Autoart 1:18

Gebruikersavatar
DTM
Berichten: 477
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:18
Locatie: Assendelft

Bericht door DTM »

Onlangs onderstaande mailtje gestuurd naar Autoart betreffende de Porsche 993 Turbo S en de Porsche 964 RS:
Dear Autoart-employee,

Can you tell me if Autoart is planning to release the Porsche 993 Turbo S in the future? I don't understand that Autoart never re-released it after taking over UT Models, because it still is a very wanted and sought after model. Also, I would like to know if there is any more information about the release of the Porsche 964 RS that has been announced in the past.

I hope to hear from you soon. Many thanks in advance for answering my questions.

...
Ik kreeg de volgende reactie:
Dear Mr. Arts,
We do have interest in making both models in the future.
By the way, do visit our online website http://www.aa-collection.com regularly to check details on our new releases and current models.
We look forward to receiving your oder soon.
Best regards,
Gateway Global Ltd
http://www.autoartmodels.com
Zou toch wel vet als je over enige tijd een opgewaardeerde 993 Turbo S kan kopen voor rond de 60/70 euro :drool: En die 964 RS mag er ook wel komen :worshippy:
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Zo'n reactie krijg je op ongeveer elk model dat je voorstelt... :roll:
sjefske
Berichten: 994
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:36
Contacteer:

Bericht door sjefske »

1:18 24/7 schreef:Zo'n reactie krijg je op ongeveer elk model dat je voorstelt... :roll:
Dat denk ik ook.
Ik denk eerlijk gezegd dat er geen Re-Release gaat komen van de Turbo S.
Omdat deze van UT in principe al heel goed is!
Afbeelding
Gebruikersavatar
DTM
Berichten: 477
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:18
Locatie: Assendelft

Bericht door DTM »

Hij komt er vast nog wel een keer aan. Het is een erg gewild model (zeldzaam omdat ie vlak voor de overname door Autoart werd geproduceerd en er daardoor weinig in omloop zijn) en de mallen hebben ze al liggen, dus waarom niet? Als ze de remschijven vervangen en een doorschijnend zijknipperlichtje plaatsen is ie van hetzelfde niveau als de huidige Porsche's van Autoart.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14083
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:mrgreen: De standaard reactie van AA inderdaad. Heb er ook nog wel een aantal in de mailbox staan :thump_up: Uiteraard je kan blijven :pray:
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Drie redenen dat ze de 993 Turbo S niet moeten uitbrengen voor mij:
1) deze is vrij zeldzaam , wat van veel 1/18 modellen niet kan gezegd worden, dus het mag zo ook blijven.. Ik heb persoonlijk liever een model dat niet bij iedereen in de kast staat.
2) de kwaliteit zal maar een klein beetje beter zijn, de 964 Cabrio en Targa van Anson daarintegen, die kunnen een pak verbeterd worden, maar dan toch liever eerst de 964 Coupe en RS en Turbo er eerst nog bij
3) ze zouden in plaats van al bestaande modellen ( of nog meer racers van dezelfde wagen ) beter eens andere Porsches uitbrengen die er nog niet zijn. genoeg voorbeelden: 944, 928, 968 reeksen , oudere 911 reeksen..

De mal is volgens mij het duurste om te maken, als ze die van de 993 Turbo S effectief nog hebben en de vraag zou er zijn, dan zal deze er 100% zeker komen. AutoArt ( maar van Minichamps vind ik dit ook ) kijken gewoon niet naar de verzamelaar vind ik.. Het zijn bedrijven, volledig akkoord dat ze zoveel mogelijk winst willen maken, maar van sommige modellen maken ze echt té veel kleuren en nu met de racers overdrijven ze ook. Ik ben altijd een voorstander geweest van meer race versies te maken in 1/18. Maar de bedrukking op zich zijn ook serieus achteruit gegaan en de prijs ook een stuk omhoog. Waar ik een jaar geleden max 70 euro betaalde voor een Race versie van AA betaal je nu meestal min 78 euro en max 90 euro..

Hetzelfde eigelijk met hun certificaten van gelimiteerd op bvb 2000 stuks.
Op de hele wereld bekeken is dit toch vrij beperkt, maar als ik dan zie hoeveel mensen op enkele forums dat bepaalde model hebben en hoeveel er zijn die de behoefte niet hebben om het te tonen. En dan heb ik het alleen nog maar over de nederlandsspreekende.. Daarom heb ik echt mijn twijfels bij die echtheid, want datzelfde model is dan ook nog te koop in veel belgische, nederlandse , duitse, amerikaanse....winkels te koop..

Bij UT-Models zijn er toch al redelijk wat modellen moeilijk verkrijgbaar, bij AutoArt heb ik zo de indruk dat je ( vooral de straatversies ) van enkele jaren geleden nog zeer makkelijk overal vind. Ze hebben er dus gewoon zeer veel van gemaakt en de modellen op zich worden dan nu bij veel verkopers voor nog veel minder dan hun oorspronkelijke prijs verkocht.
Ze maken zo stilletjes aan het verzamelen wat kapot, want in een mooie verzameling horen niet alleen mooie maar ook wat exclusievere modellen.
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

coolpappa04 schreef:[..]

nu nog in 1/18 :worshippy: :worshippy:
En die komt, einde 2007 begin 2008 :drool: :drool:

Montezemolo :thump_up:
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Bericht door coolpappa04 »

Timo911 schreef:Drie redenen dat ze de 993 Turbo S niet moeten uitbrengen voor mij:
1) deze is vrij zeldzaam , wat van veel 1/18 modellen niet kan gezegd worden, dus het mag zo ook blijven.. Ik heb persoonlijk liever een model dat niet bij iedereen in de kast staat.
2) de kwaliteit zal maar een klein beetje beter zijn, de 964 Cabrio en Targa van Anson daarintegen, die kunnen een pak verbeterd worden, maar dan toch liever eerst de 964 Coupe en RS en Turbo er eerst nog bij
3) ze zouden in plaats van al bestaande modellen ( of nog meer racers van dezelfde wagen ) beter eens andere Porsches uitbrengen die er nog niet zijn. genoeg voorbeelden: 944, 928, 968 reeksen , oudere 911 reeksen..

De mal is volgens mij het duurste om te maken, als ze die van de 993 Turbo S effectief nog hebben en de vraag zou er zijn, dan zal deze er 100% zeker komen. AutoArt ( maar van Minichamps vind ik dit ook ) kijken gewoon niet naar de verzamelaar vind ik.. Het zijn bedrijven, volledig akkoord dat ze zoveel mogelijk winst willen maken, maar van sommige modellen maken ze echt té veel kleuren en nu met de racers overdrijven ze ook. Ik ben altijd een voorstander geweest van meer race versies te maken in 1/18. Maar de bedrukking op zich zijn ook serieus achteruit gegaan en de prijs ook een stuk omhoog. Waar ik een jaar geleden max 70 euro betaalde voor een Race versie van AA betaal je nu meestal min 78 euro en max 90 euro..

Hetzelfde eigelijk met hun certificaten van gelimiteerd op bvb 2000 stuks.
Op de hele wereld bekeken is dit toch vrij beperkt, maar als ik dan zie hoeveel mensen op enkele forums dat bepaalde model hebben en hoeveel er zijn die de behoefte niet hebben om het te tonen. En dan heb ik het alleen nog maar over de nederlandsspreekende.. Daarom heb ik echt mijn twijfels bij die echtheid, want datzelfde model is dan ook nog te koop in veel belgische, nederlandse , duitse, amerikaanse....winkels te koop..

Bij UT-Models zijn er toch al redelijk wat modellen moeilijk verkrijgbaar, bij AutoArt heb ik zo de indruk dat je ( vooral de straatversies ) van enkele jaren geleden nog zeer makkelijk overal vind. Ze hebben er dus gewoon zeer veel van gemaakt en de modellen op zich worden dan nu bij veel verkopers voor nog veel minder dan hun oorspronkelijke prijs verkocht.
Ze maken zo stilletjes aan het verzamelen wat kapot, want in een mooie verzameling horen niet alleen mooie maar ook wat exclusievere modellen.
ben ik niet helemaal mee eens :eh: juist door die zeldzaamheid dat de prijzen de hoogte ingaan,niet iedereen heeft een buget van enkele 100 euro's per jaar dus vind ik dat iedereen recht heeft op een gewild model dat hij doodgraag wil hebben zonder er zich blauw voor te betalen,een goed voorbeeld is de bugatti veyron,ik ben héél blij dat er geen 2000 van gemaakt zijn,anders zou deze niet in mijn collectie staan en deze auto is toch wel de top van autoart dus waarom gelimiteerd maken(dat briefje dat er bij is nr zoveel van zoveel neem ik toch niet te serieus hoor :roll: )
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Bericht door Niek-106 »

is er al iets bekend wat de prijs gaat worden van die bugatti veyron 1:18

Niek 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Bericht door FordMustangGT »

Hetzelfde eigelijk met hun certificaten van gelimiteerd op bvb 2000 stuks.
Op de hele wereld bekeken is dit toch vrij beperkt, maar als ik dan zie hoeveel mensen op enkele forums dat bepaalde model hebben en hoeveel er zijn die de behoefte niet hebben om het te tonen. En dan heb ik het alleen nog maar over de nederlandsspreekende.. Daarom heb ik echt mijn twijfels bij die echtheid, want datzelfde model is dan ook nog te koop in veel belgische, nederlandse , duitse, amerikaanse....winkels te koop..
2000 over de hele wereld klinkt misschien beperkt. Maar stel dat slechts 250 van de auto's in Europa terecht komen, dat zijn zo 20 landen. Maar grof genomen is dat nog steeds 13 modellen per land. En de modelautoverzamelaarswereldje is niet heel groot en we komen die modellen dan ook snel tegen op het internet op modelautoforums.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Niek-106 schreef:is er al iets bekend wat de prijs gaat worden van die bugatti veyron 1:18

Niek 8)
Ze worden een fractie duurder dan de eerste serie.

Montezemolo :thump_up:
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

FordMustangGT schreef:
Hetzelfde eigelijk met hun certificaten van gelimiteerd op bvb 2000 stuks.
Op de hele wereld bekeken is dit toch vrij beperkt, maar als ik dan zie hoeveel mensen op enkele forums dat bepaalde model hebben en hoeveel er zijn die de behoefte niet hebben om het te tonen. En dan heb ik het alleen nog maar over de nederlandsspreekende.. Daarom heb ik echt mijn twijfels bij die echtheid, want datzelfde model is dan ook nog te koop in veel belgische, nederlandse , duitse, amerikaanse....winkels te koop..
2000 over de hele wereld klinkt misschien beperkt. Maar stel dat slechts 250 van de auto's in Europa terecht komen, dat zijn zo 20 landen. Maar grof genomen is dat nog steeds 13 modellen per land. En de modelautoverzamelaarswereldje is niet heel groot en we komen die modellen dan ook snel tegen op het internet op modelautoforums.
Ik denk dat je er van gaat verschieten hoeveel verzamelaars er zijn van modelauto's. Er zullen er zeker en vast wel meer dan 250 naar europa komen, want er zijn alleen al meer dan 13 modelautoverkopers per land, dan zouden die niet eens 1 model per verkoper hebben.. Kheb nu zelf al van een modelautoverkoper een deel van zijn stock gezien en je staat er echt van verstel hoeveel er dat wel niet zijn en kan u ook garanderen, van die zogenaamde limited editions had hij er wel meer dan 1 exemplaar. Maarja, we zullen het toch nooit niet weten of die certificaten nu echt zijn of niet.
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Bericht door Niek-106 »

Montezemolo schreef:[..]

Ze worden een fractie duurder dan de eerste serie.

Montezemolo :thump_up:
oke bedankt :thump_up:

even in de gaten houden wanneer ze te koop aangeboden worden.

Niek 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Autofan »

Niek-106 schreef:is er al iets bekend wat de prijs gaat worden van die bugatti veyron 1:18

Niek 8)
Wat wordt eigenlijk het verschil tussen de 2 series? Is dat groot?
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Bericht door Niek-106 »

de eerste serie was de showcar, dus zonder knipperlichten enzo.
de tweede serie word de road car als ik mij niet vergis.

Niek 8)
Afbeelding
Gesloten