Foto's van mn collectie
Re: Foto's van mn collectie
Aparte, diverse verzameling Niels! Wel een hele leuke, en ik moet zeggen dat alle modellen die nieuw zijn ook erg cool zijn!! Vooral die Märklin Porsche is wonderschoon, met die afneembare onderdelen e.d. 

- niels kroon
Haha, dankje, k kon m niet laten liggen voor €1Kyoshofan schreef:Vette Phatom

Sr tuning is not a crime 

- niels kroon
Märklin Porsche 911 Targa
Na het plaatsen van de foto's ben ik aan de slag gegaan met de porsche
Ik heb 2 norev koplampjes in de koplamp gaten gedrukt.
De hoek uit de voorruit is er in gelijmt (blijft jammer zo'n scheur)
Het achterste gedeelte heb ik geprobeert te lijmen, maar het wil niet met de revell lijm die ik heb, dus morgen eens proberen met secondelijm, en anders kijken of er metaal lijm of iets dergelijks te koop is.
Nou ben ik op zoek naar een targa dakje (staat ook een gezocht advertentie op het forum), dus heeft iemand die nog voor een schappelijke prijs?
Hierbij ff 2 (niet al te beste) fotootjes

En de bovenkant waar het dakje op moet

Tot de volgende update

Ik heb 2 norev koplampjes in de koplamp gaten gedrukt.
De hoek uit de voorruit is er in gelijmt (blijft jammer zo'n scheur)
Het achterste gedeelte heb ik geprobeert te lijmen, maar het wil niet met de revell lijm die ik heb, dus morgen eens proberen met secondelijm, en anders kijken of er metaal lijm of iets dergelijks te koop is.

Nou ben ik op zoek naar een targa dakje (staat ook een gezocht advertentie op het forum), dus heeft iemand die nog voor een schappelijke prijs?
Hierbij ff 2 (niet al te beste) fotootjes

En de bovenkant waar het dakje op moet

Tot de volgende update
Sr tuning is not a crime 

- niels kroon
Norev update!
Hallo iedereen
De Norev update van vandaag:
De CITROEN BX 19
Dit is zo'n beetje mijn favoriete auto
Mijn ouders hadden vroeger zo een auto, in dezelfde spierwitte kleur als de modelletjes
.
Ik weet nog dat ik het vroeger als klein kins prachtig vondt dat de achterkant zo een eind omhoog ging voordat we weg reden
De auto werd na jaren trouwe dienst verruilt voor een peugeot 206, achteraf hadden we de BX nog langer moeten houden, maar ja, achteraf is altijd makkelijk
Nu het model:
Beide modelletjes heb ik gekocht op rommelmarkten vooor €1 per stuk
1 heeft een beetje schade aan de voorkant en wordt van 't zomer overgespoten in spierwit
De andere is een leuk verhaal. Het was een bultje met onderdeeltjes waar niemand naar omkeek.
De body was koffie bruin en alles stonk naar jaren sigaretten rook.
éénmaal thuis de body schoongemaakt en de schitterende onbeschadigde witte lak er onder vandaan getovert
Vervolgens alles in elkaar gezet, en zie hier het resultaat.
aan één kant is hij bewerkt met zwarte verf om meer detail aan te brengen, helaas is het niet heel netjes, en maar aan één kant, maar het ziet er van een afstandje heel leuk uit
Het model is los, maar dit houd ik ook zo, zo kun je een leuke kijk op het interieur krijgen. wat er heel leuk aan is, is dat er spulletjes op de hoedeplank liggen, en dat zelf het dashboard nog aardig goed gedetailleerd is

De 1:1 (helaas geen foto van die van mijn ouders
)

Binnenkort de nieuwe update

De Norev update van vandaag:
De CITROEN BX 19

Dit is zo'n beetje mijn favoriete auto

Mijn ouders hadden vroeger zo een auto, in dezelfde spierwitte kleur als de modelletjes

Ik weet nog dat ik het vroeger als klein kins prachtig vondt dat de achterkant zo een eind omhoog ging voordat we weg reden

De auto werd na jaren trouwe dienst verruilt voor een peugeot 206, achteraf hadden we de BX nog langer moeten houden, maar ja, achteraf is altijd makkelijk

Nu het model:
Beide modelletjes heb ik gekocht op rommelmarkten vooor €1 per stuk

1 heeft een beetje schade aan de voorkant en wordt van 't zomer overgespoten in spierwit

De andere is een leuk verhaal. Het was een bultje met onderdeeltjes waar niemand naar omkeek.
De body was koffie bruin en alles stonk naar jaren sigaretten rook.
éénmaal thuis de body schoongemaakt en de schitterende onbeschadigde witte lak er onder vandaan getovert

Vervolgens alles in elkaar gezet, en zie hier het resultaat.
aan één kant is hij bewerkt met zwarte verf om meer detail aan te brengen, helaas is het niet heel netjes, en maar aan één kant, maar het ziet er van een afstandje heel leuk uit

Het model is los, maar dit houd ik ook zo, zo kun je een leuke kijk op het interieur krijgen. wat er heel leuk aan is, is dat er spulletjes op de hoedeplank liggen, en dat zelf het dashboard nog aardig goed gedetailleerd is

De 1:1 (helaas geen foto van die van mijn ouders

Binnenkort de nieuwe update

Sr tuning is not a crime 

mooie update,de BX norev heb ik nog in nieuwe staat in mn collectie,ook in het wit..
als ik aan een BX denk,denk ik meteen dat ze ook na jaren lichter werden van kleur,zoals de mehari in de tijd..bij een rode BX viel dat altijd nogal hard op..

als ik aan een BX denk,denk ik meteen dat ze ook na jaren lichter werden van kleur,zoals de mehari in de tijd..bij een rode BX viel dat altijd nogal hard op..

- niels kroon
chummy dj schreef:mooie update,de BX norev heb ik nog in nieuwe staat in mn collectie,ook in het wit..![]()
als ik aan een BX denk,denk ik meteen dat ze ook na jaren lichter werden van kleur,zoals de mehari in de tijd..bij een rode BX viel dat altijd nogal hard op..![]()
Haha, ja klopt

Naar:

Ik weet dat het geen BX is (ax), maar het geeft ff de roze kleur aan waar ze in veranderden als je ze niet regelmatig poetste

En dit laat ff zien dat er meer citroens zijn die zo verkleuren

Sr tuning is not a crime 

De witte BX heb ik ook. De mijne heb ik destijds zelf ook wat gedetailleerd, maar wel wat netter.
- niels kroon
Heb je daar een foto van voor me??tom schreef:De witte BX heb ik ook. De mijne heb ik destijds zelf ook wat gedetailleerd, maar wel wat netter.

de mijne moet bijgewerkt worden aan de andere kant, dus k zou graag een voorbeeld hebben van hoe het ongeveer kan worden

Sr tuning is not a crime 

ik heb de orginele,maar daar heb je waarschijnijk niet veel aan...
hierbij een foto...

hierbij een foto...

- niels kroon
Je hebt de latere uitvoering met de (vindt ik persoonlijk) mindere wieltjes, maar de detail schijnt hoger te zijn.chummy dj schreef:ik heb de orginele,maar daar heb je waarschijnijk niet veel aan...
hierbij een foto...
http://img220.imageshack.us/img220/1270/bxxantia3.jpg
leuk ook die xantia van Bburago, die heb ik ook nog ergens liggen in het bordeaux rood
(mn ouders hebben een bordeaux rode gehad

Sr tuning is not a crime 

Niels ik denk dat wij zo wat dezelfde smaak hebben,wat model autos betreft...waar heb jij al die norevjes gekocht...je vind ze niet,de volledig plastiken..of toch weinig.
- niels kroon
Eigenlijk overal en nergens.chummy dj schreef:Niels ik denk dat wij zo wat dezelfde smaak hebben,wat model autos betreft...waar heb jij al die norevjes gekocht...je vind ze niet,de volledig plastiken..of toch weinig.

Meestal vindt ik ze op het internet via veiling en verkoop sites, zowel in Nederland als het buitenland.
De simca die ik laatst heb gefotograveerd (de zwart gele) heb ik gekocht voor maar €5 en mijn citroen rosalie met doosje voor €12,50 beiden via een verkoopsite

Maar ook vroeg op staan en op tijd bij de rommelmarkten zijn, vaak zijn ze hier aardig goedkoop te krijgen.

Ik heb in de tijd hier en daar wel wat connecties gekregen, die me foto's mailen als ze nieuwe voorraden binnen hebben

En als ik naar Frankrijk op vakantie ga, en er staat een bordje BROCANTE aan de kant van de weg, dan ben ik de eerste die schreeuwt: Daar heen!!!!
Meestal moet je daar wat meer betalen, maar dan zijn het wel de wat zeldzamere modellen of ze verkeren nog in goede staat, zo heb ik mijn bijzondere witte auto gevonden voor maar €10 (morgen ff fotootjes).
Ook heb ik wel eens geruilt. Zo heb ik een polistil Honda (met van die grote achterwielen in 1:50) geruild voor een Kamaz tankwagen, oude serie

En inderdaad, de plasticen zijn inderdaad moeilijk te vinden, maar vorig jaar heb ik de babyblauwe Peugeot 404 gevonden voor maar €1

Ik heb ook wel eens
Is het in Belgie niet makkelijker dan?? (daar komt u tog vandaan??

Sr tuning is not a crime 

niet echt,rommelmarkten doe ik ook..daar koop je nogal is goedkoop,en kringloopwinkels..daar kocht ik een renault 16 plastik norev voor 0,50 eurocent.
soms vind ik ook dinkys,maar de meeste weten hun prijs...op internet koop ik ook wel..maar heel weinig,want dat vertrouw ik niet echt goed.zeker niet dat je voor redelijk wat geld koopt..
al hoewel dat ik daar nog geen probleme mee heb gehad..
de meeste norevjes heb ik als kind gekregen...en hebbe ze altijd eigelijk in een kastje gestaan..
hierbij foto van de R16 achterkofferdeksel ontbreekt..maar dat zie je niet op de foto..

soms vind ik ook dinkys,maar de meeste weten hun prijs...op internet koop ik ook wel..maar heel weinig,want dat vertrouw ik niet echt goed.zeker niet dat je voor redelijk wat geld koopt..
al hoewel dat ik daar nog geen probleme mee heb gehad..
de meeste norevjes heb ik als kind gekregen...en hebbe ze altijd eigelijk in een kastje gestaan..
hierbij foto van de R16 achterkofferdeksel ontbreekt..maar dat zie je niet op de foto..

- niels kroon
Hij is wel mooichummy dj schreef:
hierbij foto van de R16 achterkofferdeksel ontbreekt..maar dat zie je niet op de foto..![]()

Dat de achterklep mist is niet te zien jah

Ow jah, de nieuwe namac is binnen

Vaandaag nog een Norev update en de foto's van het plastic model waar ik helemaal niks van weet

Sr tuning is not a crime 

AIM was hier Donderdag al, lekkere late post
Geef hier maar snel nieuwe updates

Geef hier maar snel nieuwe updates

1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1