Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
- straatauto
- Contacteer:
Leuke 1:1 van de Trabant!!
Haal even het woord "Grote" uit de link naar "Mijn album"; hij wordt nu niet gedownload ("deeplinken" mag niet)
Later toegevoegd: Ik zie dat het al is opgelost
Leuk die Charleston!
Haal even het woord "Grote" uit de link naar "Mijn album"; hij wordt nu niet gedownload ("deeplinken" mag niet)
Later toegevoegd: Ik zie dat het al is opgelost
Leuk die Charleston!
Laatst gewijzigd door straatauto op za 15 dec 2007 22:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Is al gebeurd. Ik zie trouwens dat wij ons op precies dezelfde dag hebben aangemeld bij het forum: 22 september. Grappig. Het enige verschil is dat ik 1 dag langer geregistreerd sta 
Zo'n Skoda 110 vind ik eigenlijk nog mooier. Zeker de 110R, maar ik weet niet of daar al een goed model van is. Wel van de sedan.
Hier een 1/87 110R van het web geplukt:

Zo'n Skoda 110 vind ik eigenlijk nog mooier. Zeker de 110R, maar ik weet niet of daar al een goed model van is. Wel van de sedan.

- straatauto
- Contacteer:
Ik ben het met je eens Tripoux dat de Skoda 110 nog mooier is (apparte styling) maar hij staat nog steeds op mijn verlanglijstje.
Ik heb nog nergens een goed model gevonden in 1/43 (Hij is wél al lang aangekondigd door Abrex).
Grappig dat we op dezelfde dag aangemeld hebben; mogelijk jij 's morgens en ik 's middags?
Vandaag (alweer) een paar Opels; nog nét binnen de tijdspanne uit de titel van het topic.
Zelf ben ik erg enthousiast over de eerste foto.
Ik heb echter steeds problemen om twee auto's scherp en tóch dynamisch in beeld te krijgen.
Van grotere afstand gefotografeerd worden ze beiden scherp, maar is de beleving weer wat vlak.
Zal wel te maken hebben met de technische beperkingen van het dichtbij fotograferen (op macro-stand)
Opel Kapitän 1951-1953 Minichamps
Opel Olympia cabriolet 1951-1952 Opel collection (Minichamps)

Ik heb nog nergens een goed model gevonden in 1/43 (Hij is wél al lang aangekondigd door Abrex).
Grappig dat we op dezelfde dag aangemeld hebben; mogelijk jij 's morgens en ik 's middags?
Vandaag (alweer) een paar Opels; nog nét binnen de tijdspanne uit de titel van het topic.
Zelf ben ik erg enthousiast over de eerste foto.
Ik heb echter steeds problemen om twee auto's scherp en tóch dynamisch in beeld te krijgen.
Van grotere afstand gefotografeerd worden ze beiden scherp, maar is de beleving weer wat vlak.
Zal wel te maken hebben met de technische beperkingen van het dichtbij fotograferen (op macro-stand)
Opel Kapitän 1951-1953 Minichamps
Opel Olympia cabriolet 1951-1952 Opel collection (Minichamps)

- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
er is een plastic versie van, maar of je die super vind..tripoux schreef:Is al gebeurd. Ik zie trouwens dat wij ons op precies dezelfde dag hebben aangemeld bij het forum: 22 september. Grappig. Het enige verschil is dat ik 1 dag langer geregistreerd sta
www.87thscale.info/images/V+V_SkodaCoupe-1.jpg
Toegevoegd na 2 minuten:

Tatra T603. Luchtgekoelde V8 achterin die maar liefst... 93pk leverde... Vond iemand de wegligging van de Skoda beroert? Werden anders goede resultaten in rallies mee behaald. In deze auto met pendelassen denk ik dat de wegligging nog veel beroerder is...
- straatauto
- Contacteer:
Meestal is plastic nogal grof; hoewel er bij de tegenwoordige 1/43 ook wel fraaie modellen in kunststof vervaardigd worden (b.v. NEO models uit Nederland)
M.b.t. de Tatra: het model wat jij laat zien heb ik (was stuntaanbieding op de beurs), doch ik zoek nog altijd een goede uitvoering van de oude Tatra met de "rugvin".
Bijgaand twee aankopen (in kunststof!) afgelopen zomer van NEO:
Volvo 340 Winner 1985 Neo Scale Models
Volvo 340 DL (Rijkspolitie) 1985 Neo Scale Models

M.b.t. de Tatra: het model wat jij laat zien heb ik (was stuntaanbieding op de beurs), doch ik zoek nog altijd een goede uitvoering van de oude Tatra met de "rugvin".

- buttonfreak
- Contacteer:
Heb ik ook; een relatief duur model die ik nog niet op foto heb gezet van Retro 43. Uit plastic trouwens...straatauto schreef:Meestal is plastic nogal grof; hoewel er bij de tegenwoordige 1/43 ook wel fraaie modellen in kunststof vervaardigd worden (b.v. NEO models uit Nederland)
- straatauto
- Contacteer:
Buttonfreak,
Ik heb de Skoda 1102 Tudor ca. 1952 van Retro 43 (uitgegeven door Replicars die momenteel o.a. de NEO Volvo's uitgeven).
Ook weer erg toevallig dus!!
Ik vindt de Skoda echter iets te grof.
Laat t.z.t. maar eens een plaatje zien van de "rugvin-Tatra"
Volvofiel,
Het kón natuurlijk niet missen dat jij de Neo Volvo hebt!
Hoe vindt je de opname van de Winner?
Ik heb de Skoda 1102 Tudor ca. 1952 van Retro 43 (uitgegeven door Replicars die momenteel o.a. de NEO Volvo's uitgeven).
Volvofiel,
Trouwens, nog een kleine anekdote: de Politie is gebaseerd op een echte, helaas niet meer rondrijdende 340DL Politie die jarenlang dienst deed in Hattem. Ik heb de mijne -en die van Buttonfreak- opgehaald bij degene die dit model ontwikkeld heeft, een inwoner van, ja, hoe kan het ook anders, Hattem. De man heeft mij een heel verhaal verteld hierover, het komt erop neer dat Neo Scale Models (oftewel Replicars) met de plannen aan de haal zijn gegaan.
Ik heb mezelf dan ook voorgenomen dat als ik de andere 300's van Neo ga aanschaffen, ik ze koop bij deze kerel uit Hattem. Mocht de koop van de 1:1 343DL niet doorgaan, schaf ik een 360GLT van Neo aan.
Het hele verhaal kwam wel geloofwaardig over, trouwens. Geen slap sprookje waarin opgeschept werd of zielig gedaan werd.
Ik heb mezelf dan ook voorgenomen dat als ik de andere 300's van Neo ga aanschaffen, ik ze koop bij deze kerel uit Hattem. Mocht de koop van de 1:1 343DL niet doorgaan, schaf ik een 360GLT van Neo aan.
Het hele verhaal kwam wel geloofwaardig over, trouwens. Geen slap sprookje waarin opgeschept werd of zielig gedaan werd.
- buttonfreak
- Contacteer:
Ik moet ergens een foto nog online hebben, maar ik vond hem niet echt grof...straatauto schreef:Buttonfreak,
Volvofiel,
De Winner is prachtig, straatauto!
Wat mij opvalt is dat elke Politie uniek is: de antenne verschilt bij ieder model. De jouwe staat mooi recht, de mijne is iets gebogen. Ik heb de mijne nog steeds niet opengemaakt, de vitrinebox zit nog dicht met de originele stickertjes - er zit zelfs een vingerafdruk op mijn model!
Wat mij opvalt is dat elke Politie uniek is: de antenne verschilt bij ieder model. De jouwe staat mooi recht, de mijne is iets gebogen. Ik heb de mijne nog steeds niet opengemaakt, de vitrinebox zit nog dicht met de originele stickertjes - er zit zelfs een vingerafdruk op mijn model!
- straatauto
- Contacteer: