Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Rood is een slecht dekkende kleur. Spuit het model eerst wit, of nog liever lichtgrijs (dekt beter dan wit, zeker handig als er veel plamuurplekken zijn) of roze, zodat het model al redelijk in de richting zit.
Verder de verf eerst voornevelen, en pas na aanharding (een aantal minuten) een volle laag in meerdere gangen aanbrengen. Door het voornevelen voorkom je dat de verf van de scherpe kanten wegloopt, of van de details.
Verder tussen alle lagen voldoende laten uitharden, liever een week extra wachten, dan een partij met ellende.
Ik ga morgen goeie rode verf halen ipv dat goedkope spul en dan gaat de body helemaal rood worden met hopelijk een goed resultaat! Daarna moet de binnenkant nog zilver worden en dan kan het opbouwen beginnen!
Dat is inderdaad 'appelsien' effect.. ik krijg deze week of volgende week een polijstset thuisgestuurd met schuurpapier tot 12.000 micron (zo heet dat geloof ik) en daarmee moet alles mooi glad en glimmend gaan worden!