Tom's Audi's en meer- een quattro van Atlas

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
tom

Re: Tom's Audi-verzameling (update 6-'08: the end?)

Bericht door tom »

Voorlopig is er nog niks verkocht, alleen bijgekocht. Veel is het niet, maar wel groot... ik kon de 1:12 Porsche 911 van Premium ClassiXXs niet weerstaan toen ik 'm voor een erg fijne prijs tegenkwam. Maar wat neemt zo'n ding een ruimte in, zeg!

Foto's niet van mijn hand, maar ik kan het op dit moment zelf niet beter.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Indruk: schitterende lak, plaatnaden perfect. Detaillering valt een beetje tegen voor de 160 euro die ze er vrijwel overal voor durven te vragen. De zijruiten van de 1:12 Morris Minor van SunStar kunnen bijvoorbeeld open en dicht, dat had hier ook wel gemogen. Daarvoor krijg je dan wel weer een handschoen om geen vette vingers op het model achter te laten...
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Knappe aanwinst , vind hem er erg goed uitzien :thump_up: :thump_up:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
chummy dj

Bericht door chummy dj »

mooie porsche,er is intussen al een targa versie van.... :)
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Toch wel een mooie update hoor, zeker voor iemand die hoofdzakelijk Audi spaard. Ben het wel met je eens over prijs en dat er dan best zijramen in hadden gemogen. Sunstar doet dat echt heel netjes, die zwarte Austin in 1:12 is echt super met z'n raampjes, gereedschap en andere details :shock:

Leuk dat je mijn topic hebt doorgenomen trouwens, bedankt voor het compliment :cool:
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

mooie aanwinst naamgenoot :) :thump_up: Erg gave auto :worshippy:
Afbeelding
galleria ferrari

Bericht door galleria ferrari »

geweldige porsche :thump_up: :thump_up: :thump_up:

Gr. Dimitry :)
mazda, zoom zoom
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Weer een tijdje weggeweest, bedankt voor de reacties... ik kan me helaas niet veroorloven om meerdere 1:12 911s naast elkaar te zetten, zowel vanwege de ruimte als budgettair. Jammer achteraf dat ik de rode en niet de -net uitgekomen- witte heb gekocht, ik ben namelijk een enorme fan van de kleur wit op deze generatie 911. Als de Speedster uitkomt in 1:12 dan maak ik wel een uitzondering op deze regel... :D

Er komen af en toe nog wel eens wat modellen bij, zo ben ik afgelopen week van de Techno Classica in Essen terug gekomen met een 1:43 Spark Porsche 924 Carrera GTR LM 1982, een Schuco Audi Q7 Notarzt (simpel maar aardig voor EUR 5!) en een R8 Safety Car, eveneens van Schuco.

De 1:24/25-schaal trekt me steeds meer, de detaillering loopt aardig richting 1:18 maar de prijzen zijn stukken vriendelijker en ze nemen aanmerkelijk minder ruimte in. Fabbri Editore uit Italië heeft een leuke serie uitgebracht met auto´s waarvan over het algemeen minder modellen zijn uitgebracht. Deze modellen worden in Italië zelf in de boekhandel verkocht, hier zie je ze vaak op beurzen. De prijs ligt tussen de 12 en 15 euro, gezien de detaillering (niks sealed modellen, alles kan open!) en de kwaliteit is dat een koopje.
Ik kon me dus niet inhouden en heb een 1978 Golf I GTI, een 1982 Renault 5 Alpine Turbo en een 1971 Porsche 911 2.4 aangeschaft. Alledrie aanraders en de Peugeot 205 GTI en Lancia Delta Integrale staan ook nog op het wensenlijstje. De serie bestaat uit auto´s tussen de jaren ´60 en ´90, best leuk en origineel. Er zit een goede modelmaker op, want elk detail is correct en de afwerking is meer dan behoorlijk. De gebruikte kleuren zijn ook correct voor de auto´s.

Verder had ik een vrijkaartje voor de AutoRAI, daar heb ik zaterdag maar eens gebruik van gemaakt. Het was niet echt druk voor een zaterdag (crisis? te mooi weer? Niet genoeg bijzonders te zien?) maar ik heb nog wel een leuk model gescoord voor weinig, een 1:18 smart fortwo cabriolet met extra panelen voor slechts een tientje. Niet echt een merk wat ik verzamel maar de fortwo is een uniek model en ik had al een eerste generatie (gesloten) in de vitrine staan die wel gezelschap kon gebruiken. De stands met modelauto´s op de RAI hadden overigens niet veel bijzonders te bieden, of de prijzen waren aan de hoge kant.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Tom,
kan je de Renault 5 alpine is op foto zette.....hier in je topic..

alvast bedankt... :thump_up:
tom

Bericht door tom »

Zal ik zeker doen!
tom

Bericht door tom »

Niet mijn foto, maar ik kan het niet beter...

Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

dat ziet er goed uit,had ook al de porsche gemist. :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
tom

Bericht door tom »

Ja, de Fabbri's zijn erg leuke modellen voor weinig geld (12-15 euro). Alleen de duidelijk zichtbare bevestigingspinnetjes van de richtingaanwijzers en mistlampen zijn niet helemaal van deze tijd. De detaillering en lakkwaliteit zijn dik voor elkaar en de keuze van onderwerpen is ook erg leuk, veel spul wat door niemand anders wordt gemaakt. Beetje jammer dat ze ingeseald zijn in zo'n slechte kwaliteit plastic waardoor de verpakking meestal al stuk is als je een model koopt, maar als het model zelf heel is maakt me dat niet zoveel uit.

1:24/25 is een leuke schaal, detaillering vrijwel even goed als 1:18 maar kleinere prijzen en het neemt stukken minder ruimte in.

Om alles compleet te maken nog even foto's van de Golf GTI en de 911 gegoogled:

Afbeelding

Erg goed gelukt model, ik heb nog niet zoveel goede Golfs I gezien...

Afbeelding
Afbeelding

Ik ga eens voorzichtig rondkijken naar meer modellen uit deze serie. De Peugeot 205 GTI en Lancia Delta Integrale spreken me ook wel aan, en er is nog meer leuks.
Laatst gewijzigd door tom op zo 31 jan 2010 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Diciotto
Schaal: 1:43

Re: Tom's Audi-verzameling (update: op een laag pitje)

Bericht door Diciotto »

Leuk dat je weer iets gevonden hebt dat het doet kriebelen. :thump_up2:
Laat maar komen die 1:24/25-schalers :thump_up:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
manowar
Schaal: 1:43

Bericht door manowar »

Die renault ziet er erg lekker uit :drool: :drool:
Kyoshofan
Schaal: 1:18

Bericht door Kyoshofan »

Die Renault ziet er inderdaad heel erg gaaf uit :drool:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gesloten