Weer een tijdje weggeweest, bedankt voor de reacties... ik kan me helaas niet veroorloven om meerdere 1:12 911s naast elkaar te zetten, zowel vanwege de ruimte als budgettair. Jammer achteraf dat ik de rode en niet de -net uitgekomen- witte heb gekocht, ik ben namelijk een enorme fan van de kleur wit op deze generatie 911. Als de Speedster uitkomt in 1:12 dan maak ik wel een uitzondering op deze regel...
Er komen af en toe nog wel eens wat modellen bij, zo ben ik afgelopen week van de Techno Classica in Essen terug gekomen met een 1:43 Spark Porsche 924 Carrera GTR LM 1982, een Schuco Audi Q7 Notarzt (simpel maar aardig voor EUR 5!) en een R8 Safety Car, eveneens van Schuco.
De 1:24/25-schaal trekt me steeds meer, de detaillering loopt aardig richting 1:18 maar de prijzen zijn stukken vriendelijker en ze nemen aanmerkelijk minder ruimte in. Fabbri Editore uit Italië heeft een leuke serie uitgebracht met auto´s waarvan over het algemeen minder modellen zijn uitgebracht. Deze modellen worden in Italië zelf in de boekhandel verkocht, hier zie je ze vaak op beurzen. De prijs ligt tussen de 12 en 15 euro, gezien de detaillering (niks sealed modellen, alles kan open!) en de kwaliteit is dat een koopje.
Ik kon me dus niet inhouden en heb een 1978 Golf I GTI, een 1982 Renault 5 Alpine Turbo en een 1971 Porsche 911 2.4 aangeschaft. Alledrie aanraders en de Peugeot 205 GTI en Lancia Delta Integrale staan ook nog op het wensenlijstje. De serie bestaat uit auto´s tussen de jaren ´60 en ´90, best leuk en origineel. Er zit een goede modelmaker op, want elk detail is correct en de afwerking is meer dan behoorlijk. De gebruikte kleuren zijn ook correct voor de auto´s.
Verder had ik een vrijkaartje voor de AutoRAI, daar heb ik zaterdag maar eens gebruik van gemaakt. Het was niet echt druk voor een zaterdag (crisis? te mooi weer? Niet genoeg bijzonders te zien?) maar ik heb nog wel een leuk model gescoord voor weinig, een 1:18 smart fortwo cabriolet met extra panelen voor slechts een tientje. Niet echt een merk wat ik verzamel maar de fortwo is een uniek model en ik had al een eerste generatie (gesloten) in de vitrine staan die wel gezelschap kon gebruiken. De stands met modelauto´s op de RAI hadden overigens niet veel bijzonders te bieden, of de prijzen waren aan de hoge kant.