- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Vrachtauto lijkt een beetje overbeladen door de vracht, hangt achterover. Schaal lijkt ook niet overal gelijk 
Maar een mooi setje.

Maar een mooi setje.
vond het ook al dat er zoveel verschil in grote was...toch allemaal dinky toys hoor...misschien zagen ze vroeger niet zo naar de maten 

Te mooi in ieder geval voor de sloopregeling 

Rock & Roll!!!
- straatauto
- Contacteer:
Erg sfeervolle Dinky's !
De onnauwkeurigheid in de schaal is tegenwoordig óók nog aan de orde.
Toen ik ruim 20 jaar geleden mijn 1/43 verzameling begon ergerde ik me daar vaak aan.
Ik zocht dan de juiste lengte van een auto op en rekende hem om naar het schaalmodel: klopte soms niets van!
Momenteel zie ik het meer als een verzameling miniatuurauto's in de schaal "om-en-nabij schaal 1/43".
In aansluiting op de NSU's ga ik nog even door met wat meer voorlopers van Audi: Het merk DKW.
De 100 SP werd indertijd vaak vergeleken met de Amerikaanse Ford Thunderbird (maar dan wel een mini-uitvoering)
Nooit begrepen waarom Minichamps de DKW Junior voorzzien heeft van zo'n idioot groot stuurwiel.
DKW (Auto Union) 1000 SP 1958 Minichamps
DKW Junior de Luxe 1961 Minichamps

De onnauwkeurigheid in de schaal is tegenwoordig óók nog aan de orde.
Toen ik ruim 20 jaar geleden mijn 1/43 verzameling begon ergerde ik me daar vaak aan.
Ik zocht dan de juiste lengte van een auto op en rekende hem om naar het schaalmodel: klopte soms niets van!
Momenteel zie ik het meer als een verzameling miniatuurauto's in de schaal "om-en-nabij schaal 1/43".
In aansluiting op de NSU's ga ik nog even door met wat meer voorlopers van Audi: Het merk DKW.
De 100 SP werd indertijd vaak vergeleken met de Amerikaanse Ford Thunderbird (maar dan wel een mini-uitvoering)
Nooit begrepen waarom Minichamps de DKW Junior voorzzien heeft van zo'n idioot groot stuurwiel.
DKW (Auto Union) 1000 SP 1958 Minichamps
DKW Junior de Luxe 1961 Minichamps

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
prachtige straatautos alweer... 

Schitterende DKWs! Dat stuur is inderdaad idioot, was me nog nooit opgevallen...
ChummyDJ: waarschijnlijk kan MK Models uit Krabbendijke de grill van die transporter wel nieuw leveren.
ChummyDJ: waarschijnlijk kan MK Models uit Krabbendijke de grill van die transporter wel nieuw leveren.
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:

ietsje betere verhouding van 't stuurwiel...
Zou best leuk zijn,moest ik die truck helemaal in orde kunnen maken...kocht hem voor 5 euro,dus voor die prijs kon ik hem niet late staan,gril of geen gril...
hebbe die een site tom?
hebbe die een site tom?
Volgens mij is dat de zaak waarvan ik je onlangs een pbtje stuurde, Chummy.
Geen modelauto's, wel topic-gerelateerd. De vernieuwde website van Thierry Dubois is echt een aanrader voor de liefhebbers van Straatauto's van weleer!
http://www.thierry-dubois.com/
http://www.thierry-dubois.com/
Die heb ik ook, leuk modelletje. Er is ook een Audi 100 Coupé S uit dezelfde serie.buttonfreak schreef:http://jan.oviz.nl/img/grellautounion1000sp.jpg
ietsje betere verhouding van 't stuurwiel...