Mr. Dj M. --> 1:18 Porsche 550 Spyder + VW T1 Renntransporter + bonus!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Re: Mr. Dj M. --> New 1:18: Volvo C70 + Citroën Saxo VTS !!!

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

en je Rovers, sublieme aanwinsten. :drool: :drool: :drool:

wordt dat aller nieuwste model / Roewe 750, nu in India gemaakt ?

ik dacht ooit zoiets ergens gelezen te hebben :!:

Die Rover 75 met die MG grill, prachtig, jammer dat ze langzaam uit het straat beeld verdwijnen :cry:

Ron :thump_up:
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Mooie aanwinsten die Volvo en de Citroen , de Zweed heb ik ook gehad
en lijkt inderdaad in samenwerking met Kyosho te zijn ontstaan.

De Saxo ziet er ondanks dat het een resin is perfect uit , zien ze
eigenlijk allemaal wel van Otto-mobil :thump_up:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

MB 500 Sec Ronnie schreef:en je Rovers, sublieme aanwinsten. :drool: :drool: :drool:
wordt dat aller nieuwste model / Roewe 750, nu in India gemaakt ?
ik dacht ooit zoiets ergens gelezen te hebben :!:

Die Rover 75 met die MG grill, prachtig, jammer dat ze langzaam uit het straat beeld verdwijnen :cry:
Ron :thump_up:
Ben er ook nog steeds erg blij mee :D Maar of de Roewe 750 nu in India wordt gemaakt, nee dat denk ik niet. Ze verkopen ze er misschien nu wel, dat zou kunnen. Chile is in ieder geval de eerste buiten Azië waar SAIC en Nanjing nu actief zijn. Ik geloof alleen wel dat de Roewe's er niet werden verkocht, maar aangezien ze nu samen gaan werkend net als Mg/Rover zal het wellicht niet lang meer duren.
Vind de achterkant van de Roewe 750 in ieder geval wel geslaagd, maar als totaalplaatje heb ik het liefst deze pre-facelift Mg7. Vind de neus echt heel mooi! en ja zeker jammer dat je ze steeds minder ziet. Vraag me ook ernstig af waar alle facelift Rover 75's zijn gebleven. Vlak voor het failliesement zijn er een boel in de leas gegaan maar na een paar maanden waren ze nergens meer op de weg te zien. Zou bijna zeggen dat ze net als een boel andere occasions nu weg staan te rotten op grote parkeerterreinen en niet eens in het occasion netwerk terecht komen :(

En het verhaal rond de Volvo, mooi verhaal en ook de C70 coupe was zeker een mooie auto :thump_up:
jurdup

Bericht door jurdup »

die zweed kan me zeker bekoren

opnieuw knappe aanwinsten
DerPolizist

Bericht door DerPolizist »

leuke Fransosen :thump_up:
Jou verzameling bestaat toch wel uit de leukere miniaturen, de-niet-doorgaanse modellen :D
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Nils

Bericht door Nils »

de getunede Saxo is sowieso een kekke wagen, maar die Volvo C70.. :shock: :drool:

voor zoiets zou ik wel een uitzondering willen maken op mijn Duitse collectie! :thump_up:
COMING SOON Anson Mercedes-Benz C-klasse Elegance sedan (1:18)
Mr. Dj M.

Re: Mr. Dj M. --> New: Vitrine update-tje

Bericht door Mr. Dj M. »

Alleen weer bedankt voor de geweldige reacties! :D :thump_up:

Bij deze even een gevarieerde update, als eerste maar deze vitrinebak. Gekocht bij Schuiten, er is dan wel een klein hoekje uit (zie je niet, tis aan de achterkant onderaan) maar voor een tientje vond ik het toch wel erg leuk. Er passen namelijk 1:12 modellen in!
Afbeelding

Dan de volgende update, koste aardig wat uurtjes om te maken, maar ik vind het echt de moeite waard geworden! Via deal extreme een setje mooie ledlampen gekocht. Die waren eigenlijk voor onder je auto, voor het neon effect, maar ik vind ze wel lijken op van die gaslampen die je in grote en vrij hoge gebouwen ziet hangen. Ideaal dus voor vitrine verlichting en door gebruik te maken van mooie alluminium buisjes, een soldeerapparaat en een boel tijd en geduld kom je ver!
Het bleef alleen niet gelijk hangen en dus heb ik uiteindelijk plastic "schroefjes", eerst bevestigd aan het glas, dan de pijpjes en dan pas aan het geheel. Om dat alles te monteren is er gebruik gemaakt van een gewoon lijmpistool. Goed een juiste adapter zoeken en zorgen dat het voltage op 12V uitkomt. Met zulke lage vermogens moet je altijd meten. Een 12V adapter staat met zo weinig afname, namelijk al snel op 14V en dat is desastreus voor je LED's!

Goed dit is dus het resultaat, een echt Mg logo moet nog volgen, maar dit bloemenvaashoudertje (waar het vaasje is uitgebroken) van een vriendin kwam mooi uit! :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diezelfde dag toen ik met de bak thuiskwam, heb ik ook nog een leuke 1:87'er gescoord. Een Messe 2009 model van een Porsche 935. Gelimiteerd en een erg mooie kleurencombi, dus die mocht de vitrinekast wel in!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goed en dan als laatste ook nog die dag meegenomen bij de Kruidvat, een Saabje 9-3 Earo cabrio. Kon hem niet laten staan voor die twee euro en zal erg leuk zijn naast de toekomstige 1:18. Bovendien is Bburago degene die de laatste Saabjes maakt (in 1:43), eigenlijk jammer genoeg...
Voordat hij de kast in ging, nog wel even de buitenspiegels aan de achterkant van een likje zilvere verf voorzien en ook de uitlaten aangepakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mr. Dj M. op ma 31 aug 2009 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
rudie20vt
Schaal: 1:43

Bericht door rudie20vt »

mooie modellen en de vitrine is echt mooie.
Afbeelding
Smokey

Bericht door Smokey »

Das allemaal niet verkeerd wat ik hier zie :thump_up: :thump_up:
Mooi gelukt zo met de vitrine ziet er idd apart uit :cool:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Nick

Bericht door Nick »

Dat heb je prachtig gedaan in je vitrine :worshippy: :thump_up:
Afbeelding
Mercedes_Freak
Contacteer:

Bericht door Mercedes_Freak »

zo'n mooie vitrine erbij !!! :shock:

zeer stijlvol tentoongesteld! :thump_up:
Mr. Dj M.

Re: Mr. Dj M. --> New 1:18 + 1:24 XXXXXL Update(je)

Bericht door Mr. Dj M. »

Bedankt ook weer voor de reacties op m'n vitrine update! :cool:

Nou het gaat hard, maar ik moest toch even mijn laatste week OV-jaarkaart goed gebruiken! :D

De eerste update is een update waar ik al heel lang terug een planning had gemaakt. De New Beetle collectie moest namelijk toch echt eens compleet worden en dus moesten er nog twee baby blauwe bij komen. De dichte Autoart is bijna nergens meer te vinden, dus had ik een goed excuus TOMS toch maar eens te bezoeken. De open versie maakt het rijtje af, plus een vijftal vitrinebakken, waaraan Wousmous me voor een vriendenprijsje heeft geholpen. En voor wat hoort wat, dus de Impreza's van Wousmous gingen zo goedverpakt naar de volgende eigenaar. Maar gister ook z'n echte Caprice gezien! indrukkend zo'n echte police Caprice! Al met al een mooie deal ehm dag gisteren, dus bedankt Wousmous :thump_up: :wink:

Goed de eerste van het stel, die is die dag nog open geweest. Het belangrijke item, het bloemetje, die stond er een beetje slapjes bij. Dat is nu dus opgelost!
De tweede, de cabrio, heeft als enige uit mijn verzamling een te openen achterklep. Bij de Gate's wel een losse klep, maar die is niet te openen. Bij de Auotart is daar een knopje voor onder het model!

Nou picture time :cool:
--- VW New Beetle (Autoart) ---

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Goed de volgende uit de update! Ook bij Toms vandaan, mijn volgende chinese dealer editie een Hyundai Tucson. Kon hem voor een leuk prijsje meekrijgen, dus die ging mee :P In de buurt overigens nog rond gereden, maar waar zijn de gouden Tucsons als je ze nodig hebt :roll:

Model is aangepast, bordjes hebben plaats gewisseld en de chinese tekens die zijn naar de prullenbak verdwenen. Ook krijg hij een antenne update, want dat was gewoon een lelijk stompje. Naald is erin geprikt en die is vervolgens geverft.
--- Hyundai Tucson ---

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Er staat hier dus gewoon echt Paudi onder de doos :| maar er zit ook iets heel leuks bij, een setje chinese kinderhandjes handschoentjes :worshippy:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Oke en dan nu over naar de de 1:24. Iets dat al heel lang op de verlanglijst staat zijn een paar van de 1:24 modellen van Hongwell. Je ziet ze bijna nergens meer in Nederland en Europa, modelletjes van Hongwell (behalve de shuco versies in 1:87). TOMS had er echter een aantal staan en gelukkig twee van de modellen die ik graag wilde hebben. Bovenaan stond de Ypsilon, maar ook de nieuwe Delta en de Bravo wilde ik graag. Die nieuwe Delta hadden ze niet, maar gelukkig de andere twee wel!

Bij de Fiat heb ik ook mijn creativiteit nog gestoord op de antenne. Die zijn van rubber, maar hij was helemaal gekronkeld en rechtkrijgen, dat lukte dus niet! Daarvoor heb ik weer een speld gepakt, het smalle kromme deel ertussenuit geknipt en de boel ertussen gelijmt en het geverft! :)

--- Fiat Bravo ---

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

--- Lancia Ypsilon ---

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Diciotto
Schaal: 1:43

Bericht door Diciotto »

Die Lancia heb ik altijd al een hele mooie gevonden, maar vooral die Beetlekes zijn :clap:
Weet nog toen ik voor het eerst een RSI zag (en hoorde). :shock: Impressive...
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
tom

Re: Mr. Dj M. --> New: 1:12 Sunstar - Morris Minor Convertable!!

Bericht door tom »

Mr. Dj M. schreef:@Tom: Wat was er bij jou allemaal mis mee? Ik heb er in ieder geval wel de normale prijs voor betaald, maar op ebay gingen ze nieuw inc verzenden voor meer weg, dus ben tevreden met de prijs. Sowieso is de Minor niet duur in vergelijking met de nieuwere 1:12's van Sunstar, duidelijk een gevalletje introductie als je het mij vraagt. Maar ook over het hele gamma is Sunstar in 1:12 een koopje als je ziet wat de AA's normaal moeten kosten.
Oeps, beetje laat gezien dit. Bij mij ontbreekt een achterste zijruit, het motorkapembleem, een bumper-overrider en de motorkapscharnieren zijn gebroken. Ik kreeg mijn mail aan SunStar overigens terug, het mailadres op de site werkt blijkbaar niet.
Ik vind het nog steeds een fantastisch model, veel details en mooi gemaakt.

Ik heb net weer even een 'paar' pagina's van je collectietopic doorgelezen, wat een leuke afwisselende aanwinsten! Dit soort collecties kan ik wel waarderen, niet de standaardmodellen die door veel mensen worden gekocht maar allerlei leuke sub-verzamelingen met verrassende onderwerpen. Leuk!
Kyoshofan

Bericht door Kyoshofan »

Leuk die Tucson :thump_up: Die Chinese merken maken gewoon dagelijkse auto's, daar houd ik wel van :worshippy:
Mooie vitrinekast ook :thump_up:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Plaats reactie