Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
AutoWolf schreef:
@Tom_A-M: Sloop zo een AA niet voor die velgen zou ik zeggen!! Toch? De Norev is wel okay the way it is. Maar het idee is wel goed ja.
Vanavond de vergelijkende fotoshoot tussen de 1:43 Spark en de 1:43 Minichamps uitvoering van de Porsche RS Spyder 24 hrs/Le Mans 2008. Ik zal als referentie eerst even wat pics plaatsen van het origineel ( Copyright: Van Merksteijn )
Ik zal steeds beginnen met de foto van het Spark model en vervolgens van het Minichamps model.
Het eerste wat opvalt is eigenlijk het kleurverschil. De Spark is donkerder van kleur dan de Minichamps. Als je dan het origineel vergelijkt met de modellen, dan komt Minichamps wat mij betreft het dichtst in de buurt van de juiste kleur. Verder heeft de Spark de kleine (juiste) 'flaps' bij de koplampen en de Minichamps wat grotere. Ook valt het verschil in afmeting van #34 op. In de Spark zie je bovendien een gedetailleerder interieur met bijvoorbeeld een brandblusser en metalen antenne. Wat betreft de luchtsleuven in de wielkasten is de Minichamps weer wat preciezer. De Spark heeft een overall carbon finish op bepaalde onderdelen die de Minichamps niet heeft.
De boodschap; "Good luck #34 Your Mecanics" komt goed over bij beide modellen. Het Porsche logo op de neus lijkt bij de Spark wel wat aan de grote kant. De Minichamps heeft het juiste formaat, echter is bij mijn model niet in het midden gebleven.
Dan de cockpit.......allebei toch wel vrij gedetailleerd. Ik geef de voorkeur aan de Minichamps hier, want de Spark cockpit vind ik te onduidelijk en donker. Het kontje van de wagen is bij Spark erg mooi afgewerkt met de carbon finish en de open roosters, waar deze bij de Minichamps gesloten zijn. De steunen van de achtervleugel zijn bij de Spark smal, waar deze bij de Minichamps vrij dik zijn.
Conclusie; Een combinatie van het model van Spark qua afwerking/detail met de kleur en de cockpit van Minichamps zou de idelae mix opleveren wat mij betreft. Maarja, je kan niet alles hebben. Tenzij je beide modellen naast elkaar hebt staan
Een mix vd twee zou mooi zijn. Als ik het zo bekijk dan zou ik de MC verkiezen boven de Spark. Wat ik erg vet vind om te zien is de achterkant vd Spark en dan heb ik het over "de roosters". You dig?! Vet dat je ze beiden hebt zieke verzamelaer.
Heb ik in het verleden ook eens gedaan met de Ferrari 333 SP van MC en Spark. En kwam ook tot dezelfde conclusie dat een combinatie van beide het beste is. De decals van MC zijn vaak erg goed. Terwijl Spark wat meer aandacht besteed aan de detaillering van onderdelen ed.