MONSTERJAM 2007 fotos en filmpjes update 8-10-07

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik zie een man en zoon die zich heerlijk vermaken! Die spotlight foto is super :worshippy:
Kale
Schaal: 1:64

Bericht door Kale »

Ik hoef niet meer uit te leggen (dat vind ik namelijk ook...) dat de show's in Europa niet zo spectaculair zijn als SOMMIGE shows in de US...
Ik zeg sommige, want wekelijks zijn er meerdere MonsterTruck shows in America, de meeste zijn klein met maar 6 trucks in de line-up.
Vaak staan hier maar 2 "grote" namen tussen..
De rest zijn "privateers", met vergelijkbare (krappe) budgetten als Thor en Slingshot.
Deze shows zijn ook niet zo spectaculair als de hooguit 6 MEGA shows die jaarlijks georganiseerd worden.
Tijdens deze "kleine" shows (met soms amper 1500 toeschouwers) houden veel teams graag hun truck heel, omdat de inkomsten dan niet toereikend zijn om de onkosten (schade-transport-fuell-etc.-etc) te kunnen dekken...

De World Finals in Las Vegas kun je daarom absoluut niet vergelijken met de shows in Nederland /Europa, deze werd door 70 miljoen kijkers "LIVE" bekeken op een pay-tv-channel. Er worden DVD's van gemaakt en vele tv-verslagen, die het hele jaar uitgezonden/herhaald worden.
Grote sponsoren betalen ervoor om "hun" truck opzettelijk aan gort gereden te zien worden.

Ik kan je vele honderden uren aan filmpjes laten zien, waar grote namen als Max D, Grave Digger, Escalade, etc. etc... ook veel rustiger aan doen als we gewend zijn op de DVD's van de WF's...

Daarom vind ik ook dat we niet zo moeten zeiken, we mogen blij zijn dat de yanks de shows in Nederland 1 van de beste buiten de US vinden.
'T zegt denk ik ook wel iets dat de shows in Frankrijk, Duitsland, Tjechie, Portugal en Italie in 2007 niet op het programma staan omdat daar verkoop en omzet enorm is tegengevallen vorig jaar!!!

Ik weet ook zeker dat 90% van de toeschouwers wel genoten heeft en niet verwend zijn als sommigen op dit forum (ook ik), met de beelden van oa de World Finals DVD's..

---------

Het publiek, jah, da's een verhaal apart...
Nederlanders (de meeste) zijn niet zo dol en enthousiast als het publiek in de US...
Daar verander je niets aan, jammer, maar 't is niet anders...
Ik ga wel helemaal uit m'n dak en als een ander dat niet doet?? Lekker boeiend!!!

Maar reken erop dat de drivers en crews het toch wel naar hun zin hebben, want ze vinden het onbegrijpelijk dat de Europeanen 3 keer zoveel over hebben voor een ticket als er in de US voor betaald hoeft te worden.
Kinderen krijgen daar discount en vaak zijn de pitparties gratis...
Volgend jaar komen ze zeker weer terug met 3 shows.
De datums staan al vast en tickets zijn al te koop!!!

---------

Ik kijk in ieder geval terug op een fatastisch evenement.
Kheb veel gedaan en meegemaakt.
Opbouwen van de Mutt Dalmatian display in Amersfoort een week voor de shows en van Dinsdag t/m Zondag van 's morgens tot 's avonds met een groep enthousiaste MonsterJam-mafketels te werken in en om het stadion.
We hebben enorm veel lol gehad, hard gewerkt, pijn aan onze poten gehad, honger geleden, stof gehapt, gelachen met crew en drivers, contacten gelegd, ervaringen opgedaan en veel geleerd...
Ik denk dat namens allemaal spreek dat we er volgend jaar allemaal zeker weer bij zullen zijn...
We waren een mooi team...
Heel jammer dat Tim er zaterdag en zondag niet meer bij was...

----------

Ook de pre-show car-parade en de US-car show tijdens de pitparty was weer een sucses, al was het zwaar klote dat zowel clubleden schade hebben opgelopen door de kromme stale platen in de tunnel tijdens de car-parade...
De Amerikanen vinden het prachtig om te zien en ook van het publiek kwamen vele positieve reacties...

----------

Heel bijzonder was dat ik vrijdag's voor de show even apart geroepen werd, om mij mee te delen dat ik de "green/red light switches ging bedienen, tijdens de pre-show de races en de freestyle's..
Niet onbelangrijk, want ik ben de laatste die een "safe en clear track" signaal geef aan de coureurs, zodat ze na mijn "green light" gas mogen geven... want er is geen radiocontact tussen de rijders en de tech-officials, zij reageren alleen op de green/red light signals en de vlaggen van de tech-officials.
TERING, wat was ik zenuwachtig tijdens de zaterdagmiddag show...
Maar gaandeweg voelde ik mee meer "comfortable" kreeg ik meer zelfvertrouwen.
Toen ik tijdens de zondagshow een fout van de event-director Sean, corrigeerde door te wachten met green light om dat de track niet "safe & clear" was, terwijl hij dat wel zei, werd ik overladen met compliments, vooral de 2 start-tech officials bedankte me omdat ik hun "asses" gered had...
Ook de vice-president of operations Roy Janson kwam me na afloop nog even een handje schudden en bedanken dat ik de fout van een ander gecorrigeerd had zonder dat 't publiek er iets van gemarkt had....
Ik ben een hele ervaring rijker, volgend jaar klim ik weer een stapje hoger..
GAAFFFFFFFFFFFFFFFFFF

----------

Komend weekend naar Antwerpen en dan zit MonsterJam Europe er weer op voor mij en Tygo...
We hebben veel souveniers van trucks gekregen, Tygo's kamertje begint zolangzamerhand een MonsterTruck museum-pje te worden...

-----------

Leuke bijkomstigheid, ik heb Team Slingshot een sponsor aangeleverd:
http://www.monstertruckcollectors.com
Dit is een forum voor verzamelaars van monstertrucks diecasts.
Ik ben hier een van de moderators.
In Arnhem heb ik contact gelegd met Team Slingshot namens MTC.com en hebben we vlak voor de 1e PitPaty de stickers op de body geplakt.
We hopen op een lange samenwerking.
Bezoek ook eens de site van Slingshot: http://www.slingshotmtracing.co.uk

MTC.com sponsort nu de volgende monstertruck teams:
Avenger
Bad News Racing
Ballistic
Brutus
Instigator
Mopar Magic
Reaper
Reptoid
Savage
Slingshot
Sudden Impact
Stone Crusher
T-Maxx

-----------

Foto's en filmpjes volgen nog....
Ik heb er niet veel tijdens de show's kunnen maken, maar ik heb nog wel een aantal leuke backstage pic's...
Greetz, Kale
Manuel147

Bericht door Manuel147 »

En zo is het ik vond het iig fantastisch!!!!!!!! :thump_up: mijn zoontje ook....

Het zal best dat die shows in Las Vegas heftiger zijn maar net wat je zegt het is allemaal een kwestie van geld!!

Als je na gaat dat de zaterdagmiddagshow een opwarmertje is en er dan toch al 4 van de 12 sneuvelde in de strijd :roll:

En Grave Digger en Maximum destruction deden best heftig vond ik vooral Maximum destruction die eventjes de andere kant van de springheuvel nam :lol:

Al met al was het top en ik ben er zeker volgend jaar weer bij (en dan wel met oordopjes :dance: )

Heb je trouwens mijn Pbtje nog gehad(gelezen)???

Groetjes Manuel
Kale

Bericht door Kale »

MonsterJam Antwerp / Belgium Saturday 10-6-2007

Hier zijn de foto's en filmpjes...

Check 'm all out:

144 pictures:
http://s22.photobucket.com/albums/b342/ ... /Pictures/

12 video's:
http://s22.photobucket.com/albums/b342/ ... 07/Videos/

Kleine selectie:

Grave Diggerrrrrrrrrrrrrrr...
Afbeelding

Georgie...
Afbeelding

Dalmatian...
Afbeelding

A Belgian kick in my butt...
Afbeelding

Sunshine...
Afbeelding

Mutt def Max D...
Afbeelding

It was a loooooooooooooooong day for Candice...
Afbeelding

World Champ!!!
Afbeelding
Greetz, Kale
F40F50ENZO
Schaal: 1:18

Bericht door F40F50ENZO »

:shock: :shock: :shock: :lol: Die donut's met een monstertruck is :thump_up: :mrgreen: :worshippy: :dance:
Leuke video's kale, SUPER :thump_up:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Kale

Bericht door Kale »

F40F50ENZO schreef::shock: :shock: :shock: :lol: Die donut's met een monstertruck is :thump_up: :mrgreen: :worshippy: :dance:
Leuke video's kale, SUPER :thump_up:
1500 PK's onder je kont en dan met losse handen in rondjes tollen met je 10.000 kg zware truck....

GAAFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Greetz, Kale
skyline_fanatic

Bericht door skyline_fanatic »

Mooie filmpjes en foto's :thump_up: :thump_up: :worshippy:
1:1 Golf VI GTI
MAX-D freak

Re: MONSTERJAM 2007 fotos en filmpjes update 8-10-07

Bericht door MAX-D freak »

ik zou ook wel eens in MAX-d ofzo willen zitten
ON A MISSION
Plaats reactie